2022-07-08, 10:07
Medlem
Jag tycker att vildvuxna, lummiga trädgårdar är vackrare än alla kliniska gräsmattor som finns överallt. Och så skönt att slippa det vedervärdiga ljudet av gräsklippare. Synd att Elsas trädgård mest ser ut att bestå av ogräs-liknande strån; inga vildblommor alls i allt det vildvuxna. Det ser sjavigt ut.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-07-08 kl. 10:33.
Citera
2022-07-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag tycker att vildvuxna, lummiga trädgårdar är vackrare än alla kliniska gräsmattor som finns överallt. Och så skönt att slippa det vedervärdiga ljudet av gräsklippare. Synd att Elsas trädgård mest ser ut att bestå av ogräs-liknande strån; inga vildblommor alls i allt det vildvuxna. Det ser sjavigt ut.

Jag håller med dig! Men Elsa har verkligen inte lyckats med det, det ser mest ut som att det är en massa ogräs som du säger, och kala fläckar i gräsmattan.
Citera
2022-07-08, 14:07
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Haha tänkte precis samma.. den ser ovårdad och illa skött ut bara. Och det kan ingen ”dansk” design i världen göra nått åt. Men de orkar säkert inte klippa gräset hela tiden med sina rosa små händer, sen kan de inbilla sig hur mycket de vill att det ser lummigt och härligt ut.
Tycker det ser ut som mitten på en rondell i valfri småstad jag.
Haha, ja! Är inte nån trädgårdsfantast själv, men helvete vad risig deras trädgård ser ut. Långt ifrån hennes dröm om en engelsk romantisk trädgård, lol. Tror Elsa är sjukt lat när det gäller allt vardagsslit. Hon gillar att fantisera och dra igång korta projekt. Men det där dagliga gnetandet, som att plocka ogräs, ansa, vattna m.m. det är hon nog tämligen usel på. Konstigt att hon inte har den självinsikten vid 37 (?) års ålder.
Citera
2022-07-08, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Jag håller med dig! Men Elsa har verkligen inte lyckats med det, det ser mest ut som att det är en massa ogräs som du säger, och kala fläckar i gräsmattan.

En ”naturlig” trägård kommer ju inte till av sig själv bara till av sig själv för man sår lite frön.
Gotland har gynnsamt klimat för att odla på men om vill man ha en lummig blomstrande trägård måste man först rensa bort allt gammalt ogräs, förbättra jorden och framförallt lösa bevattningen eftersom det är bevattningsförbud på Gotland.
Dom flesta löser det med flera stora tunnor eller nergrävd vattentank annars växer naturligtvis ingenting.
Saknar man erfarenhet av att odla och har en gammal övervuxen trägård kan det vara en väl investering att låta en trädgårdsmästare rita en grundläggande plan för trädgården, så spar man både onödigt arbete och nybörjare misstag.
Citera
2022-07-08, 16:08
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Haha, ja! Är inte nån trädgårdsfantast själv, men helvete vad risig deras trädgård ser ut. Långt ifrån hennes dröm om en engelsk romantisk trädgård, lol. Tror Elsa är sjukt lat när det gäller allt vardagsslit. Hon gillar att fantisera och dra igång korta projekt. Men det där dagliga gnetandet, som att plocka ogräs, ansa, vattna m.m. det är hon nog tämligen usel på. Konstigt att hon inte har den självinsikten vid 37 (?) års ålder.

Precis, hennes grej verkar ju mer vara att ”drömma” och ”planera” men att sen följa upp och gneta på är nog inte lika intressant helt enkelt. Nu verkar hon ju gått vidare till projekt vardagsrum och då är det nog inte lika noga med föregående påhitt. Hennes konsumtionshunger verkar ju i stort sett omättlig så det måste väl vara nått nytt hela tiden vad det verkar, men tror ändå aldrig att hon blir nöjd.🙃
Citera
2022-07-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Det är inte fult, det är «danskt»
😂😂 det senaste- dansk trailer trash trädgård
Citera
2022-07-11, 09:33
Medlem
Junibrytet, börja gråta, svårigheter i barndomen, Ellen Dixdotter… Elsa-klyschorna staplar sig i dagens svamliga känslo-inlägg. Tyckte inlägget om träning var bättre skrivet, då gick hon från det svamliga.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-07-11 kl. 09:48.
Citera
2022-07-11, 12:02
Medlem
Citat:
Junibrytet, börja gråta, svårigheter i barndomen, Ellen Dixdotter… Elsa-klyschorna staplar sig i dagens svamliga känslo-inlägg. Tyckte inlägget om träning var bättre skrivet, då gick hon från det svamliga.

Haha bra sammanfattning!

Jag tycker för övrigt att det känns problematiskt att skriva att schampot hon använder nu hör underverk, när det i själva verket är ett samarbete. Hon kommer ju aldrig skriva att det inte funkar, då de betalat henne för reklam?
Citera
2022-07-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha bra sammanfattning!

Jag tycker för övrigt att det känns problematiskt att skriva att schampot hon använder nu hör underverk, när det i själva verket är ett samarbete. Hon kommer ju aldrig skriva att det inte funkar, då de betalat henne för reklam?

Jag tycker också det känns oärligt och direkt fel när hon i en av kommentarerna till inlägget skriver att hon har ett samarbete och ska ”testa” produkten för sina problem.

Det är också som om Elsa förutsätter att alla hennes läsare lever i hennes lilla snäva bubbla och har Ellen Dixdotter som referens.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-07-11 kl. 13:10.
Citera
2022-07-11, 13:10
Medlem
Citat:
Jag tycker tyvärr att börja gråta för att någon säger något som ev kan tolkas som att den är på väg bort låter manipulativt.
Citera
2022-07-11, 19:01
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begoniii
Jag tycker tyvärr att börja gråta för att någon säger något som ev kan tolkas som att den är på väg bort låter manipulativt.
Tycker jag också, fick konstiga vibbar!
Citera
2022-07-12, 09:21
Medlem
Hur pallar rastlösa Elsa att spendera typ hela sommaren på Gotland?! Såklart mysigt men den typen av semester kan jag personligen tröttna på efter ett par veckor. Har alltid funderat över varför de aldrig åker utomlands tillsammans med familjen, de har ju bara ett barn som dessutom verkar vara ett enkelt barn som dessutom börjar bli stor. Vore ju inte allt för ”jobbigt” att flyga med honom och spendera något vecka i södra Europa.. men att shoppa på loppis verkar vara en ”aktivitet” för Elsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in