Citat:
Ursprungligen postat av
ravenraven
Med stor sannolikhet råkar jag även veta vem den misstänkte pojken är och etniciteten är ovidkommande!
(...)
OT: Oavsett, kan jag tillägga till er som är besatta av ursprung, att jag själv (och flera andra barn) blev utsatta för en utvecklingsstörd man som egentligen skulle haft tillsyn vid utevistelse, men pga resursbrist och oengagemang, fick han vandra fritt bland oss barn och göra vad han ville med oss i buskarna. Jag 6 år. Han 18, svensk och vägde över 100 kg. Ett av barnen blev totalt traumatiserat och aldrig sig lik, och flera familjer flydde orten. Sedan har även två andra vuxna män förgripit sig på mig - även de svenska! Detta trots att jag bodde i en av Sveriges mest invandrartäta förorter. Vad är oddsen, huh? Så ni som är så djävulst främlingsfientliga och ser ett kolossalt samband mellan dessa dåd och utländsk härkomst, vad för egna ERFARENHETER baseras det på?
Varför tycker du att den misstänkte pojkens etnicitet är ovidkommande, medan du däremot inskärper att personer som har förgripit sig mot dig har varit svenskar?
Visst håller jag med dig om att det inte är pojkens etnicitet som har fått honom att begå det dåd han nu misstänks för, för det finns svenska pojkar som också har begått obegripliga mord. Jag tänker till exempel på ett fall på 1980-talet(?) i Höganäs (?) där en 15-årig pojke slog ihjäl en 13-årig flicka med en sten, bara för att han ville känna hur det kändes att döda. Och jag tänker på den svenske 16-åringen(?) Jack (?), som slog ihjäl en kille, Peter, som hade invandrarbakgrund. Den svenske killen ville helt enkelt begå ett mord, precis som 15-åringen i Höganäs.
Så det är inte etniciteten som skapar mördare, men det
kan vara så att risken för utvecklingsstörning och ADHD/autism ökar för mörkhyade personer som bor i nordliga länder, där solljuset är svagt. Är den misstänkte grabben född i Sverige? Är hans mamma från Afrika? Bär hon stora kläder och slöja? För då
kan det vara så att hon fick för lite D-vitamin under graviditeten, vilket kan ha påverkat sonen och bidragit till hans utvecklingsstörning.
För övrigt undrade du vad oddsen var att du skulle råka ut för svenska gärningsmän när du bodde i ett invandrartätt område. Kanske inte så höga trots allt. Mitt intryck är att svenskar som har problem och som bor i ett invandrartätt område har svårt att flytta därifrån, därför att de inte har råd att flytta. Och det är inte säkert att de skulle vara så välkomna i ett "bättre" område.