2022-07-09, 17:28
Medlem
Varje jävla år är det samma sak. Så fort sommaren börjar så skall alla börja bygga, renovera och snickra. Varenda jävla dag då man vill sitta ute och njuta av en härlig frukost i lugn och ro eller kommer hem från jobbet och vill ta en kall öl på verandan, då börjar oljudet.. Hamrande, sågande, borrande, skruvande, grävande! Det skall renoveras och byggas uthus, verandor, friggebodar, garage, carportar, staket och fan och hans moster! MEN, ser man någonsin folk använda dessa verandor och andra grejor dom byggt? Nej! När det väl är färdigt då är semestern slut, hösten kommer och dom har annat att tänka på. Ända tills nästa år, då börjas det om igen med nya, meningslösa byggprojekt som de ändå aldrig kommer ha någon användning av. Min fråga är: Ni som alltid måste hålla på och bygga saker, vad är det för fel i huvudet på er? Kan ni inte bara chilla och ta det lugnt istället för att störa friden i hela kvarteret med ert jävla hamrande, sågande, borrande och snickrande? Vad är meningen med att bygga massa saker ni ändå aldrig använder sen?
Citera
2022-07-09, 17:38
Medlem
Kajahs avatar
Man tycker väl att det är roligt och tillfredsställande? Får man inte göra det?
Citera
2022-07-09, 17:38
Medlem
Enda sättet att få vara i fred för den tjatiga kärringen.
Citera
2022-07-09, 17:40
Medlem
Vad ska jag inte görs om jag inte renoverar?
Sitta och öla på altanen från 1988 och vara arg på de som gillar göra annat än öla på altanen
Citera
2022-07-09, 17:50
Medlem
sommarlovs avatar
Virket måste vara någorlunda torrt för att snickra och måla.
Färgen torkar typ aldrig utanför sommaren.
Sedan får man hjälp av den ljusare årstiden att hinna bli klar...
Citera
2022-07-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Varje jävla år är det samma sak. Så fort sommaren börjar så skall alla börja bygga, renovera och snickra. Varenda jävla dag då man vill sitta ute och njuta av en härlig frukost i lugn och ro eller kommer hem från jobbet och vill ta en kall öl på verandan, då börjar oljudet.. Hamrande, sågande, borrande, skruvande, grävande! Det skall renoveras och byggas uthus, verandor, friggebodar, garage, carportar, staket och fan och hans moster! MEN, ser man någonsin folk använda dessa verandor och andra grejor dom byggt? Nej! När det väl är färdigt då är semestern slut, hösten kommer och dom har annat att tänka på. Ända tills nästa år, då börjas det om igen med nya, meningslösa byggprojekt som de ändå aldrig kommer ha någon användning av. Min fråga är: Ni som alltid måste hålla på och bygga saker, vad är det för fel i huvudet på er? Kan ni inte bara chilla och ta det lugnt istället för att störa friden i hela kvarteret med ert jävla hamrande, sågande, borrande och snickrande? Vad är meningen med att bygga massa saker ni ändå aldrig använder sen?

Många som spikar och sågar har jobb som ligger långt från byggbranschen. De tycker att det är kul att hålla på. Själv är jag yrkessnickare sedan 40 år, och har sällan lust att hålla på och snickra på fritiden.

Det är som du skriver att många gör grejer de aldrig använder.

Jag är som du, jag vill ta det lugnt och ta en pilsner.
Citera
2022-07-09, 18:07
Medlem
buddy99s avatar
Lönar sig mer att snickra på huset än att jobba in komptimmar.
Citera
2022-07-09, 18:11
Medlem
För det är kul, jag har inte ro i kroppen att sitta stilla på altanen en fin dag och bara sitta å dricka öl eller annat. Satan så långtråkigt..
Citera
2022-07-09, 18:16
Medlem
Nu är jag för lat för att lägga någon större energi på renoveringar.

Men kan tänka mig att många gör det för att det är roligt, manligt och att ha något att "skryta" om på jobbet. Helt enkelt så ger det "vuxenpoäng". Samma sak när det alltid ska nämnas att det ska drickas öl eller guldstjärna: vin. Gärna ska man även nämna sort och visa på bolagets hemsida, då sitter folk och låtsas vara exalterade över vilken intressant sort som har inhandlats. Sen dyker det upp en bild på fejjan på ett öl eller vinglas, känns lite barnsligt, som att det är häftigt med alkohol.
Citera
2022-07-09, 18:20
Medlem
LustigaKurres avatar
svenskarnas favoritresemål på sommaren är tippen/återvinningen
Citera
2022-07-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald

Tja, en del har ju framtidsplaner, till skillnad från dig. Jo du måste också fixa din veranda och resten av huset någon gång. Men antagligen betalar du för skiten och låter andra lida under tiden du själv är på jobbet, din överbetalda tråkiga (välj passande ord).
Du vill bara ha allt serverat, aldrig göra nåt själv din stackare. Tyvärr är väl du en av dem som 7nte förstår nöjet och tillfredsställelsen att ha gjort något med de egna händerna. Du är en tråkig förlorad själ kort och gott.

Jag tycker synd om dig.
Citera
2022-07-09, 18:23
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
För det är kul, jag har inte ro i kroppen att sitta stilla på altanen en fin dag och bara sitta å dricka öl eller annat. Satan så långtråkigt..
Men bygg då ordentligt och inte något jävla amatör bygge som man måste riva sen och göra om. Använd rätt verktyg och rätt dimensioner på virke så att det håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in