2022-07-10, 23:28
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag såg bilderna för många timmar sedan. Jag tror att ansiktet var ganska svullet från hur hon vanligtvis ser ut. Hon hade märken i ansiktet. Så jag antar att han har slagit henne våldsamt. Jag kollade inte så noga för det var ganska obehagligt att se bilden.

Jag såg bilden nyss (den från mammans instagram). Skakar fan av ilska här

Enligt ett PM som jag fick tidigare idag så verkar det som att negern verkligen har gått full homo erectus på lilltösen. Oklart hur trovärdig användaren var dock. Kanske bara var några lokala rykten som h*n hade snappat upp och sedan lagt ut här. H*n verkade hyfsat seriös dock.

Edit: Ni kan PMa hur mycket ni vill. Jag tänker INTE sprida några sådana rykten vidare.
Senast redigerad av Tuor 2022-07-10 kl. 23:31.
Citera
2022-07-10, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskbygge
Socialtjänsten kan inte låsa in folk på eget bevåg om det är det du menar. Om en person är utpekad som farlig (krävs någon form av anmälan om detta isf från tex polis) så är det isf BUP eller annan psykiatri som ska komma med rekommendationer på eventuell förvaring.
Polis och socialtjänst har länge haft kännedom om MGM och vad han gjort före denna händelse, det har också redogjorts i tråden.
Citera
2022-07-10, 23:30
Medlem
Gamebreds avatar
Citat:
Socialtjänsten kan inte låsa in folk på eget bevåg om det är det du menar. Om en person är utpekad som farlig (krävs någon form av anmälan om detta isf från tex polis) så är det isf BUP eller annan psykiatri som ska komma med rekommendationer på eventuell förvaring.

Det är ju just det, stämmer det med två överfall tidigare så ligger det på batiksoc att han fortfarande kan lulla runt och närsomhelst dra till med sitt hattrick.
Citera
2022-07-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Polis och socialtjänst har länge haft kännedom om MGM och vad han gjort före denna händelse, det har också redogjorts i tråden.

Men det är fortfarande inte socialtjänsten som bestämmer om att omhänderta en minderårig person, det måste isf komma via BUP eller annan psykiatri som jag skrev.

EDIT - om det inte handlar om dåliga hemförhållanden etc, det är socialtjänstens bord. Men "X är en fara för allmänheten" är inte det. För att förtydliga.
Citera
2022-07-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag kan bara säga så här:

Det negern har gjort med lilltjejen hör hemma i en psykotisk mardröm på steroider. Mer än så tänker jag inte säga.

I alla fall om man ska tro på ett PM som jag fick för några timmar sedan. Användaren lät trovärdig dock men jag vet inte. Någon annan kanske kommer med andra detaljer.

Det är bara att gratulera alla som har vurmat för massinvandringen de senaste decennierna Det här gjorde ni bra.

Kanske mest barmhärtigt att slippa överleva med svåra hjärnskador och/eller traumatiska minnen.
Citera
2022-07-10, 23:33
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Det måste ju bli så, detta kan de omöjligen blunda för och riskera igen. De vet ju lika väl som alla andra att monstret är livsfarlig. Rent teoretiskt kan ju han råka stöta på flickan igen i framtiden när/om hon repat sig, ska han då kunna slutfölja det han påbörjat? Vem ska då titta föräldrarna i ögonen ännu en gång och hävda att de "inget kunde göra"?

Han måste låsas in och övervakas, något annat är helt jävla otänkbart. Om de misslyckas ännu en gång, då måste huvuden rulla.
Citera
2022-07-10, 23:33
Medlem
Pantone297Cs avatar
Finns det bild på den efterblivna negern?
Citera
2022-07-10, 23:35
Medlem
löls avatar
Socialtjänsten är överbelastad i hela landet.
Från norr till söder.

Deras arbete är lika tätt som ett fiskenät.
De blir utsatta för hot och våld.

Satt vid ett bord för ett år sedan och fick höra hur det var att ta emot barn som blivit tvångsomhändertagna. VARJE DAG!!! helt sjukt.
Denna person samt andra var anträffbara dygnet rumt i stort. Och deras uppgift var att hitta hem åt ungar. 24/7

Det är så mycket som händer. Vi har inte en aning om hur illa det är
Citera
2022-07-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det var det jag anade. Ingen rök utan eld. Flickan kanske inte har fått det bästa umgänget. Det är inget sätt att skuldbelägga offret, utan en ren sannolikhetskalkyl. Det är alltså 100 % belagt att det inte fanns några beröringspunkter mellan BO och MGM, inte ens indirekt genom familjens bekantskapskrets? Är ni säkra på det? Att MGM av en händelse slänger sig över en före detta knarklangares dotter kan ju givetvis hända, men det förefaller ytterst osannolikt. Jag vet att MGM utfört tillsynes slumpmässiga dåd tidigare, men två samtidiga faktorer är för mycket för att bara viftas undan utan vidare.

Suck. Och så börjat du igen

Ja men självklart så är en efterbliven 14årig pojke hitman åt gudfadern och är skickad för att hämnas på "Alexandrus".

Allt är inte en gangsterroman, i det här fallet så är det nog bara slumpen.
Citera
2022-07-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamebred
Det är ju just det, stämmer det med två överfall tidigare så ligger det på batiksoc att han fortfarande kan lulla runt och närsomhelst dra till med sitt hattrick.

Nej, det är inte så det fungerar riktigt. Socialtjänsten kan komma med diverse utlåtanden och bestämma om en person över 15 döms till påföljd för ett brott. Men om det som i detta fall är någon under 15 så gäller följande:

"I syfte att hindra att barnet orsakar skada för någon annan ska vårdnadshavaren ansvara för att barnet står under uppsikt eller att andra lämpliga åtgärder vidtas. I vårdnadshavarens ansvar kan bland annat ingå att se till att barnet får insatser som han eller hon behöver från t.ex. socialtjänsten eller
hälso- och sjukvården."

Det är med andra ord inget som socialtjänsten kan TVINGA fram lagligt.
Det enda andra alternativet är som sagt ett utlåtande från psykiatrin/BUP eller liknande att ett barn är "För farligt" att ha ute i samhället.
Citera
2022-07-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det måste ju bli så, detta kan de omöjligen blunda för och riskera igen. De vet ju lika väl som alla andra att monstret är livsfarlig. Rent teoretiskt kan ju han råka stöta på flickan igen i framtiden när/om hon repat sig, ska han då kunna slutfölja det han påbörjat? Vem ska då titta föräldrarna i ögonen ännu en gång och hävda att de "inget kunde göra"?

Han måste låsas in och övervakas, något annat är helt jävla otänkbart. Om de misslyckas ännu en gång, då måste huvuden rulla.

I det håller jag helt med dig, och jag skulle bli ytterligt förvånad om det inte blir tal om en sådan utredning. Det vore ytterst oansvarigt av mig att komma med något tvärsäkert uttalande om en diagnos eller komma med rekommendation kring åtgärder på någon jag aldrig träffat såklart, men om det som skrivits om personens tidigare utredningar stämmer så blir det sannolikt tal om någon sorts förvar.
Citera
2022-07-10, 23:41
Medlem
Gamebreds avatar
Citat:
Men det är fortfarande inte socialtjänsten som bestämmer om att omhänderta en minderårig person, det måste isf komma via BUP eller annan psykiatri som jag skrev.

EDIT - om det inte handlar om dåliga hemförhållanden etc, det är socialtjänstens bord. Men "X är en fara för allmänheten" är inte det. För att förtydliga.

Kan köpa vad du skriver, men håller soc ansvariga rent personligen. Här borde soc lägga korten på bordet, förklara beslutsgången och redovisa när och hur monstret blev utredd. Känns spontant som det inte har blivit någon riktig utredning kring honom - men det är ju bara min känsla.

Hur som, ärendet borde redovisas och det kvickt! Istället lär det bli en tystnadens borg antar jag - och i det läget borde det fan stå en armé med facklor och högafflar utanför.

Trist att avstånden är som de är i Norrland, annars hade man önskat en stor manifestation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in