2022-07-11, 22:34
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Nu går Aftonbladet ut med att han attackerat en kvinna tidigare. Skolan larmade för 6 månader sen. Vad är det för trötta jävlar som jobbar på socialtjänsten där?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-tidigare-fall

Men åter igen ni vet ingenting om hur det är att jobba i offentlig verksamhet mot allmänheten.

För det första, du får inget stöd hos någon chef. Det din chef är intresserad av är att du har rätt värdegrund och har rätt bemötande. Ingenting annat. Du får gott om fortbildning i bemötande och värdegrund men knappast någon vidareutbildning i det du arbetar med. Dvs du och din kollegor skuldbeläggs och ska korrigera felaktiga beteendenden. Det är aldrig någon annans fel, enbart ditt fel som tjänsteman om någon annan beter sig illa.

När jag arbetade i Rinkeby hade vi problem med en del tiggare som gjorde behov i trappuppgången till kontoret. Ingen kunde eller ville ta bort de som uträttade behoven från platsen. Killarna från vaktbolaget förklarade följande, det var en svensk och en iranier för övrigt. Det förklarade att de rör inte tiggarna eftersom om de skriker "rasist" samtidigt som någon tar fram sin mobilkamera så är det god natt med deras jobb. Det är lika bra att gå hem på en gång. Du blir stämplad som rasist, förlorar jobbet och blir föremål för personutredning och kanske även får betala skadestånd. Svensken sa att han omöjligt kan ta hand om tiggaren, de måste hota någon ordentligt först för att han skulle ingripa. Iranska killen höll med, han vågade heller inte röra tiggaren. Ring på städerska efteråt, kommunen dvs Stockholms Stad betalar ändå notan blev lösningen.

Under min tid i Rinkeby blundade jag i 9 fall av 10. I fall som jag självklart skulle ha ingripit i om det vore mot en svensk. Jag resonerade som så att det är inte värt att förlora jobbet och bli uthängd i sociala medier för att säga åt någon dåre att sluta skrika, bråka, kluddra på väggen, inte säga hora till kollegan eller liknande. De fall jag ingrep mot var när folk slogs med varandra eller någon uppenbart försökte stjäla prylar från kontoret eller liknande. Mina kollegor tyckte samma sak. De flesta blundade och höll för öronen mer än vad jag gjorde. Jag försökte iaf ha någon form av ordning runt omkring mig men en del kollegor resignerade helt och lät allt bara flyta på. Behöver jag säga att personalomsättningen är fruktansvärt hög i dessa områden. Polisen med vilken jag hade kontakt med då vi blivit hotade till livet då knark hittats och sålts i lokalerna var helt resignerade och uppgivna. Jag ville anmäla men de rykte på axlarna. Vill du verkligen det frågade de? Det kommer ändå inte att leda någon vart. De gör sånt här varje dag ska du veta, du är inte ensam om att ha blivit hotad till livet, det har varenda affärsinnehavare här blivit, ibland flera gånger om dagen.

Därför har jag full förståelse för att tjänstemännen på socialkontoret, lärarna, fritidsledare mfl inte reagerar och larmar som de ska. Det finns helt enkelt inga incitament för att göra det. Du får inget stöd av din chef, inget stöd av dina kollegor, inget stöd av polisen. Facket var den enda instans som faktiskt erkände problemen internt och stöttade dig som medlem men även de vågade inte ta striden om det kom till sin spets tex att någon verkligen skulle bli anklagad för rasim, diskriminering odyl. Du blir helt utlämnad mot ett möjligt drev i media eller sociala medier. Du blir stämplad som nazist, rasist, koncentrationslägervakt m.m. Det är såhär det ser ut runt om i Sverige i offentlig kommunal verksamhet. Det är Sverige 2022. Det är bara att gilla läget. Åter igen jag har full förståelse för att man inte anmäler eller agerar.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-07-11 kl. 22:47.
Citera
2022-07-11, 22:34
Medlem
Men det tycks ju som att det trots allt gjorts en hel del åtgärder mot rovdjuret. Sedan att de inte hjälpte kan man nog inte kritisera myndigheterna allt för mycket för. Än så länge. Hur fan kan det slå så fel i knoppen på mongot? Inavlad och helt väck i hjärnan?
Citera
2022-07-11, 22:37
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Varför envisas de med att beskriva både flicka och gärningsman enbart som "under 15 år", det låter som ett journalistiskt knep för att försöka lägga de på samma nivå ungefär och därmed avdramatisera det hela.

Pojken är ju tonåring och flickan är blott 9 år. Det är en ganska stor skillnad. Finns ingen anledning för dem att mörklägga hennes ålder när hennes familj är öppna med både det som hänt och hur illa däran dottern är.
Det är förjävligt att media mörkar så mycket. Under 10år skulle ha varit korrekt. Monstret är 14år. Kommer sanningen fram så är det en katastrof för dom röd/gröna. I det här fallet så har det brustit på precis ALLA punkter.
Är så illa berörd och förbannad att jag skakar. Inget fungerar i det här landet.
Citera
Bannlyst
Sverige är ett märkligt land.
Förra veckan tog Linnea Claesson och massa andra vänsterfeminister upp att Ulf Kristersson var en lögnare som tagit förintelseöverlevaren Hédi Fried 98 år i hand och lovat att aldrig samarbeta med SD.
Men när en 9-årig flicka blir nästan misshandlad till döds då är alla vänsterfeminister tysta och det är högern och nassarna som rapporterar och skriver om det.
Citera
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrol
Varför i helvete har inte åtgärder gjorts iom tidigare händelser? Inte tillräckliga iaf… Man blir uppgiven. Myndigheterna bör få stå till svars för detta!

Brottslingar går fria i väntan på sina fängelsestraff i det här landet men folk fattar inte att det är så illa. Man bryr sig mer om vem som kommer vinna Idol. ALLA myndigheter som har varit inblandade i detta borde ställas till svars men det kommer aldrig att ske.

Tråkigt att det alltid ska behöva sluta i mord eller annat grovt brott innan folk tar det på allvar.
Senast redigerad av DenOndaLedaren 2022-07-11 kl. 22:40.
Citera
2022-07-11, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Förstår att mamman gjorde sin instagram privat nu, men söker man omkring kan man hitta Bloggar och facebook. Hon är tydligt stolt över sin lilla Luna och har bloggat om henne i flera år.
Finns bilder att se på hennes 2 små döttrar på hennes facebook.
Citera
2022-07-11, 22:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Vad du föreställer dig är din ensak. 10 år är en liten flicka!

Det var ett annat sammanhang då. Vid tidpunkten då jag skrev det hade det inte fastställts att flickan hade blivit utsatt för något brott. Bara att hon hade hittats naken, vilket även var trådens rubrik. Och är man 10 är man alldeles för stor för att vilja vara naken, därför var det inte troligt att det var frivilligt. Men glöm det bara. Det var medan det fortfarande spekulerades om varför hon var naken.
Citera
2022-07-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Du är en rättighetsvänster som tror att allt går att lösa med mer rättigheter och mer skattepengar.

” Huruvida problemet ligger på lagstiftningsnivå eller tjänstemannanivå är jag inte tillräckligt insatt i (kan inte SoL).”

Ja du, förstår du konceptet ”resursbrist”? Oavsett hur mycket skattepengar du klämmer fram kan du inte trolla fram tillräckligt med socialsekreterare och ansvarstagande och samarbetsvilliga föräldrar.

Vi har, mycket tack vare dig och dina likar, fyllt på samhället med enormt stora grupper som kräver enormt mycket resurser. Det har lett till att resurserna tagit slut.

Försök få en utarbetade socialarbetare hängd för att de inte hunnit med, skyll på ett underdimensionerat rättsväsende eller för få rättigheter. All brist är bara en effekt av en för hög invandring från dysfunktionella länder. Det kan du inte lagstifta bort.
Nja, jag är nog snarare liberalvänster, dvs tror på individens eget ansvar och stora potential, men att alla barn inte startar med samma resurser och att det ligger i allas intresse att kompensera de sämre gynnade. Samt naturligtvis att vi ska äta upp varenda jävla arvsmiljardär och riskkapitaliterna inom vård, skola och omsorg. Men det är ett annat kapitel.

Gällande invandringen, eller snarare hanteringen av den, under de senaste typ tjugo åren håller jag med om att det gjorts många och allvarliga misstag av både röda och blå regeringar, och att detta lett till stora samhällsproblem. Jag tror dock inte att den bästa lösningen är att kasta ut alla som inte behöver solkräm.

Att folk inte vill bli socialsekreterare hänger dock absolut ihop med resurser. I både blå och röda kommuner.
Citera
2022-07-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Klart att äcklet ska utvisas med första bästa flyg.
Inte en jävla vänsterpartist som ställer sig på flickan sida. Dom måste verkligen hata blonda och blåögda människor.
Håller med. Enkel resa hem och portad i väst för alltid.
Citera
2022-07-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrol
Varför i helvete har inte åtgärder gjorts iom tidigare händelser? Inte tillräckliga iaf… Man blir uppgiven. Myndigheterna bör få stå till svars för detta!

Ingen kommer att få stå till svars, det handlar om en liten neger som gjort nåt hemskt förstår du väl det är inget SD svin vi pratar om!

Poliser älskar negrer så dom får göra som dom vill, så det så!
Citera
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Finns bilder att se på hennes 2 små döttrar på hennes facebook.

Finns ännu fler bilder på Luna på hennes alltforforäldrar blogg. Man får se lilla Luna växa upp till sex år i diverse inlägg. Användarnamnet på bloggen är emzzanss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Men åter igen ni vet ingenting om hur det är att jobba i offentlig verksamhet mot allmänheten.

För det första, du får inget stöd hos någon chef. Det din chef är intresserad av är att du har rätt värdegrund och har rätt bemötande. Ingenting annat. Du får gott om fortbildning i bemötande och värdegrund men knappast någon vidareutbildning i det du arbetar med. Dvs du och din kollegor skuldbeläggs och ska korrigera felaktiga beteendenden. Det är aldrig någon annans fel, enbart ditt fel som tjänsteman om någon annan beter sig illa.

När jag arbetade i Rinkeby hade vi problem med en del tiggare som gjorde behov i trappuppgången till kontoret. Ingen kunde eller ville ta bort de som uträttade behoven från platsen. Killarna från vaktbolaget förklarade följande, det var en svensk och en iranier för övrigt. Det förklarade att de rör inte tiggarna eftersom om de skriker "rasist" samtidigt som någon tar fram sin mobilkamera så är det god natt med deras jobb. Det är lika bra att gå hem på en gång. Du blir stämplad som rasist, förlorar jobbet och blir föremål för personutredning och kanske även får betala skadestånd. Svensken sa att han omöjligt kan ta hand om tiggaren, de måste hota någon ordentligt först för att han skulle ingripa. Iranska killen höll med, han vågade heller inte röra tiggaren. Ring på städerska efteråt, kommunen dvs Stockholms Stad betalar ändå notan blev lösningen.

Under min tid i Rinkeby blundade jag i 9 fall av 10. I fall som jag självklart skulle ha ingripit i om det vore mot en svensk. Jag resonerade som så att det är inte värt att förlora jobbet och bli uthängd i sociala medier för att säga åt någon dåre att sluta skrika, bråka, kluddra på väggen, inte säga hora till kollegan eller liknande. De fall jag ingrep mot var när folk slogs med varandra eller någon uppenbart försökte stjäla prylar från kontoret eller liknande. Mina kollegor tyckte samma sak. De flesta blundade och höll för öronen mer än vad jag gjorde. Jag försökte iaf ha någon form av ordning runt omkring mig men en del kollegor resignerade helt och lät allt bara flyta på. Behöver jag säga att personalomsättningen är fruktansvärt hög i dessa områden. Polisen med vilken jag hade kontakt med då vi blivit hotade till livet då knark hittats och sålts i lokalerna var helt resignerade och uppgivna. Jag ville anmäla men de rykte på axlarna. Vill du verkligen det frågade de? Det kommer ändå inte att leda någon vart. De gör sånt här varje dag ska du veta, du är inte ensam om att ha blivit hotad till livet, det har varenda affärsinnehavare här blivit, ibland flera gånger om dagen.

Därför har jag full förståelse för att tjänstemännen på socialkontoret, lärarna, fritidsledare mfl inte reagerar och larmar som de ska. Det finns helt enkelt inga incitament för att göra det. Du får inget stöd av din chef, inget stöd av dina kollegor, inget stöd av polisen. Du blir helt utlämnad mot ett möjligt drev i media eller sociala medier. Du blir stämplad som nazist, rasist, koncentrationslägervakt m.m. Det är såhär det ser ut runt om i Sverige i offentlig kommunal verksamhet. Det är Sverige 2022. Det är bara att gilla läget. Åter igen jag har full förståelse för att man inte anmäler eller agerar.

Jag kan garantera att Rinkeby inte är jämförelsebart med skolorna i Skellefteå. Jag har aldrig NÅGONSIN hört något tveka med en socanmälan för att man är rädd att bli kallad rasist!! Sen kan jag inte svara för vad som gjort med dessa anmälningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in