Bara att hoppas att hon klarar sig och att vem än som gjort det grips snabbt. Redan nu känner man att straffen i Sverige inte räcker till för den här typen av våldsbrott. Vissa borde bara låsas in tills de dör eller helt enkelt få sina liv avslutade. Har man det i sig att förstöra ett barns liv finns det inte längre en plats för den individen i samhället om ni frågar mig. Hon ska leva ett helt liv med det traumat.
Absolut ingenting, Polisen har inte gått ut med något och det var bara en liten notis i den lokala Norran.
Så det som sägs om MGM här i tråden skall tas med en rejäl skopa salt.
Händelsen nämndes redan i natt i medier över hela landet men med samma knapphändiga info. Typ som att alla är förberedda på att uppdatera när locket lyfts.
Inte mycket som blir rikstäckande idag så är nog rätt allvarligt läge för flickan.
Jag bor ganska när det aktuella området. Det spekuleras mycket vad som hänt. Värsta tänkbara är väl något slags sexuellt brott. Finns 6-8st stödboende i direkt närhet med blandade diagnoser. Närmaste området är väldigt invandrartätt. Kan ju också vara en olycka. Tjejen har smitit ut hemifrån och blivit påkörd av en moped. Där hon hittades är farled för ett av Skellefteås största bostadsområde, är mycket folk som passerar där och mopederna kör som idioter.
Jo dom samlar nog in allt dom kan för att vara på den säkra sidan. Better safe than sorry
Plus att någon säkerligen vill prata med de som hittat flickan, inte låta de rulla därifrån på sina sparkcyklar... Samt att de rimligtvis kan behöva samtala med nån då det säkert är traumatiserande att hitta ett brottsoffer på det viset.
Jag bor ganska när det aktuella området. Det spekuleras mycket vad som hänt. Värsta tänkbara är väl något slags sexuellt brott. Finns 6-8st stödboende i direkt närhet med blandade diagnoser. Närmaste området är väldigt invandrartätt. Kan ju också vara en olycka. Tjejen har smitit ut hemifrån och blivit påkörd av en moped. Där hon hittades är farled för ett av Skellefteås största bostadsområde, är mycket folk som passerar där och mopederna kör som idioter.
Om hon hittades naken är väl sannolikheten att det är en olycka ganska liten...
Om hon hittades naken är väl sannolikheten att det är en olycka ganska liten...
Tyvärr är det ju så. Men tiden 17:30. Passerar mycket folk man tycker någon borde hört/sett något. Fast det kanske någon gjort men dem inte gått ut med det än.
Olycka av moped varpå hon hittas naken(om nu det stämmer), knappast troligt!!
Om det var olycka så hade det inte varit locket på och rikstäckande nyhet. Tror snarare hon våldtagits och sen skadats med kniv eller andra tillhyggen för att tystas.
Man ska inte spekulera för mycket, finns människor till allt idagens samhälle. Många barn som springer runt ensamma på Moröbacke och leker, flera kvarter bort från sin bostad. Stöter alltid på någon skum människa när jag är där så kan bara tänka mig hur riskabelt det kan vara för barn. Psykboenden och andra soc-fall..
Men man vet ju sen tidigare fall att GM kan vara allt från främlingar, psykotiska människor, släktingar, syskon osv
Man ska kunna leka fler kvarter från ens eget, särskilt i den åldern, ingen har rätt att ge sig på en ändå
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!