2022-07-11, 18:10
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Alla reagerar på sorg och oväntade händelser på olika sätt. Jag tycker inte att ditt hårda språkbruk är lämpligt när det handlar om en familj i en ofattbar kris. Jag tror själv inte att jag hade reagerat på samma sätt, men det är omöjligt att säga för någon som inte varit i en sådan sits. Att samla ihop pengar är ofta en första reaktion när man vill hjälpa men inte vet hur. Jag är övertygad om att mostern endast vill väl, och det kan vara skönt för familjen att inte behöva oroa sig för missad inkomst från jobb osv. Känns som att insamlingen är det minsta att reagera negativt på i detta sammanhang.

Återigen, det var inte vad hon skrev.
Hon skriver ju att pengarna ska gå till att köpa nåt till flickan.
Citera
2022-07-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Vi får hoppa att flickan inte blivit våldtagen. Tydligen kan man bli gravid i så låg ålder., Tänker på den 10 åriga flickan i USA som vägrades abort https://www.svt.se/nyheter/utrikes/1...-nekades-abort

Skulle det vara så att hon blivit våldtagen och har börjat menstruera vilket inte är omöjligt så utgår jag ifrån att vården ger henne ett dagen-efter piller!
Citera
2022-07-11, 18:12
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är ansvariga politiker som ska ställas till svars för detta eftersom särbarnet har begått liknande övergrepp tidigare vad jag förstår. Morgan Johansson har ett ansvar för detta.
När jag var liten (på åttiotalet) fanns det liknande "särbarn" men då varken internet, invandring eller uppsåtligen elaka politiker existerade så gjorde sådana sällan värre saker än dödande grannens katt (på sin höjd) så ansvaret tycker jag snarare ligger på utvecklingen som vi alla tillåtit.

Dagens barn/unga är alldeles för informerade (internet), politiker är politker pga schyssta löner/pensioner/ansvar snarare än politiska åsikter och särbarn ÄR särbarn..... oavsett hudfärg, kultur eller religon.

Satans tragiskt är det iaf och jag tror det krävs förändringar på rotnivå för att få bukt med den ökade psykiska ohälsan hos våra barn & ungdomar...
-Det krävs en by för att uppfostra ett barn.
...så fungerar det inte I moderna Sverige 2022 då invidualisten och jaget är på ropet snarare än folket/samhället/staten.
Citera
2022-07-11, 18:13
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Vi får hoppa att flickan inte blivit våldtagen. Tydligen kan man bli gravid i så låg ålder., Tänker på den 10 åriga flickan i USA som vägrades abort https://www.svt.se/nyheter/utrikes/1...-nekades-abort

Perversa tankegångar du har och väldigt långsökta.
Off topic men jag förutsätter att våldtäktsoffer får piller mot sådana eventualiteter.
Citera
2022-07-11, 18:13
Medlem
Orobanches avatar
En del av er som kommenterar o den här tråden verkar ha snömos istället för hjärna!
Först och främst är Swish FRIVILLIGT, era idioter som gnäller att det är tiggeri!

Mostern till den lilla flickan som är NIO ÅR, vill göra något för sin älskade systerdotter och mamman och den nioåriga flickans storasyster.

Hur bakom lagårn är ni som gnäller över det?

Och ja lill-monstret är känd för att ha trakasserat andra unga flickor. Han heter inte Pelle och möjligen är han kanske äldre än vad som uppges. Allt beroende på om han är född i Sverige eller inte.
Citera
2022-07-11, 18:14
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Svenska män måste vakna! Det är vårt ansvar att skydda kvinnor och barn. Detta innebär att också retroaktivt bestraffa dessa dårar som drar omkring redo att vålta och mörda till och med barn.
Nu ligger bollen hos de med ära och stolthet i Norrland att ta hand om det här. Ni vet vilka ni är. Jag är en av några som har och kommer göra det i min del av landet.

Vad är det då? Nmr lr? Jag hade vart på om det inte var nazister
Citera
2022-07-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Man hoppas nästan för den lilla flickans skull att nån tar lagen i egna händer och bryter nacken på mongot för vi alla vet att fanskapet inte kommer få något straff alls, blir väl som mest nån socialkärring som kommer ta ett snack och bjuda på fast och bullar. Nästa gång händer det era egna barn och ni fortsätter att rösta på partier som tar in massa inavlade invandrare som sedan våldför sig på svenska oskyldiga barn.

herregud vilket dravel
Citera
2022-07-11, 18:15
Medlem
Fy sjutton vilken traumatisk upplevelse för hela familjen!
Och oavsett vad hoppas jag flickan får tid att läka ❤️
Citera
2022-07-11, 18:16
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Från samma familj/placeringshem?

Nej, de bodde i samma område. Killen är inte placerad, men han borde ha varit det.
Citera
2022-07-11, 18:16
Medlem
W9GFOs avatar
Kollekthåven ? :P

Nu är det ju så att flickan ligger på NUS i Umeå, dvs 13 mil söderut. Det är inte gratis att ta sig dit, fram och tillbaka. Förlorad arbetsinkomst. Det finns många hål att stoppa pengar i. Sen vore det kul om det kunde ge till nåt fint till flickan sen när hon vaknar.

Ni som är misstänksamma mot alla insamlingar behöver inte skicka nåt. Ingen som tvingar er.
Citera
2022-07-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Vad är det då? Nmr lr? Jag hade vart på om det inte var nazister

Nej. Det handlar om de få som inte är rädda att agera. Politisk hemvist är oväsentligt. Etnicitet lika så egentligen.
Citera
2022-07-11, 18:19
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Usch ännu inget besked om hur det går med flickan😭😭
Det pågår nog just nu överläggningar (Läkare emellan) om när den optimala tidpunkten för ett uppvaknande bör ske. De vet att hennes eventuellt skadade celler läks medans hon är nedsövd men det är inte riskfritt med nedsövning hur länge som helst. De håller givetvis koll på ekg, syrehalt i blodet osv. Men skulle det dröja nåt dygn eller två eller tre så innebär det inte nödvändigtvis att flickan är mer skadad, det kan emellertid göra att hon läks bättre och förhoppningsvis vaknar upp utan men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in