2022-07-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du ljuger verkligen skamlöst som en häst travar. Samnytt har inte publicerat några opixlade bilder. Det finns en (1) bild, där hela ansiktet är utsuddat. Det är f.ö. inte den obehagliga bild, som många i tråden har sett.

https://samnytt.se/fick-permanent-up...-i-skelleftea/
De ändrade bilden efter att något ljushuvud till slut förstod att det var pressetiskt groteskt. Den låg opixlad i flera timmar, om inte dagar.
Citera
2022-07-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hon får publicera bilder på sitt barn ditt jävla mongo... sen att du och andra jävla vänsterrunkare vill få det till ett brott för att någon vill avslöja den fula verklighet ni varit med att skapa är något annat.

Det kan vara ett brott oavsett vad du tycker. Så vill du att mamman skall åtalas bara för att du inte fattar bättre? Har du verkligen inget annat än att påstå saker om mig? NI? och Du? Tråden handlar om en flicka som misshandlats svårt.
Citera
2022-07-13, 00:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, men hon kan ha begått ett brott helt enkelt. Det är inte lagligt nämligen.

Hon kan ha begått ett brott, men behöver inte nödvändigtvis ha gjort det.
Att bestämt påstå att det inte är lagligt, är att gå händelserna aningen i förväg.

Men nu var min fråga om hon var ett as, eftersom tidningen som återpublicerade bilderna, men då just pixlade, sades vara det.
Citera
2022-07-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hon kan ha begått ett brott, men behöver inte nödvändigtvis ha gjort det.
Att bestämt påstå att det inte är lagligt, är att gå händelserna aningen i förväg.

Men nu var min fråga om hon var ett as, eftersom tidningen som återpublicerade bilderna sades vara det.

Det skall prövas och jag är säker på att det inte är lagligt helt enkelt. Integriteten gäller även där.

Vad hon är eller inte har jag ingen som helst åsikt om. Jag bara konstaterar att hon INTE har någon som helst rätt att fläka ut barnet på sociala medier nedsövd på sjukhus.

Citat:
Slösa inte tid på det där vänstertrollet... samma person satt i George Floyd tråden och hoppades och ansåg att polismannen skulle få lagens strängaste straff för att Floyd dog pga att han var hög som ett hus på fentanyl...

Inte riktigt va? Jag tippade på 25 år och missade 3 år. Till skillnad från dig som tror att domstolarna dömer på hudfärg. Du hade fel då och du har fel nu.
Citera
2022-07-13, 00:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det kan vara ett brott oavsett vad du tycker. Så vill du att mamman skall åtalas bara för att du inte fattar bättre? Har du verkligen inget annat än att påstå saker om mig? NI? och Du? Tråden handlar om en flicka som misshandlats svårt.

Du får hänvisa till vart i lagen där föräldern begår ett brott när hon postar bild på sitt barn...

Så bara att du tar fram... att du och andra sinnessjuka individer som vurmar för detta samhälle vill få det till ett lagbrott är inte detsamma som att det är det.
Citera
2022-07-13, 00:42
Medlem
Får verkligen hoppas att de åker hem till Etiopien, om killen som anses vara starkt
misstänkt är skyldig. Nästan en mördare och 13 år, går nog aldrig att reparera
Citera
2022-07-13, 00:44
Medlem
Citat:
Du får hänvisa till vart i lagen där föräldern begår ett brott när hon postar bild på sitt barn...

Så bara att du tar fram... att du och andra sinnessjuka individer som vurmar för detta samhälle vill få det till ett lagbrott är inte detsamma som att det är det.

Förtal, olaga integritetsintrång osv

https://www.statensmedierad.se/pedag...om-ar-12-18-ar
Citera
2022-07-13, 00:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Att mamman publicerade dem offentligt innebär inte per automatik att den arma dottern vill bli publicerad på en mycket välbesökt alternativmediasajt. Eller hur? Det är ett riktigt lågvattenmärke av den dåraktiga brunhögern.

Men det betyder alltså att dottern ville bli publicerad på en mycket mer välbesökt social mediasajt. Eller?

Du får nog fatta att det är mamman som spridit bilden, och gett upphov till all vidarespridning som sker, såväl på samnytt som här på flashback och fler ställen.
Citera
2022-07-13, 00:45
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Fast SD politiker har lagt ut bilder på BO vilket i sig inte är lagligt. Så visst är Samnytt och co obehagliga i sitt drev och hat. Det är så osmakligt att dom sitter i riksdagen och inte har koll på vad fan dom lägger ut och delar.
Det är väl inte olagligt om flickans moster hade ett offentligt inlägg på sin Facebook. Om jag inte minns fel så ville hon att folk skulle dela det.
Sluta kasta skit på SD. Inte deras fel att det ser ut som det gör i det här landet.
Citera
2022-07-13, 00:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du ljuger verkligen skamlöst som en häst travar. Samnytt har inte publicerat några opixlade bilder. Det finns en (1) bild, där hela ansiktet är utsuddat. Det är f.ö. inte den obehagliga bild, som många i tråden har sett.

https://samnytt.se/fick-permanent-up...-i-skelleftea/
Fast SD politiker har lagt ut bilder på BO vilket i sig inte är lagligt. Så visst är Samnytt och co obehagliga i sitt drev och hat. Det är så osmakligt att dom sitter i riksdagen och inte har koll på vad fan dom lägger ut och delar.

Det obehagliga, för att inte säga vidriga, är det grova våld, som den lilla flickan har utsatts för.

Ni, som anser att att annat är mer upprörande, ni är moraliska analfabeter.
Citera
2022-07-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det är väl inte olagligt om flickans moster hade ett offentligt inlägg på sin Facebook. Om jag inte minns fel så ville hon att folk skulle dela det.
Sluta kasta skit på SD. Inte deras fel att det ser ut som det gör i det här landet.

Jo det kan vara olagligt att visa bilder på ett BO nedsövd på sjukhus. Slutdiskuterat. Fatta någon gång och utgå inte från vad du tycker utan vad lagstiftningen innebär.
Citera
2022-07-13, 00:47
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Förtal, olaga integritetsintrång osv

https://www.statensmedierad.se/pedag...om-ar-12-18-ar

Den där länken styrker inte ditt påstående... försök igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in