Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-12, 17:14
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Samnytts artikel var informativ och bekräftar att mamman är sysselsatt med att alstra fler barn - trots att hon inte är anställningsbar.

Familjen/mamman har nu sammantaget fem (5) barn (varav ett är en släktings barn) - och fler lär det väl bli. Samnytt skriver:

"Pojken, hans lillasyster och deras föräldrar kommer till Sverige från Etiopien sommaren 2017. Med sig har sällskapet ytterligare en pojke, en släkting som klassas som ”ensamkommande flyktingbarn” och vars föräldrar uppges sitta i fängelse i hemlandet.

Etiopierna ansöker om uppehållstillstånd 6 juli 2017, och alla utom pappan i familjen beviljas i november året därpå varsitt treårigt tillfälligt uppehållstillstånd.

När familjens ansökan beviljas har den hunnit få tillökning: En pojke föds i april 2018. Familjen får ett femte barn, en flicka, i maj i år.

Den 13-årige pojken beviljas permanent uppehållstillstånd 30 juni i år. Även hans mamma har ansökt om förlängning, något som ännu inte beviljats."

https://samnytt.se/fick-permanent-up...-i-skelleftea/
Då måste iaf ryktet att den utpekade Leila skulle vara morsan eftersom hon har bott på samma adress sen 2008 DEMENTERAS. Hemskt att peka ut oskyldiga personer
Citera
2022-07-12, 17:16
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kanske, ett barn till ger familjen ett par-tre tusen skattefritt extra varje månad bara i barnbidrag...
Kärringen har väl tagit reda på att hon slipper jobba när hon spottar ut ungar. Bara att ta med dom på flyget hem. Kan dom utvisa när ungjäveln har permanent uppehållstillstånd? Som tur är har morsan inte det.
Citera
2022-07-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Då måste iaf ryktet att den utpekade Leila skulle vara morsan eftersom hon har bott på samma adress sen 2008 DEMENTERAS. Hemskt att peka ut oskyldiga personer
Problemet är att pojken förmodligen INTE har varit i moderns händer sedan föregående år då cykeltunnelattacken begicks. Det är fullt möjligt att pojken placerats i ett familjehem där de två tidigare namnen nämnts, men det är en detalj som socialtjänsten måste gå ut med.
Citera
2022-07-12, 17:18
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Hon kanske har hyrt ut lägenheten till dom eftersom morsan inte beviljades uppehållstillstånd.
Citera
2022-07-12, 17:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Kärringen har väl tagit reda på att hon slipper jobba när hon spottar ut ungar. Bara att ta med dom på flyget hem. Kan dom utvisa när ungjäveln har permanent uppehållstillstånd? Som tur är har morsan inte det.
Han kommer inte utvisas, jag kommer få betala för honom resten av mitt liv.
Citera
2022-07-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
FYI, personligen anser jag att Italien och Frankrike har bättre regler än Sverige beträffande möjligheten för föräldrar att disciplinera sina barn när de inte än har förstånd nog att kunna resoneras med. Ha det, Karen Kevin.

Att slå barn är alltså din lösning? Slår du din chef också? Din fru? Din man? Kassörskan på Konsum? Busschauffören?

Eller slår du bara de som är mindre än du själv och som du under en kort tid i livet har makt över?
Citera
2022-07-12, 17:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Sånt där kan du inte se, du bara önsketänker. Hormonrubbningar är dessutom vanligt förekommande hos intellektuellt funktionsnedsatta, vilket kan få dem att utvecklas snabbare, eller långsammare beroende på.

Kan det inte vara så att de ibland växer typ i förtid i jämförelse med jämnåriga så att de i visst åldersspann ofta är större fysiskt?

Jag drar mig till minnes Elisabeth, tonårsprostituerad som mördades för ett par decennier sedan (ännu olöst vad jag vet) efter hon avvikit från sitt fosterhem. Hon utvecklades väl också tidigt fysiskt fast ser man bilderna på henne så har hon ju ett väldigt tydligt barnsligt uttryck i ansiktet. Man kan hyfsat se på foto att det är en intellektuell funktionsnedsättning.
Citera
2022-07-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Kommer man ålderstesta honom?

Om det visar sig att han är 20 år blir det väl ganska många år i fängelse?

Det är extremt ovanligt att man ålderstestar, av dom ca 25 ungdomar jag stött på där man verkligen uppenbart hade behövt göra det testades 2 varav båda senare tillskrevs en ålder på över 25år. Men det blev ett jävla liv på folk som stred stenhårt för att tester inte skulle utföras.

Fast dom kan inte sätta en exakt ålder vid testning utan bara utesluta att det handlar om nån som tex hävdar att man är 16-17år o i lagens mening ett barn, alltså att den uppgivna ålder inte stämmer. Det är väldigt svårt att avgöra om någon är 13 eller 16 då det kan skilja otroligt mycket rent fysiskt mellan ”vanliga” 13 åringar oxå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drcagorth
Hur kan ungen vara så överviktig kommit från Etiopien? Eller blev han så tjock den korta tiden i Sverige?
Fem år är väl inte så kort tid? Och på vilket sätt är detta relevant för fallet?
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Haha, ja

Misstänkte det. Den bilden var 2 år gammal enligt någon i tråden om jag inte minns fel.
Citera
2022-07-12, 17:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Misstänkte det. Den bilden var 2 år gammal enligt någon i tråden om jag inte minns fel.
Aha, på den bilden tycker jag nog att han är runt 12 år, men det är ju extremt svårt att avgöra utifrån en enda ansiktsbild...
Citera
2022-07-12, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast på den bild jag såg på twitter så verkade inte flickan blåslagen kring ansiktet, håret verkade inte bortrakat på det som kunde ses som ofta är fallet där man måste dränera en blödning utan det var samlat i en fläta.

Kan det inte vara det att hon behöver andningshjälp om hon är skadad på kroppen som ger att hon hålls nedsövd?

På bilder från mammans Instagram kunde man se att flickan hade flertalet röda märken i ansiktet, svullna ögonlock samt hela ansiktet uppsvullet.

Att läsa i tidigare inlägg att GM stampat och hoppat på flickebarnets huvud...man finner inga ord.
Samt även ytterligare grov misshandel och svåra skador, vilket monster som gjort detta mot en värnlös liten tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in