2022-07-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte helt omöjligt. Kan väl vara så att någon lagt pussel utifrån GM:s efternamn, noterat att L är gift med en man med samma namn och sedan dragit felaktiga slutsatser utifrån det.

Om det är så att GM har faderns efternamn och fadern bor i Italien är det knappast så att man lär hitta någon koppling i den svenska folkbokföringen utifrån efternamnet.

Lite märkligt dock att användare här i tråden, som påstått sig ha insyn i ärendet, helt kategoriskt tycktes bekräfta uppgifterna, men det säger väl kanske mer om användare här än om faktiska förhållanden.
Ja men allt är ju osäkra uppgifter som aldrig bekräftas. Italien, här i 7 år. Allt kan vara rent hittepå.

Om det överhuvudtaget ligger sanning i det så kommer det ju heller aldrig kunna bekräftas, då de och deras bekantskapskrets sannolikt är långt från flashback.
Citera
2022-07-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Inte alls. Det är en enkel analys av en socioekonomisk faktor. Barn till kriminella råkar oftare illa ut. Finns mycket forskning om just detta.

Jodå men att hon skulle ha varit i nått dåligt sällskap pga sin pappa tror jag inte en sekund på!
Citera
2022-07-10, 21:29
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
Vill du SWISH:a till BO och familjen kan du göra det till hennes moster på detta nummer: 070-8898359
Den monetära aspekten känns något ovidkommande just nu!
Flickan har och kommer få den bästa vård som finns, om den svenske överläkaren känner sig det minsta osäker angående Nedsövning/behandling finns utländska kollegor att tillgå. Även om dessa skulle behöva flygas in från typ USA/Storbritannien kommer ju detta inte drabba flickans anhöriga ekonomiskt.
Sen finns det säkert ekonomiska incitament med Försäkringskassan Osv, men det kan vi väl ta då! Om det skulle behövas.
Citera
2022-07-10, 21:30
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Ja men allt är ju osäkra uppgifter som aldrig bekräftas. Italien, här i 7 år. Allt kan vara rent hittepå.

Om det överhuvudtaget ligger sanning i det så kommer det ju heller aldrig kunna bekräftas, då de och deras bekantskapskrets sannolikt är långt från flashback.

Sant förstås, däremot är väl uppgifterna om hur länge de vistas i Sverige samt att fadern ska vara i Italien mer än bara "trådsanningar"? Inte för att de behöver vara korrekta för det men kanske lite mer trovärdiga än sådant som någon anonym användare bara påstår.
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jodå men att hon skulle ha varit i nått dåligt sällskap pga sin pappa tror jag inte en sekund på!

Varför inte? Om man inte vet något om saken så är ju den bästa slutledningen att se på vad forskningen säger. Det är betydligt bättre än att gissa eller dra slutsatser utifrån känslor för BO. Det är inte ett rationellt beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Den monetära aspekten känns något ovidkommande just nu!
Flickan har och kommer få den bästa vård som finns, om den svenske överläkaren känner sig det minsta osäker angående Nedsövning/behandling finns utländska kollegor att tillgå. Även om dessa skulle behöva flygas in från typ USA/Storbritannien kommer ju detta inte drabba flickans anhöriga ekonomiskt.
Sen finns det säkert ekonomiska incitament med Försäkringskassan Osv, men det kan vi väl ta då! Om det skulle behövas.

Antar att det är mosterns sätt att ”göra något”. Pengarna skulle gå till något trevligt till familjen stod det
Citera
2022-07-10, 21:32
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Antar att det är mosterns sätt att ”göra något”. Pengarna skulle gå till något trevligt till familjen stod det

Att starta en insamling innan flickan ens vaknat ur sin koma känns väldigt opportunistiskt enligt min åsikt.
Citera
2022-07-10, 21:33
Medlem
W9GFOs avatar
Personligen så skulle mitt hjärta glädjas av att flickan när hon nu kommer hem kan kanske köpa sig något fint eller kul.
Citera
2022-07-10, 21:34
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Du kastar dig över citera-knappen utan att ha läst mitt inlägg ordentligt. Läs vad jag skriver om två samtidiga faktorer och sannolikheten för just detta.

Jag har läst, och jag skrev efter redigering att han uppvisar ett beteendemönster där vem som helst kan utsättas för detta. Det är inte det minsta osannolikt att han skulle ge sig på en ensam flicka på en gångväg, han har gjort det förut i närområdet. Alldeles oavsett vad pappan har åkt dit för tidigare.

Vilken relation menar du att pappan och diagnosbarnet skulle ha, eller andra bekanta och hur skulle detta triggat attacken? Du menar ju indirekt att de känner varandra på något sätt och att det inte skulle hänt om de inte kände varandra. Eller?

Svårt annars att förstå vilken koppling du försöker göra när du skriver "ingen rök utan eld".
"Samtidiga faktorer", vad fan babblar du om.
Citera
2022-07-10, 21:34
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazook
https://imgur.com/a/DNFiAMS

Fy fan. Du kunde väl skrivit vad bilden var för något? Jag ville inte se den stackars flickan. Jag trodde det var en bild på neger-GM.
Citera
2022-07-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Sant förstås, däremot är väl uppgifterna om hur länge de vistas i Sverige samt att fadern ska vara i Italien mer än bara "trådsanningar"? Inte för att de behöver vara korrekta för det men kanske lite mer trovärdiga än sådant som någon anonym användare bara påstår.
Tolka själv:
(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07

Andrahandsuppgifter via en moderator från en trovärdig användare.
Att det är MGM och alla eventuella bildgoogligar folk gör på barn som kan stämma på informationen i inlägget är ju helt vanvettigt.

Nu är brottet helt extremt vilket såklart påverkar omdömet. Men jag skäms å flashbacks vägnar när man "kommit fram till MGM" på detta amatörmässiga sättet.
Citera
2022-07-10, 21:36
Medlem
Citat:
Varför inte? Om man inte vet något om saken så är ju den bästa slutledningen att se på vad forskningen säger. Det är betydligt bättre än att gissa eller dra slutsatser utifrån känslor för BO. Det är inte ett rationellt beteende.

Jag är precis som du utger dig för att vara universitetsutbildad och läser själv mkt forskning ffa gällande barn och deras uppväxtmiljö då jag jobbar inom det området. I just det här fallet så lägger jag däremot in personlig kännedom om området och skolan i min bedömning och står fast vid att jag finner det högst osannolikt att ifall det är den MGM som anges här skulle finnas något som helst samband med hennes pappa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in