2022-07-11, 21:51
Medlem
Apan borde väl haft blod på sig när han sprang på folk? Kanske inget man tittar efter förstås
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Fortfarande lite konfunderad över att flickan troligen fortfarande hålls nedsövd. Det är inget som brukar göras om det inte finns svårt trauma till huvudet eller något annat trauma mot skallen/hjärnan som gör att någon måste sövas - t.ex. för att traumat orsakat ansvällning av hjärnan.

Det där pratat om buntband runt halsen som kom i svang den 9:e... Är det helt utrangerat? Kan annars tänka mig att buntband runt halsen skulle kunna orsaka dels kanske stroke genom att skapa övertryck i hjärnans blodkärl eller proppar skapade runt området där buntbandet satt.

Någon postade rel. tidigt, att "flickan ska ha enligt vittnesmål haft en en kattstrypare (spännband i plast) dragen runt halsen vid tidpunkten hon påträffades av dem som ringde 112" - men det är inte något, som fler skribenter har kunnat bekräfta.

Flickan har utbredda blåmärken runt halsen (på bilden).. så någon form av strypningsförsök verkar det ju troligt, att hon har utsatts för.

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07
Citera
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Fortfarande lite konfunderad över att flickan troligen fortfarande hålls nedsövd. Det är inget som brukar göras om det inte finns svårt trauma till huvudet eller något annat trauma mot skallen/hjärnan som gör att någon måste sövas - t.ex. för att traumat orsakat ansvällning av hjärnan.

Det där pratat om buntband runt halsen som kom i svang den 9:e... Är det helt utrangerat? Kan annars tänka mig att buntband runt halsen skulle kunna orsaka dels kanske stroke genom att skapa övertryck i hjärnans blodkärl eller proppar skapade runt området där buntbandet satt.

Buntbandet fanns inte, men strypgrepp har nog skett.

Bild på Abushi: https://mobile.twitter.com/Freddeeee...10893567119362
Citera
2022-07-11, 21:52
Medlem
[quote=Henselon|80856875]
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Om de två elsparkcyklarna inte tillhörde varken paret som hittade flickan eller Damen som ringde 112, vem tillhörde dem då? Har detta blivit klarlagt ännu? Jag tror definitivt inte på slumpen gällande cyklarna.
Håller med om att de är ett frågetecken, men det kan också vara en ren slump. Vet inte hur läget är i Skellefteå, men här (annan stad i Norrland) ligger det då elsparkcyklar och dräller efter cykelbanorna tamefan jämt när jag är ute med hunden. Och jag bor inte i centrum.

Hursomhelst så lär det inte vara något problem att få fram vem/vilka som hyrt dem, och eftersom polisen har inte antytt något om tänkbar annan GM så antar jag att cyklarna redan har fått sin förklaring i utredningen.
Citera
2022-07-11, 21:53
Medlem
-DaRude-s avatar
Aftonbladet verkar ha hakat på trenden att åtminstone skriva något ytterligare om överfallet:

Citat:
Ledningen på skolan där den misstänkte pojken går har tidigare uppmärksammat hans avvikande beteende. För ett drygt halvår sedan valde man att slå larm, enligt Aftonbladets uppgifter.

Han har även misstänkts för ett tidigare överfall vid en gångtunnel i närheten av den plats där den unga flickan hittades. Pojken ska då ha försökt dra ner en kvinna på marken, enligt en källa.

De båda beskrivs fortsatt enbart som "under 15 år".

Det verkar som gärningsmannen är någorlunda medgörlig. Förmodligen för att detta inte är någon stor sak för honom, han har gjort det han har gjort helt enkelt. Han förstår nog inte uppståndelsen, han har ju bara halvt slagit ihjäl en flicka och alla omkring honom stöttar honom genom detta, så varför skulle han tro att han gjort något förfärligt?
Citera
2022-07-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
En muslimsk neger alltså som försökte döda (och våldta?) den Svenska flickan?
Jaha då förstår jag varför det är så tyst i media..
De pressetiska reglerna är stränga när det gäller unga under 15, oavsett hudfärg och religion. Ingen konspiration, sorry.
Citera
2022-07-11, 21:55
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jag tror detsamma. GM vet att det han gör kan tilldra negativ uppmärksamhet som stoppar honom i hans agerande. Så mycket tror jag är rimligt att anta, men om han hyser ”skam”, ”ånger” eller inser att det han gör är ”fel” är mer tveksamt.

Exakt.
Citera
2022-07-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Någon postade rel. tidigt, att "flickan ska ha enligt vittnesmål haft en en kattstrypare (spännband i plast) dragen runt halsen vid tidpunkten hon påträffades av dem som ringde 112" - men det är inte något, som fler skribenter har kunnat bekräfta.

Flickan har utbredda blåmärken runt halsen (på bilden).. så någon form av strypningsförsök verkar det ju troligt, att hon har utsatts för.

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07

TS som känner paret som var med och hittade BO har tidigare varit tydligt med att JA hon hittades naken men NEJ det fanns inget buntband.
Citera
2022-07-11, 21:58
Medlem
Chablisnoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summercloud
Tänker att en anledning kan vara att stödja familjen ekonomiskt då det kan bli en extremsutiation pga att de inte jobbar utan förmodligen är sjukskrivna eller motsvarande för att stödja & vara på plats hos dottern.
Samtidigt kanske de väljer att ge flickan någon hjälp som kostar efter uppvaket ( allt är tyvärr inte gratis... finns många som söker hjälp utomlands tex, då inte all hjälp finns stt få här)
Finns ingen anledning att spy galla över systern. Tror alla hade gjort samma eller liknande i situationen. Allt för att vara till hjälp❤️

Jag är inte insatt i sjukvården utomlands.
Vd för slags vård skulle de köpa sig till, som inte finns här?
Citera
Medlem
[quote=Henselon|80856875]
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Om de två elsparkcyklarna inte tillhörde varken paret som hittade flickan eller Damen som ringde 112, vem tillhörde dem då? Har detta blivit klarlagt ännu? Jag tror definitivt inte på slumpen gällande cyklarna.
Var det verkligen två stycken eller är det en trådsanning? Jag har för mig att jag såg en bild på en polis som rullade bort en ensam elsparkcykel, men kan ju minnas fel.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Ledsen att trasa sönder dina konspirationsteorier, men som varande vänster med ett stort kontaktnät där de mest "högerliggande" är socialliberaler av westerbergsk modell kan jag lugna dig med att ingen vill något annat än att detta ska klaras upp och att MGM ska hindras att någonsin attackera en till flicka eller kvinna.

Bara för att jag inte tycker att killen är en efterbliven apa som ska skjutas på plats så betyder det inte att jag inte fattar att han är farlig och att det är en skandal att han inte begränsats sedan förra överfallet. Huruvida problemet ligger på lagstiftningsnivå eller tjänstemannanivå är jag inte tillräckligt insatt i (kan inte SoL). Men jag vill ha svar på hur detta kunde få hända (igen av samma kille!) och att förändringar skyndsamt genomförs. För utåtagerande unga med intellektuella funktionsnedsättningar finns det fler av, och av alla färger.

Så. Nu kan du kalla mig äcklig om du vill.
Hade du velat det på riktigt hade du ju kunnat jobba för att stoppa det efter första, eller andra, attacken han gjorde, istället för att sympatisera nu, tredje gången, eller hur?
Men de som ville repatriera negrer var väl rasister i dina ögon tidigare?
Svara mig detta, om han hade åkt ut ur landet förra, eller förr-förra gången han betedde sig såhär, hade detta hänt? Ja eller nej räcker.
Kommer aldrig att fatta hur ni som försvarar detta lever med er själva.
Citera
2022-07-11, 21:59
Medlem
Mopsans avatar
Nu går Aftonbladet ut med att han attackerat en kvinna tidigare. Skolan larmade för 6 månader sen. Vad är det för trötta jävlar som jobbar på socialtjänsten där?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-tidigare-fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in