2022-07-11, 10:17
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Svensk flicka i 9-10 års åldern överfallen av afrikansk pojke i uppgiven 13-14 års åldern med gissningsvis någon form av diagnos som började med att slita in en flicka på toalett på skola vid Morö backe, blev förflyttad till Lejonsströmsskolans säravdelning, begick överfall på vuxen kvinna på cykel vid cykeltunnel förra året och nu förra veckan attackerade flickan och använde förmodligen strypvåld, slag och ännu okänt om någon form av sexuellt våld.

Vilket monster
Citera
2022-07-11, 10:18
Medlem
LemPicas avatar
Det hade jag ingen aning om.
Jag har inte hunnit läsa hela tråden.
Mamman då?

Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Flickans far sitter väl fortfarande i fängelse?
Citera
2022-07-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Vem ger negern sig på härnäst?
Kommer nästa offer undan med livet i behåll?
Svenska ljusa barnen på orten får sina hem som fängelse, barnen går miste om friheten att röra sig fritt i sommaren den bästa tiden på året.
Sådant man själv tog för givet som barn.
Politiker och annat pack, som den här Universitetsfaggoten och "ravenraven" bär ansvaret för landets utveckling.

Vilken pajas du är! 😂🤡
Känns det jobbigt att jag genomskådade att du är en incel? 🤭

För övrigt håller jag med andra i denna tråden… Det har släppts in allt för många personer i Sverige, som inte hör hemma här alls.

Hoppas att lilla flickan överlever. ❤️
Citera
2022-07-11, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Jag blir glad att du skriver att det fungerar.
Personligen är jag övertygad om att det här landet är kört. När lilla Engla blev sexuellt mördad utav Anders Eklund så skrevs det i media flera sidor och i veckor. Alla var överens om att en sån människa inte ska springa fritt på gator och torg. Men nu så blir det knappt en notis och monstret som gjort denna vidriga handling är ute i det fria. Det är inget normalt barn som gör som han har agerat. Jag skiter i om det finns diagnos, för alla med diagnoser försöker att mörda med sexuellt inslag. Hur värderar man säkerheten för Sveriges medborgare egentligen?

Finns många skillnader mellan fallen dock som påverkar hur man rapporterar. Engla var först försvunnen vilket ledde till att man publicerade bild på henne tidigt. Gärningsmannen var vuxen och offret dog.
Citera
2022-07-11, 10:23
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Finns många skillnader mellan fallen dock som påverkar hur man rapporterar. Engla var först försvunnen vilket ledde till att man publicerade bild på henne tidigt. Gärningsmannen var vuxen och offret dog.
Hur tror du att den här ”pojken” kommer att bli när han växer upp och testosteronet rusar i kroppen? Tror du att samtal på soc och saft och bullar kommer att råda bot på det onda?
Vem blir nästa offer… För det kommer inte att sluta här.
Citera
2022-07-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Dessa tidigare överfall, var det (försök till) våldtäkt eller "bara" fysiskt våld?
Låter ju helt otroligt att en 12-13-åring skulle begå sådana brott.
Det måste ju vara något gravt fel typ hjärnskada eller något på någon som i så unga år är så våldsam.
Det finns tyvärr inga detaljer i de två första attackerna i hur det gick för respektive BO samt vad syftet var, men man kan spekulera i vad en ung afrikan har för syfte om man försöker slita in en ung flicka på toaletten bort från omgivningens ögon så att Afrikas blandning av The Joker och Joelbitar får vara ostörd. Attacken på en kvinna som cyklade genom en tunnel är också oklart vad som hände och vilket motivet var, men gissningsvis gick det bättre då hon kunde genom skolkatalog identifiera förövaren, men polisen tyckte därmed att det var färdigutrett och dumpade det i socs händer vilket 1 år senare ledde till ett synnerligen grovt överfall på den unga flickan. Tydligen ska de sätta ned sedativa läkemedel idag så vi får se hur hon har klarat sig om hon vaknar till medvetande.
Citera
2022-07-11, 10:32
Medlem
Citat:
Hur tror du att den här ”pojken” kommer att bli när han växer upp och testosteronet rusar i kroppen? Tror du att samtal på soc och saft och bullar kommer att råda bot på det onda?

Jag kommenterade enbart vad som påverkar massmedias rapportering av de båda fallen.
Tror knappast att han blir mindre våldsbenägen av en helsida på Aftonbladet. Håller däremot med dig helt att han inte kommer att bli botad varesig av samtal på soc eller fängelse.
Citera
2022-07-11, 10:34
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Precis, han är ett fullkomligt hopplöst fall som man egentligen borde göra sig av med helt både för hans egen skull men framför allt för allmänhetens skull. Han är extremt våldsam och det är alldeles uppenbart att han kommer ge sig på fler så fort han får chansen. Han blir nog bara värre ju äldre han blir. Det hjälper såklart inte heller att hans begåvningsnivå verkar motsvara det hos ett plankton.
Senast redigerad av -DaRude- 2022-07-11 kl. 10:37.
Citera
2022-07-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Alltså, du behöver verkligen läsa på LVU-lagen. Kolla upp paragraf 3. Som även en annan skribent påpekade.

http://audente.se/lvu-processen-3-%C2%A7-eget-beteende/

Paragrafen säger inte det du tror att den gör, men det är inte konstigt om man är lekman. Språket är dock tydligt ur juridisk ståndpunkt:

"de fall där det är barnet själv som utgör ett hot mot dennes egen hälsa och utveckling"

"Som alltid krävs det att det görs en objektiv bedömning av vilka risker som den unge utsätter sig själv för"

"Detta hindrar inte att ett omhändertagande enligt 3 § kan bli aktuellt om den bedöms vara lämpligare än annan vård med hänsyn till den unges behov och personliga förhållanden"

LVU handlar ENDAST om rätten att omhänderta barn för DERAS EGEN skull, inte för att de utgör en fara för andra. Namnet är ju också en tydlig indikation på detta - "Lagen om VÅRD av unga".

Det finns flera rättsfall i Sverige där LVU har ansetts icke gällande just för att myndigheter och sjukvård inte kunnat visa att det är i barnets eget intresse ur vårdsynpunkt att vara tvångsomhändertagen.

Sedan kommer det här tillägget som jag gissar att du syftar på:

"I vissa enstaka fall kan det bli aktuellt med omhändertagande då den unge begår brott. Det handlar då inte om enstaka eller bagatellartade förseelser, utan det krävs att det handlar om brott av grövre art eller ett större antal på varandra följande brott. Brottsligheten måste för att ett LVU ska bli aktuellt visa tydligt på en bristande anpassning till samhällslivet. Det är först när den unges handlingar visar att de valt eller riskerar att välja en kriminell livsstil som vård enligt LVU kan komma i fråga."

MEN den paragrafen saknar den viktigaste delen som dock finns med i socialstyrelsens eget dokumet:

"Att den unge utsätter sin hälsa eller utveckling för en påtaglig risk att skadas genom brottslig verksamhet utgör ytterligare en grund för beslut om vård enligt 3 § LVU."

Det är den absolut första meningen i den ursprungliga paragrafen och det förändrar som du ser hur du ska läsa HELA den efterföljande paragrafen.
Senast redigerad av Fuskbygge 2022-07-11 kl. 10:48.
Citera
2022-07-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Precis, han är ett fullkomligt hopplöst fall som man egentligen borde göra sig av med helt både för hans egen skull men framför allt för allmänhetens skull. Han är extremt våldsam och det är alldeles uppenbart att han kommer ge sig på fler så fort han får chansen. Han blir nog bara värre ju äldre han blir. Det hjälper såklart inte heller att hans begåvningsnivå verkar motsvara det hos ett plankton.
Kommer hållas nerdrogad 24/7,vistas på institution men troligen mest tillsammans med mamman.
Citera
2022-07-11, 10:43
Medlem
Tokens föräldrar har förmodligen inte lärt honom om vad som är rätt eller fel. För att de själva inte vet. Är det dessutom en störning inblandad = lost cause.
Citera
2022-07-11, 10:47
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Jag blir glad att du skriver att det fungerar.
Personligen är jag övertygad om att det här landet är kört. När lilla Engla blev sexuellt mördad utav Anders Eklund så skrevs det i media flera sidor och i veckor. Alla var överens om att en sån människa inte ska springa fritt på gator och torg. Men nu så blir det knappt en notis och monstret som gjort denna vidriga handling är ute i det fria. Det är inget normalt barn som gör som han har agerat. Jag skiter i om det finns diagnos, för alla med diagnoser försöker att mörda med sexuellt inslag. Hur värderar man säkerheten för Sveriges medborgare egentligen?

Är du sjuk i huvudet?? Alla med diagnoser försöker att mörda och våldta? Folk i min familj har diagnoser och är helt normalt fungerande. Tänk till nu förfan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in