2022-07-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Återigen, det var inte vad hon skrev.
Hon skriver ju att pengarna ska gå till att köpa nåt till flickan.

Jag tror inte att hon tänkt igenom sitt inlägg så noggrant under omständigheterna, oavsett så kommer pengarna att gå till flickan och hennes familj och deras behov. Är det en fin present? Fine! Är det extra-pengar som kan stötta vid förlorad inkomst? Fine! De kommer säkert underfund med tiden vad de behöver pengarna till - och jag kan tycka att de är värda det oavsett, något större skadestånd lär det knappast bli och om flickan förhoppningsvis överlever så kan pengar hjälpa till med det mesta. Vill man inte swisha - swisha inte. Finns ingen poäng i att klaga på något välmenande från en familj i kris.
Citera
2022-07-11, 18:20
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Vi får hoppa att flickan inte blivit våldtagen. Tydligen kan man bli gravid i så låg ålder., Tänker på den 10 åriga flickan i USA som vägrades abort https://www.svt.se/nyheter/utrikes/1...-nekades-abort

Hela den historien är buffel och båg påhittat av en aktivist.

https://twitter.com/MeganFoxWriter/s...26366837342208

https://thepostmillennial.com/validi...-into-question

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-question.html
Citera
2022-07-11, 18:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Acceptera att folk tycker olika. För min del så tycker jag att det lämnar en fadd smak att man bara någon dag efter detta fruktansvärda brott ens kommer på tanken att man ska samla in pengar till den lilla flickan. Som nära anhörig borde man vara upptagen av helt andra tankar och känslor tycker jag

Precis! Om det gått en tid och flickan vaknat upp hade det varit en annan sak (även om jag själv i samma situation aldrig skulle komma på tanken)

Folk inte bara tycker olika utan folk *är* olika. Och oavsett hur man tror, att man själv skulle reagera, så finns det knappast någon anledning att fördöma, om en moster, som känner sig maktlös, *vill göra något* och *något* blir då en insamling till BO. Insamlingar till BO har ju de flesta hört talats om.
Citera
2022-07-11, 18:22
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W@ffen
Fick en bild skickad till mig på den fetlagda negerungen som misstänks för brottet. Han ser efterbliven ut och lär vara känd i sin omgivning.
Konstigt att ingen lynchmob fått tag i negern?
Norrlänningarna är väl för mjäkiga kan jag tänka mig.
Citera
2022-07-11, 18:23
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Perversa tankegångar du har och väldigt långsökta.
Off topic men jag förutsätter att våldtäktsoffer får piller mot sådana eventualiteter.

Ja, de får dom. Men nu är flickan här en nioårig svensk flicka som tillsynes inte lider av tidig pubertet så hon har inte en chans att bli gravid.
Citera
2022-07-11, 18:24
Medlem
maxatdunders avatar
Verkar vara flera aspekter som diskuteras, någon som vill ge en ärlig sammanfattning av vad som hänt?
Citera
2022-07-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Om ALLA män boendes i Sverige oavsett härkomst kunde sluta misshandla och döda kvinnor så skulle vi inte behöva något beskydd!

Det är sant, men tyvärr är det inte så. Har aldrig varit. Tyvärr är verkligheten inte så PK. Sanningen är att att män sviker sin plikt. Nämligen den att skydda sin familj. Då måste de få som finns kvar med sund inställning gå in och skydda samhället.

Det är inget nytt och det handlar inte bara om invadrade gärningsmän. Det finns gott om inhemska pedofiler, barnamördare och våldtäktsmän.
Citera
2022-07-11, 18:25
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina

GM och familjen ska vara flyttad, så han kanske inte ens är kvar i Norrland.
Citera
2022-07-11, 18:26
Äckelvänstern fick det jobbigt igen nu. Sjunker nu så lågt att de anklagar anhörigas insamling åt flickan för tiggeri. Vill spy.

Det här landet är så trasigt och mentalsjukt. Vad finns ens kvar att säga?
Citera
2022-07-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Det pågår nog just nu överläggningar (Läkare emellan) om när den optimala tidpunkten för ett uppvaknande bör ske. De vet att hennes eventuellt skadade celler läks medans hon är nedsövd men det är inte riskfritt med nedsövning hur länge som helst. De håller givetvis koll på ekg, syrehalt i blodet osv. Men skulle det dröja nåt dygn eller två eller tre så innebär det inte nödvändigtvis att flickan är mer skadad, det kan emellertid göra att hon läks bättre och förhoppningsvis vaknar upp utan men.

Om och när flickan vaknar upp vill jag att media omedelbart rapporterar om detta och hur hon eventuellt mår! Det är det minsta man kan kräva från medierna och samhället i allmänhet, jag hade väldigt svårt att sova inatt då jag låg och funderade på hur obehagligt detta är.

Det här har fått en spridning av sällan skådat slag så de kan helt enkelt inte ducka längre.
Citera
2022-07-11, 18:28
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
GM och familjen ska vara flyttad, så han kanske inte ens är kvar i Norrland.
Klart negern och hans familj ska komma i första ledet. Det är ju Sverige.
Citera
2022-07-11, 18:30
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Svennar är dock väldigt fega varelser, så GM behöver inte vara orolig.

Den genomsnittliga svennen hade inte gjort ett skit om detta hänt deras dotter.
Bara knyta näven i fickan och rösta på "maggan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in