2022-07-13, 07:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Inte det minsta knäpp. Låtsas inte att ni har sekretess när alla boende runt dem ni besöker vet vilka ni är. Ingen glor. Det räcker med att man lever normalt i sin egen bostad för att uppmärksamma konstigheter. Det är bara patetiskt. Självklart kopplas djungeltrumman på. Ungefär som här. Det dröjer inte länge så vet alla vad som har hänt.
Säger inte någonstans att det är fakta. Däremot är personerna på adressen inte hans föräldrar.

Jag är inte kränkt. Man måste nog vara vänsterbliven för att vara det.

Du behöver nog en valium eller två. Ni är inte så smarta som du trodde.

Du är ju knäpp och kränkt om du far ut med att kalla folk för brottslingar för handlingar som inte är ett skvatt brottsliga....
Jag jobbar inte på soc eller något annat jobb med hembesök hos någon i ditt problemområde. Sekretessen omfattar vad som görs, avhandlas under besöket etc. Inte att själva besöket äger rum och att någon nyfiken granne kan råkas se själva besöket. Jämför att Skatteverket skickar ett brev med deras logga tryckt på kuvertet till dig. Det är inte sekretessbrott för att postis ser att Skatteverket skickat brev till dig, eller att din problemgranne stupfull råkar öppna din brevlåda och se kuvertet adresserat till dig. Om däremot Skatteverket skulle skicka en detaljerad fråga om ditt yrkade avdrag i form av ett vykort...
Citera
2022-07-13, 07:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Så svenska kvinnor ska ställa upp att bli våldtagna och mördade som någon slags u-lands hjälp och biståndsprojekt?

Jag tycker att han ska låsas in. Lika bra att han blir inlåst i Sverige så vi kan hålla koll på honom. Om han skickas till Etiopien så vet man inte vart han tar vägen.
Citera
2022-07-13, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
En nioårig flicka ligger sönderslagen på IVA och det är dessa frågor ni som svensktalande myndiga personer trollar in och ställer? Ni borde skämmas men det är nog att hoppas på för mycket.

Nej, utredningen är inte klar. Men det mesta pekar väl i en viss riktning? Därav spekulationerna på ett diskussionsforum? Det är nog därför de flesta skribenter skriver MGM medan vissa idioter skriver GM och andra idioter relativiserar och skojar. Skäms, bara skäms.
Ja, det var ju precis det jag skrev eller? Inlägg kl. 02.20
Senast redigerad av Tyrol 2022-07-13 kl. 07:23. Anledning: Faktafelet
Citera
2022-07-13, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tycker att han ska låsas in. Lika bra att han blir inlåst i Sverige så vi kan hålla koll på honom. Om han skickas till Etiopien så vet man inte vart han tar vägen.
Han blir INTE inlåst. Inte under nuvarande uppgivna ålder. Jag gissar OCH hoppas att socialtjänsten gör NU vad de BORDE ha gjort för ett år sedan, men där de förmodligen istället dumpade honom på ett familjehem för det var "billigast" relativt sett andra åtgärder. Som andra har påpekat så är han väl under övervakning nu och förmodligen medicinerad, men definitivt inte inspärrad bokstavligen. Säkert får han promenader under övervakning och får träffa familjen. Sedan antar jag att BUP har träffat honom och gjort en utvärdering.
Citera
2022-07-13, 07:16
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Så du menar på allvar, att du tycker att det är ok att sprida dessa bilder på en 10-åring, utan tillåtelse från föräldrarna???

Visa respekt för fan! 🤬

För vem ska det visas respekt, för brottsoffret eller blivande brottsoffer?
Citera
2022-07-13, 07:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Hur var det? Var det två personer som kom ut ur skogen?

Vi kanske ska lugna oss lite tills polisen fått svar på den tekniska utredningen? Och tills BO förhoppningsvis vaknar och kan berätta vad som hände?
Citera
2022-07-13, 07:23
Tänker osökt på politikerfrasen ”Vi såg det inte komma!” På sätt och vis känns det lite surrealistiskt. Kommer ihåg när man en gång i tiden var på logdanser i det då väldigt kristna Skellefteå. Fullt med rekorderliga bondtjejer och för all del schysta skelleftebonnpojkar. Ja, tiderna förändras. Men jag föredrog nog allt det gamla. Det värsta är väl att man inte chockas längre ens av detta som hänt. Kommer ihåg när Jessika mördades i Skellefteå 1992. Det var något oerhört tyckte alla. Idag blir det väl knappt en tidningsartikel
Citera
2022-07-13, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Han är inte frihetsberövad av polisen eftersom han är under 15. Detta betyder inte att han är fri att röra sig i samhället.

Det finns övervakade familjeboenden så nära som i Umeå inom BUPs regi.
Vad innebär övervakad? Om driften ger sig tillkänna igen och han forcerar en dörr, är dörren låst och kommer någon att stoppa honom?
Citera
2022-07-13, 07:27
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så att han kan fortsätta att skada flickor och kvinnor i Etiopien för dem skiter vi i?
Hur är detta vårt problem? Varför ska svenskar drabbas av en afrikans våld? Här kommer socialtjänsten att se till så MGM kan fortsätta sin jakt till han verkligen lyckas mörda och då tar kriminalvården över i ca åtta år... I Etiopien tar de skiten av daga efter första eller möjligen andra försöket. Nej, skicka över gränsen och stäng...
Citera
2022-07-13, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Vad innebär övervakad? Om driften ger sig tillkänna igen och han forcerar en dörr, är dörren låst och kommer någon att stoppa honom?

I hans fall innebär det nog att han ständigt skall ha en ”vårdare” med sig men killen kommer smita medan vårdaren sitter med sin telefon. Denna kille kommer begå brott igen. Oförlåtligt att det är tredje överfallet han gjort, myndigheterna har varit för slappa igen
Citera
2022-07-13, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Någon som har en uppdatering på flickebarnet?
Fortfarande sövd?

Någon skrev hjärndöd/dvs död. Tror tyvärr det stämmer sett till den utdragna sex tortyren av afrikanen. Jag hoppas innerligt att hon blir helt återställd, fy fan tänk bara på hennes lillasyster o ha det samtalet med den. Jävlar vilket as gm är
Citera
2022-07-13, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Någon skrev hjärndöd/dvs död. Tror tyvärr det stämmer sett till den utdragna sex tortyren av afrikanen. Jag hoppas innerligt att hon blir helt återställd, fy fan tänk bara på hennes lillasyster o ha det samtalet med den. Jävlar vilket as gm är

Åh fyfan då!
Vad menar du med utdragna sex tortyren? Vet man vad han har gjort med henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in