2022-07-10, 21:37
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Tolka själv:
(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07

Andrahandsuppgifter via en moderator från en trovärdig användare.
Att det är MGM och alla eventuella bildgoogligar folk gör på barn som kan stämma på informationen i inlägget är ju helt vanvettigt.

Nu är brottet helt extremt vilket såklart påverkar omdömet. Men jag skäms å flashbacks vägnar när man "kommit fram till MGM" på detta amatörmässiga sättet.

Okej, my bad! Jag fick för mig att åtminstone uppgifterna om fadern i Italien och hur länge de befunnit sig i Sverige kom från någon "extern källa".
Citera
2022-07-10, 21:37
Medlem
Så respektlöst att våldta unga.
Citera
2022-07-10, 21:38
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ja men allt är ju osäkra uppgifter som aldrig bekräftas. Italien, här i 7 år. Allt kan vara rent hittepå.

Om det överhuvudtaget ligger sanning i det så kommer det ju heller aldrig kunna bekräftas, då de och deras bekantskapskrets sannolikt är långt från flashback.

Moderatorn "Blomvattnare" bedömde sin källa som "mycket trovärdig" dock.

Jag går efter hans/hennes uppgifter. Blomvattnare brukar inte yttra sig om det inte finns något vettigt bakom det.

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07

Jag tror därmed att fel personer blivit uthängda i tråden. Perserna verkar ju ha bott i Sverige i minst 15 år så det kan ju knappat vara någon av dem som är föräldrarna.
Senast redigerad av Tuor 2022-07-10 kl. 21:43.
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag har läst, och jag skrev efter redigering att han uppvisar ett beteendemönster där vem som helst kan utsättas för detta. Det är inte det minsta osannolikt att han skulle ge sig på en ensam flicka på en gångväg, han har gjort det förut i närområdet. Alldeles oavsett vad pappan har åkt dit för tidigare.

Vilken relation menar du att pappan och diagnosbarnet skulle ha, eller andra bekanta och hur skulle detta triggat attacken? Du menar ju indirekt att de känner varandra på något sätt och att det inte skulle hänt om de inte kände varandra. Eller?

Svårt annars att förstå vilken koppling du försöker göra när du skriver "ingen rök utan eld".
"Samtidiga faktorer", vad fan babblar du om.

Kan du inte tillgodogöra dig information så är det inte mitt problem. Ditt inlägg är faktamässigt irelevant och tillför ingenting. Min tanke var något i linje med att om det skulle förekomma narkotikahandel (vilket inte är fastställt, men inte helt osannolikt) så kan mindre lämpliga kontaktpunkter uppstå även för familjens barn. Är det svårt att begripa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Den monetära aspekten känns något ovidkommande just nu!
Flickan har och kommer få den bästa vård som finns, om den svenske överläkaren känner sig det minsta osäker angående Nedsövning/behandling finns utländska kollegor att tillgå. Även om dessa skulle behöva flygas in från typ USA/Storbritannien kommer ju detta inte drabba flickans anhöriga ekonomiskt.
Sen finns det säkert ekonomiska incitament med Försäkringskassan Osv, men det kan vi väl ta då! Om det skulle behövas.
Har själv varit sjukskriven en kortare stund för en mindre grej. Slog hyffsat hårt ekonomiskt. Inte så att jag inte klarade mig, men ekonomiskt tungt. Tänker att mamma och pappa i detta fall inte kommer jobba den närmaste tiden för att vara med deras dotter. Och tror inte de kommer faktiskt bry sig föränn om kanske en månad eller två när de blir kännbart. Men tänker att en liten insamling inte sitter fel, men skulle helst se den gå via säkrare källa än en person som säger att detta är mosters swish via ett Flashbackinlägg.
Citera
2022-07-10, 21:39
Medlem
Jag äcklas över polisens jävla undfallenhet. Om de hade gått ut med signalementet på pojkdjävulen redan då kvinnorna överfölls i juni hade detta inte behövt hända.

https://norran.se/nyheter/skelleftea...gligt/lz2k8zql
Citera
2022-07-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, my bad! Jag fick för mig att åtminstone uppgifterna om fadern i Italien och hur länge de befunnit sig i Sverige kom från någon "extern källa".
Lugnt! Jag försöker bara vara rationell och påpeka saker innan de får egna fötter.

Är bilderna på MGM korrekta så, ja då är de väl det. Men kopplingen från "uppgifter från trovärdig anonym källa" till bildgoogla barn och skolkataloger efter någon som "ser ut" att passa profilen, är fan ganska dålig.

VIll bara att folk ska veta det, sorry att jag quotar dig igen
Citera
2022-07-10, 21:40
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag är precis som du utger dig för att vara universitetsutbildad och läser själv mkt forskning ffa gällande barn och deras uppväxtmiljö då jag jobbar inom det området. I just det här fallet så lägger jag däremot in personlig kännedom om området och skolan i min bedömning och står fast vid att jag finner det högst osannolikt att ifall det är den MGM som anges här skulle finnas något som helst samband med hennes pappa!

Tack för inlägget och informationen, men du kan väl omöjligen ha koll på vilka familjen umgås med, och i synnerhet om det skulle förekomma "shady business", eller hur?
Citera
2022-07-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Moderatorn "Blomvattnare" bedömde sin källa som "mycket trovärdig" dock.

Jag går efter hans/hennes uppgifter.

Jag tror därmed att fel personer blivit uthängda i tråden. Perserna verkar ju ha bott i Sverige i minst 15 år så det kan ju knappat vara någon av dem som är föräldrarna.
JA! Jag tycker också att första uppgifterna är intressanta, men vägen till utpekad MGM är fan skämmigt dålig (läst igenom hela tråden nu ikväll).
Citera
2022-07-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
Vill du SWISH:a till BO och familjen kan du göra det till hennes moster på detta nummer: 070-8898359
Nu låter jag förmodligen jävligt okänslig, men varför vill mostern ha Swish? Vad ska pengarna användas till?
Det enda jag skulle kunna tänka mig är väl presenter till tjejen, allt annat borde väl sjukhuset ta hand om, förutom eventuella övernattningar?
Citera
2022-07-10, 21:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Lugnt! Jag försöker bara vara rationell och påpeka saker innan de får egna fötter.

Är bilderna på MGM korrekta så, ja då är de väl det. Men kopplingen från "uppgifter från trovärdig anonym källa" till bildgoogla barn och skolkataloger efter någon som "ser ut" att passa profilen, är fan ganska dålig.

VIll bara att folk ska veta det, sorry att jag quotar dig igen

Ingen fara och jag håller helt med. Är man inte säker så ska man vara tydlig med det och alla eventuella spekulationer ska tas med en nypa salt, så du gör helt rätt som ifrågasätter och reder ut saker här.
Citera
2022-07-10, 21:43
Medlem
BO verkar inte ha fyllt 10 år. Inte för att det spelar någon roll men fy fan så jävla hemskt. Har själv en dotter i den åldern så allt blir så påtagligt.

Hoppas så att liltjejen klarar det här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in