2022-07-10, 18:38
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Kan ju inte vara något större fel på honom eftersom han går i vanlig skola.
Det är ett större fel på honom trots att han går i vanlig skola.
Citera
2022-07-10, 18:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Av utseendet att döma lider han av: Lindrig mental retardation, autismspektrumstörning (säkert med tillägget ADD). Utöver det Conduct disorder och bristande impulskontroll. Det här är inte sista grova brottet han begår. Han är för dum får rån, smuggling och liknande, så det blir vanligt folk som får plikta under hans vålds- och sexualdrift
Citera
2022-07-10, 18:42
Medlem
Citat:
Kan ju inte vara något större fel på honom eftersom han går i vanlig skola.

Om det är han som det skrivs om så går han ju särskola. Du kanske inte vet hur det går till men det är en väldig procedur innan man blir beviljad inskrivning i särskola. Än mer om man är ny i landet då brister i skolbakgrund och språksvårigheter gör det svårare att göra en korrekt bedömning om det inte är väldigt tydligt. Så är han placerad i särskola så har han ju till 100% en utvecklingsstörning.

Att mamman skulle vara utvecklingsstörd också är än så länge en tråd-sanning. Men tanke på att den som starta det ryktet också menar att alla färgade människor är lågbegåvade så får man nog ta det med en nypa salt.
Citera
2022-07-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Om det är som tidigare kommentarer hävdar, att det är en större familj och fadern fortfarande är i Italien, betyder det då att han vid sina besök kommer och gör henne gravid konstant varvid hon i sitt begåvningshandikapp fortsätter att skaffa barn och lever på soc och hyresbidrag. Kanske dags att man börjar överväga sterilisering på denna kärringen om hon inte kan försörja barnen?!

Ju fler detsto större chans att det blir någon raketforskare.

Ja din fråga är väldigt befogad. Nu vet vi inte hur det kom sig att dessa hamnade uppe i Norden kanske kvot men om han fick PUT i Italien brukar väl anhöriginvandring praktiseras även där eller är det bara något som gäller Sverige och "våra" flyktingar. Sen kan man även undra om det förekommer sortering i södra europa så vi får de mest lågbegåvade ?

Sen hoppas jag de utreder ålder på den här förväxta killen men han kan ju ha den där sjukdomen så han blir abnormt stor ?
Citera
2022-07-10, 18:44
Medlem
Citat:
Jag stör mig lite på media som framställer flickan som tonåring. Under 15 år skriver de! Det framkommer inte att det handlar om ett litet barn. Det är en avsevärd skillnad på 15 år och 10 år
När man är 10 år är man ett litet barn. Media förminskar helt enkelt det otäcka och allvaret i det som hänt. I princip döljer de sanningen!

Nej, det är vad polisen har sagt. Vet du orsaken till varför polisen har sagt så? Kanske för att folk inte ska räkna ut vilken familj det är frågan om hålla på.
Citera
2022-07-10, 18:50
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Om det är han som det skrivs om så går han ju särskola. Du kanske inte vet hur det går till men det är en väldig procedur innan man blir beviljad inskrivning i särskola. Än mer om man är ny i landet då brister i skolbakgrund och språksvårigheter gör det svårare att göra en korrekt bedömning om det inte är väldigt tydligt. Så är han placerad i särskola så har han ju till 100% en utvecklingsstörning.

Det finns ju något som heter integrerad särskola och det är särskoleelever som går i vanlig klass, men som läser efter särskolans läroplan och har ofta en extra resurslärare i klassen. Vissa lektioner som t.ex. matematik läser de ofta helt skilt från resten av klassen.

Tidigare kunde man ser i skolkatalogen vilka dessa elever var, men numera är det inte tillåtet att särskilja på dem i vare sig skolkatalog eller klasslistor.
Citera
2022-07-10, 18:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ännu en efterbliven nigger.

Jag tro inte att skalan av svartpillring går mycket högre än så här.
Det var så här det blev. Glöm aldrig vem som är ansvariga.
Citera
2022-07-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Av utseendet att döma lider han av: Lindrig mental retardation, autismspektrumstörning (säkert med tillägget ADD). Utöver det Conduct disorder och bristande impulskontroll. Det här är inte sista grova brottet han begår. Han är för dum får rån, smuggling och liknande, så det blir vanligt folk som får plikta under hans vålds- och sexualdrift

Du är ju bara för mycket! Efter att ha jobbat med barn och ungdomar med olika typer av funktionsnedsättningar kan jag säga att det är helt omöjligt att ställa diagnos utifrån ett foto!
Mina tankar går till flickan och hennes familj.
Citera
2022-07-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Feg-svenne vågar ju ändå inte göra något, för då ryker Volvo, villa och vovve direkt. Hur går det för flickan förresten, finns det några rapporter om hennes hälsotillstånd? Otroligt också att det inte finns något namn på MGM.

Är du också en sån feg svenne? Lätt och snacka på fb men i verkligheten är det något helt annat. För om det hade varit så enkelt som ni påstår här så skulle samhället se annorlunda ut. Lätt att vara en tangentbordskrigare.
Citera
2022-07-10, 18:57
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0zt
Vad hade hänt med flickan? Var hon grovt misshandlad och/eller strypt? Måste varit riktigt illa om hon är nedsövd fortfarande

Jag såg bilderna för många timmar sedan. Jag tror att ansiktet var ganska svullet från hur hon vanligtvis ser ut. Hon hade märken i ansiktet. Så jag antar att han har slagit henne våldsamt. Jag kollade inte så noga för det var ganska obehagligt att se bilden.
Citera
2022-07-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nej, det är vad polisen har sagt. Vet du orsaken till varför polisen har sagt så? Kanske för att folk inte ska räkna ut vilken familj det är frågan om hålla på.

Det stämmer ju inte! Det håller inte! Nog brukar de gå ut med rätt ålder.
De vill inte att den riktigt jävliga sanningen ska komma fram. Det tyder ju på att de skyddar brottslingen. Sanningen är ju framme iallafall på stället där det hänt. Det är bara övriga Sverige som är lurade att tro något annat! Det vet man ju att folk blir tokiga och riktigt arga när det gäller barn. De kanske inte reagerar lika kraftfullt när det är en tonåring. Nä då! Nog brukar de skriva ut rätt ålder!
Citera
2022-07-10, 18:59
Medlem
Citat:
Jag stör mig lite på media som framställer flickan som tonåring. Under 15 år skriver de! Det framkommer inte att det handlar om ett litet barn. Det är en avsevärd skillnad på 15 år och 10 år
När man är 10 år är man ett litet barn. Media förminskar helt enkelt det otäcka och allvaret i det som hänt. I princip döljer de sanningen!
"Ung flicka" skriver de väl, allihop? I laglig och pressetisk mening är alla under 15 år barn.

Ni som uppmanar till lynchning, utvisning och allehanda otäckheter av en ung grabb i särskola borde för övrigt skämmas. Er vedervärdiga människosyn är vad som dränerar samhället på godhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in