2022-07-10, 10:40
Medlem
lagom är bäst, typ en husrenovering per år
Senast redigerad av falurouge 2022-07-10 kl. 10:44.
Citera
2022-07-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
lagom är bäst, typ en husrenovering per rum
?
Citera
2022-07-10, 10:43
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Dem vill väl ha snyggt och är rika
Citera
2022-07-10, 10:47
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Många som spikar och sågar har jobb som ligger långt från byggbranschen. De tycker att det är kul att hålla på. Själv är jag yrkessnickare sedan 40 år, och har sällan lust att hålla på och snickra på fritiden.

Det är som du skriver att många gör grejer de aldrig använder.

Jag är som du, jag vill ta det lugnt och ta en pilsner.

Är pensionerad elektriker själv.. Dral aldrig el åt mig själv..men har inget emot att ex. sätta kakel eller snickra..Så är man från byggbranchen så brukar man sällan göra sitt eget "gebit" men tycker det kan vara tillfredsställande att göra något annat som att snickra.

Inte speciellt onödiga saker heller. Förråd för trädgårdsmaskiner, Nytt undertak i köket, Bytt ut murken trappa på gästhuset. Gipsat över pärlspont så det går att tapetsera och andra mer "nyttiga" saker.

Helrenovera kulturhusfönster är en annan sak.. Även att renovera och slipa ner allmogelister (som inte går att köpa längre) Och montera dem.

Så det mesta är normalt underhåll om man har hus. Ingen husägare klarar sig utan att göra eget arbete, det tillhör husägandet. Hantverkare i dagens läge är oftast idioter som aldrig gör ett kvalitetsjobb utan är ute efter vinst och profit på kortaste tid.
Citera
2022-07-10, 10:50
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag vet, när man trodde elbilar skulle få ner bullernivån så hade man fel.

Varenda jävla svennebanan ska stå med sina elverktyg och skit hela dagen, sommarlugnet låter numera som en byggarbetsplats.
Citera
2022-07-10, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Är pensionerad elektriker själv.. Dral aldrig el åt mig själv..men har inget emot att ex. sätta kakel eller snickra..Så är man från byggbranchen så brukar man sällan göra sitt eget "gebit" men tycker det kan vara tillfredsställande att göra något annat som att snickra.

Inte speciellt onödiga saker heller. Förråd för trädgårdsmaskiner, Nytt undertak i köket, Bytt ut murken trappa på gästhuset. Gipsat över pärlspont så det går att tapetsera och andra mer "nyttiga" saker.

Helrenovera kulturhusfönster är en annan sak.. Även att renovera och slipa ner allmogelister (som inte går att köpa längre) Och montera dem.

Så det mesta är normalt underhåll om man har hus. Ingen husägare klarar sig utan att göra eget arbete, det tillhör husägandet. Hantverkare i dagens läge är oftast idioter som aldrig gör ett kvalitetsjobb utan är ute efter vinst och profit på kortaste tid.
Så du menar på allvar att du betalar en annan elektriker 600+moms för att dra din el😂😂
Citera
2022-07-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag vet, när man trodde elbilar skulle få ner bullernivån så hade man fel.

Varenda jävla svennebanan ska stå med sina elverktyg och skit hela dagen, sommarlugnet låter numera som en byggarbetsplats.
Elbilar låter ju mycket mindre än diesel/bensin drivna bilar. Fan vilken skillnad det skulle vara om alla fordon gick på el.
Citera
2022-07-10, 11:14
Medlem
KattKorvens avatar
Skulle gärna renovera en del på huset. Tyvärr har jag tummen mitt i näven och har svårt att få saker rakt pga progressivs glasögon.

Målning och sådant går väl an, men snickeri håller jag mig ifrån.

Ser dock inte problemet med folk som renoverar sitt hem.

Det höjer värdet på huset. Man lär sig mer genom att prova på nya saker och utvecklar sin förmåga. Vissa vill ha fint nytt och fräscht.

Stör det så jävla mycket så tryck in ett par hörlurar eller flytta till lägenhet om du inte klarar av att bo i hus där det renoveras lite runtom i kvarteret.

Känns mer som en avundsjuketråd om jag ska vara ärlig.
Citera
2022-07-10, 12:16
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Elbilar låter ju mycket mindre än diesel/bensin drivna bilar. Fan vilken skillnad det skulle vara om alla fordon gick på el.

Ja verkligen, särskilt för folk som t.ex bor nära väldigt trafikerad väg.
Sen kan man ju tycka vad man vill om elbilar, men bullermässigt hade det ju varit väldigt skönt.
Citera
2022-07-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Ja verkligen, särskilt för folk som t.ex bor nära väldigt trafikerad väg.
Sen kan man ju tycka vad man vill om elbilar, men bullermässigt hade det ju varit väldigt skönt.
Finns inget dåligt att säga om elbilar. Min ID4 är en riktigt bra bil. Problemet är vårat elnät och möjligheter att ladda bilen.
Citera
2022-07-10, 12:30
Medlem
Rainmans avatar
Låter som du är en fattig granne som är avundsjuk på att andra renoverar och underhåller. Har själv en sån granne…
Citera
2022-07-10, 12:32
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Finns inget dåligt att säga om elbilar. Min ID4 är en riktigt bra bil. Problemet är vårat elnät och möjligheter att ladda bilen.

Det är ju framtiden, så är det bara.
En del tror jag inte "vill", men vad kan dom göra.
Det fanns säkert folk som länge vägrade dator och tyckte skrivmaskiner och snigelpost var det enda rätta.. men det är ju att gå i motvind frivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in