2022-07-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Vittnen nämnde inget om att mgm skulle varit andfådd,skärrad,smutsig etc.? Tycker det talar mer för att misshandeln var "verkställd" och att mgm hunnit samla ihop sig.Om mgm dessutom är socialt kompetent kan vittnen blivit förledd av mgm.
Han kanske hann hem äta, "snygga till sig" (byta kläder) mellan varven, ingen som vet.
Citera
2022-07-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Detta är anno 2022. Du kan skippa rasistkortet. (...)
negermonstret
LOL.

Pojken var, såvitt jag vet, oskyldig när han kom till Sverige som 6-7-åring. Att han sedermera utvecklades till vad du väljer att kalla ett monster är olyckligt, men ingen kan ju förutse framtiden, eller hur? Och när han uppvisade tecken på gränslöst och oempatiskt utåtagerande beteende borde myndigheter funnits där för honom, precis som vilken annan människa som helst. Han borde inte få ränna fritt och våldföra sig på kvinnor och barn till höger och vänster.
Citera
2022-07-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Jag har nu visat bilden och dom säger att det är den killen som var på brottsplatsen. Så ja det är bekräftat nu.

Tack, känns skönt att kunna bekräfta då det ger än mer säkerhet att bilden som cirkulerat här faktiskt är GM och att han var kvar på platsen, vilket innebär att han antagligen blev avbruten eller påkommen direkt efter dådet.
Citera
2022-07-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Ja, och jag har faktiskt lite bättre insyn än bara det.

Men vi lämnar det så.

Vill respektera att du vill lämna det så, men det är såklart att man är nyfiken - speciellt då det funnits ovanligt få trovärdiga källor i denna tråd. Låt oss veta om du ändrar dig och har mer att dela!
Citera
2022-07-12, 20:41
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast, är det inte ofta så att vissa typer av intellektuellt handikapp blir mer markant just när jämnåriga växer ifrån dem intellektuellt, typ vid nio tio år?
Av någon anledning verkar det ju som att man tycker att de ska gå i vanlig klass med extra stöd så långt möjligt och sedan en dag blir de arga eller lena när kompisarna inte vill vara med dem längre, jämnårigas lekar och sociala samspel bler mer subtilt och komplicerat och den förståndshandikappade är jobbig.
Vad jag förstår så fick han byta skola efter att han dragit in en tjej på toa och att han tafsat på tjejerna. Först då hamnade han i särskola så varför hamnade han inte där tidigare om han nu gjorde det först vid 13 års ålder? Du kan ha helt rätt. Är bara fundersam hur störd han egentligen är

Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Det är inte ovanligt med så kallade ”integrerade särskoleelever” som går i vanliga klasser. I regel för de är för få (i samma ålder) för att bilda en egen klass på den skolan.
Jag undrar bara eftersom alias HazzardAlard säger att han inte verkar störd när man pratar med honom utan snarare töntig och glad Han ville gärna hänga med de äldre killarna. Men det kan iofs ändå vara som du säger
Citera
2022-07-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Är det pojken du skriver om här, misstänkt gärningsman?

Vet du vad för "hjälp" soc har givit efter det förra överfallet? Kan det ha varit LVU i hemmet?
Nej det handlar inte på något sätt om denne nu misstänkte 13 åringen, det jag skrivit om är att belysa hur Socialtjänsten totalt kan misslyckas när man söker Familjehem, det jag skriver om är helt självupplevt när vi ansökte om att bli Familjehem och även blev godkända, men hur dessa två Socialkvinnor som vi fick som kontaktpersoner, verkligen inte såg till det barnets bästa , detta hände i Göteborg 1998.
Citera
2022-07-12, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd
Tack, känns skönt att kunna bekräfta då det ger än mer säkerhet att bilden som cirkulerat här faktiskt är GM och att han var kvar på platsen, vilket innebär att han antagligen blev avbruten eller påkommen direkt efter dådet.
Skönt o höra, jag var ju först med att skriva hans namn i tråden, och fick massa skit för det. Jag hade rätt.

.
Citera
2022-07-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Skönt o höra, jag var ju först med att skriva hans namn i tråden, och fick massa skit för det. Jag hade rätt.

.

Namn och bild stämmer. Bra jobbat!
Citera
2022-07-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Att hon tagit sig till Sverige talar om för mig att hon tillhör de övre samhällsskicket i Etiopen
Har du förresten något fog för dina teorier att det främst är de välbärgade som väljer att emigrera? Varför skulle hon tillhöra övre samhällsskiktet, och varför då flytta till Skellefteå? Ingenting talar för detta utöver dina vilda fantasier.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Absolut, visst är det så. De var företagsamma och tog sig till ryktenas guldgruva Sverige där ingen behöver jobba för mat och sovplats, trodde de. Sluga som få forsade de över gränsen och får nu planera nästa steg i sitt liv. Vllket äventyr de haft och lite pengar som ett avgångsvederlag skall de väl få med bonus från Fredrik.
Hoppas att de nu bidrar till att vissa huvud skall börja rulla inom de ansvariga leden.
Tycker att det är för jävla tyst om det här. Riks har gjort ett inslag, och dom sa något om åldersprövning. Kommer inte ihåg exakt så jag vill inte citera.
Inte EN av alla vänstervridna träskpaddor som kallar sig feminist har beklagat händelsen på några sociala medier. Det är så äckligt att jag spyr. UT med problemet så att dom andra eleverna på skolan kan få känna att dom möter höstterminen i harmoni. Vem vill ha han som klasspolare liksom?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Aloyshepherd

Svårt att veta när gm fick tag i flickan. Jag spekulerar bara nu själv men tänker att det hände nästan direkt efter fritids men att han sen återvände;vet ej om det är så men för paret som hittade henne sa gm att "han hade hittat henne då han skulle kissa".... Detta trodde dom aldrig på.
Citera
2022-07-12, 20:48
Medlem
Citronfrommages avatar
Vad kommer det sig att man inte berättar vad brottsoffret har för skador? Skadorna borde väl inte göra nån skillnad publicitetsmässigt om hon är nio eller 38 år. Eller är det för att man inte vill skriva ut vad ett barn under 15 kan göra för skada? I England skrevs ju tydligt ut vad som gjordes med tvåårige James Bulger, samma sak med Engla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in