2022-07-11, 20:58
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Om du bara visste... i särskolan placerar man allsköns barn som man anser är "problematiska" på något sätt. Det är för att de ska få extra stöd men tror du det finns något sådant stöd eller någon som har uppsikt på de här barnen? Knappast.

Med "problematiska" kan innebär allt från dyslexi till ADHD till grav utvecklingsstörning till rena psykopater. Har tyvärr själv hört historier från en arbetskamrat som blev placerad i grundsärskola mot sin vilja när han var barn (ett IQ på > 150 i vuxen ålder!). Detta eftersom han fick diagnosen aspergers syndrom och hans föräldrar inte kunde hjälpa honom med hans skolgång.

I hans fantastiska och trygga skola fanns det barn som mördade djur och barn med sådana extrema aggressionsproblem att det tog 4-5 lärare för att brotta ner och lugna eleven.

Det är barn som inte ska placeras i någon som helst kommunal skola utan ska in på psykhuset för all framtid. Men så här fungerar Sverige.

Jag är inte ett dugg förvånad över GM och misstänker att han visat prov på sina aggressioner flertalet gånger men som vanligt så är det ingen vuxen som reagerar (det är baaaaaaaaaaarn).

Det är tragiskt varje gång det leder till något sådant här men återigen, jag är inte förvånad. Sverige är ett extremt dysfunktionellt land där ingenting fungerar längre. Det är vilda västern och ingen bär ansvaret.

Fruktansvärt att höra om sånt som du berättar. Tragiskt. Moralisk och social härdsmälta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ja det är inte första gången som han misshandlar. Hur har han fått fortsätta så utan att någon reagerar? Är det så att alla är rädda för att bli kallad rasist eller vad är det frågan om? Hur kan en hel skola med elever, lärare och föräldrar bara låta sådant få fortgå? Total haveri!
Undrar om han även plågat djur? brukar vara synonymt för såna som gör sadistiska handlingar att man plågar djur,, har det skett och ingen reagerat är det skrämmande
Citera
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
I det här fallet är det kanske mycket bra om pappan är kriminell och saknar de spärrar som vi vanliga hederliga svenssons har. Jag tycker att han ska snorta en rejäl lina och knapra lite amfetamin så han blir laddad inför hans stora uppgift, nämligen att ta ihjäl det där utvecklingsstörda mongot.

Så att han hamnar i fängelse och inte får träffa sin lilla flicka på flera år? Nej, ge cp-barnet några käftsmällar och pungsparkar men att mörda honom är ingen bra idé för pappan. Hans lilla flicka behöver honom hemma, inte i fängelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Låter mycket troligare än att det skulle finnas mer än en gärningsman, helt logisk förklaring till varför det finns två elsparkcyklar på platsen.

Dom var på väg att handla. Elsparkcyklar brukar inte vara smidiga att transportera matkassar med.

Jag tror dom gick.
Citera
2022-07-11, 20:59
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Låter mycket troligare än att det skulle finnas mer än en gärningsman, helt logisk förklaring till varför det finns två elsparkcyklar på platsen.
Dessa 2 äger inga såna cyklar.
Citera
2022-07-11, 20:59
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Undrar om han även plågat djur? brukar vara synonymt för såna som gör sadistiska handlingar att man plågar djur,, har det skett och ingen reagerat är det skrämmande

Ja verkligen. Låt oss hoppas att han inte plågat några djur iaf.
Citera
2022-07-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så 3 personer som ser BO:s tillstånd ringer inte 112, det sker först när person 4 kommer till platsen?

Det låter märkligt.

Ja det gör ju det.. men kanske som någon skrev : felsägning..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Jag har en Obehaglig känsla att det inte är bra ställt med flickan.. Hon skulle ju väckas idag stog det i tråden.. känns som detta kommer sluta väldigt olyckligt... jag hoppas verkligen jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Mycket bra fråga! Anmärkningsvärt att dom inte själva ringde polisen om dom enbart hittat flickan.

Killen från svt klippet säger ”dom”, alltså minst två!

Är det tråduppgifter som säger att den misstänkte var mer och stoppade paret?

Jag vet inte var det kommer ifrån att den misstänkte var med och stoppade paret. Inget jag hört på nyheterna Iallafall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Jag har också hemsk känsla.

"Skadeläget för den flicka som i torsdags utsattes för ett mordförsök i Morö Backe är ännu oklart."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...t-i-skelleftea

Såg något snabbt på Twitter tidigare att hon inte kommer att väckas i dag. Å det va något som en Elin som håller i en insamling till familjen hade meddelat.
Citera
2022-07-11, 21:01
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det här är ju riktigt sjukt. Varför ringde inte de första två till ambulans och polis. Dom som kom från skogen. Sen kommer då det här paret. De ringer inte heller ambulans och polis. Alla ser att flickan är allvarligt skadad. Och på det så dyker det upp ytterligare en person som förstår att ringa ambulans och polis.

Vad är det egentligen som hänt? Har de plågat flickstackarn i flera timmar. Grymt! Verkar som det var fler förståndshandikappade på samma plats.

Tja, så kan människor fungera i kritiska situationer.

Min 9-åring cyklade omkull och bröt lårbenet på två ställen. Människor i närheten kom på idén att ringa efter en taxi. Som tur var ringde en person mig, och jag råkade vara hemma några kvarter bort. Jag sprang dit och kom fram i allra sista stund och avstyrde galenskaperna. Självklart skulle gossen åka med ambulans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
familjen flyttades på grund av hotbilden som uppstod bland annat pga att monstret släpptes på fri fot:

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07

har du läst tråden?

Ja, jag vet. Jag kanske var otydlig, syftade mer på att personen jag citerade inte verkade förstå att svinet inte direkt ”springer fritt i samhället” även om han inte är inlåst. Tycker iofs att han förtjänar att ruttna i en cell men nu är Sverige som det är.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Så att han hamnar i fängelse och inte får träffa sin lilla flicka på flera år? Nej, ge cp-barnet några käftsmällar och pungsparkar men att mörda honom är ingen bra idé för pappan. Hans lilla flicka behöver honom hemma, inte i fängelse.

Kan ligga en del i det du säger. Om hon överlever behöver hon sin pappa det har du rätt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in