2022-07-10, 09:17
Medlem
Måste tvätta och olja in altanen i sommar. Ska nog byta ut någon planka på staketet också. Känns bättre än att sitta med en öl och låta det förfalla.
Citera
2022-07-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Varje jävla år är det samma sak. Så fort sommaren börjar så skall alla börja bygga, renovera och snickra. Varenda jävla dag då man vill sitta ute och njuta av en härlig frukost i lugn och ro eller kommer hem från jobbet och vill ta en kall öl på verandan, då börjar oljudet.. Hamrande, sågande, borrande, skruvande, grävande! Det skall renoveras och byggas uthus, verandor, friggebodar, garage, carportar, staket och fan och hans moster! MEN, ser man någonsin folk använda dessa verandor och andra grejor dom byggt? Nej! När det väl är färdigt då är semestern slut, hösten kommer och dom har annat att tänka på. Ända tills nästa år, då börjas det om igen med nya, meningslösa byggprojekt som de ändå aldrig kommer ha någon användning av. Min fråga är: Ni som alltid måste hålla på och bygga saker, vad är det för fel i huvudet på er? Kan ni inte bara chilla och ta det lugnt istället för att störa friden i hela kvarteret med ert jävla hamrande, sågande, borrande och snickrande? Vad är meningen med att bygga massa saker ni ändå aldrig använder sen?

Inte för att jag gillar att snickra MEN vad har DU för hobby och med vilken rätt har du att ens ha en åsikt? Tycker du att grannen har någon rätt att lägga sig i ditt liv? Är din hobby att sitta på verandan och dricka öl? Vad säger du om Karen mitt emot har åsikter om det?
Citera
2022-07-10, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Inte för att jag gillar att snickra MEN vad har DU för hobby och med vilken rätt har du att ens ha en åsikt? Tycker du att grannen har någon rätt att lägga sig i ditt liv? Är din hobby att sitta på verandan och dricka öl? Vad säger du om Karen mitt emot har åsikter om det?
Alla har väl rätt till en åsikt?
För man ett jävla liv så kan man ju uppenbarligen störa andra människor.
Sitter man tyst och tar en öl så förstår jag inte riktigt hur man stör grannara.

Problemet är väl idioter som håller på och bygger i evigheter så att det ser ut som en byggarbetsplats hela sommaren.

Exempel kan ju vara att man ska måla om huset i ett villaområde och ska bygga ställningar som tar veckor sen står dessa ställningar i månader om inte till nästa år.
Normala människor målar om även ett stort hus under en vecka.
Samma med andra byggnationer som normalt sätt tar veckor för vanligt folk även på egen hand. En del människor kan ju rent av ta 2 sommar på sig för att bygga en varanda men ändå föra ett jävla liv tidigt på morgonen eller en fin sommarkväll.

Eller som jag hade en granne som skulle klippa gräset, trimma eller blåsa med lövblås klockan 06 lördag morgon inne i en stad, denna person var förövrigt sjukpensionär med "dålig rygg".
Citera
2022-07-10, 10:01
Medlem
vasaduellers avatar
Vad är det för fel på folk som bara måste "chilla" hela tiden, dvs sitta och glo eller kallprata i floskler utan egentlig insikt? Slappa, slöa, sjunka djupare ned i exempelvis fetma, alkoholism eller annan ohälsa, och passivt räkna ned dagarna fram till döden.

Bägge alternativen är lika meningsfulla, men jag hör till dem som mår bra av att arbeta med händerna och att ta mig an utmaningar och lyckas med dem.
Citera
2022-07-10, 10:01
Medlem
snurresprettiss avatar
Låt folk göra som dom vill.
Citera
2022-07-10, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Alla har väl rätt till en åsikt?
För man ett jävla liv så kan man ju uppenbarligen störa andra människor.
Sitter man tyst och tar en öl så förstår jag inte riktigt hur man stör grannara.

Problemet är väl idioter som håller på och bygger i evigheter så att det ser ut som en byggarbetsplats hela sommaren.

Exempel kan ju vara att man ska måla om huset i ett villaområde och ska bygga ställningar som tar veckor sen står dessa ställningar i månader om inte till nästa år.
Normala människor målar om även ett stort hus under en vecka.
Samma med andra byggnationer som normalt sätt tar veckor för vanligt folk även på egen hand. En del människor kan ju rent av ta 2 sommar på sig för att bygga en varanda men ändå föra ett jävla liv tidigt på morgonen eller en fin sommarkväll.

Eller som jag hade en granne som skulle klippa gräset, trimma eller blåsa med lövblås klockan 06 lördag morgon inne i en stad, denna person var förövrigt sjukpensionär med "dålig rygg".

Det finns ALLTID någon jävel som blir störd av någon när man bor i dylika områden. Småvillor i klump eller radhusområden. Så jag garanterar att någon bakom gardinen tror att du är alkis och tycker att du skall dricka inne. Eller något annat som DU gör som irriterar någon annan.. Även du uppvisar ju beteendet. Det finns överenskomna regler för just högljudda arbeten och håller man sig till de regler som gäller så är det inte frågan om åsikt utan "tyck synd om" gnäll. Så är det helt enkelt att på på det sättet. Köp en riktig kåk så du slipper grannar. Det är det enda rådet man kan ge.
Citera
2022-07-10, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Det finns ALLTID någon jävel som blir störd av någon när man bor i dylika områden. Småvillor i klump eller radhusområden. Så jag garanterar att någon bakom gardinen tror att du är alkis och tycker att du skall dricka inne. Eller något annat som DU gör som irriterar någon annan.. Även du uppvisar ju beteendet. Det finns överenskomna regler för just högljudda arbeten och håller man sig till de regler som gäller så är det inte frågan om åsikt utan "tyck synd om" gnäll. Så är det helt enkelt att på på det sättet. Köp en riktig kåk så du slipper grannar. Det är det enda rådet man kan ge.
Ja men nu får man ju dra en gräns för vad verkligen är störande.

Problemet är att det egentligen inte finns några överenskomna regler för högljudda arbeten, speciellt om du bor i ett villaområde.

Bor du i bostadsrätt i lägenhet så har föreningen i regel regler för när renovering får ske och under vilka tider.

Tar vi gubben så vart han tvingad att sluta efter anmälningar.
Men det är ändå idioti att folk ska behöva anmäla om en sån sak.
Gubben borde ju ha fattat att lövblåsare kl 06:00 lördag inte är någon bra ide när det bor hundratals grannar bredvid honom varav majoriteten ligger och sover vid den tiden.

Man ska väl inte behöva flytta ut på landet för att det finns ett fåtal idioter som saknar sunt förnuft.
Citera
2022-07-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Väntar med spänning på vilka dumma svar vi får från alla klantiga hobby- jobbare.
Ja jag vet det är skitkorkat att hålla på och renovera jag är inne på mitt fjärde hus har snittat 2milj i vinst vid varje försäljning, så 6milj hittills och mer kommer det bli.
Citera
2022-07-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ja men nu får man ju dra en gräns för vad verkligen är störande.

Vem sk bestämma det? Du?

Citat:
Problemet är att det egentligen inte finns några överenskomna regler för högljudda arbeten, speciellt om du bor i ett villaområde.

Jo det gör det. På kommunen. Inte kanske regler per se utan då rekommendationer och förslag.

Citat:
Bor du i bostadsrätt i lägenhet så har föreningen i regel regler för när renovering får ske och under vilka tider.

Tar vi gubben så vart han tvingad att sluta efter anmälningar.
Men det är ändå idioti att folk ska behöva anmäla om en sån sak.
Gubben borde ju ha fattat att lövblåsare kl 06:00 lördag inte är någon bra ide när det bor hundratals grannar bredvid honom varav majoriteten ligger och sover vid den tiden.

Man ska väl inte behöva flytta ut på landet för att det finns ett fåtal idioter som saknar sunt förnuft.

Yrkesfolk rekommenderas inte börja i boendeområden före 07.00 i de flesta intresseorganisationer
och kommuner det torde väl gälla även hos er.
Citera
2022-07-10, 10:35
Medlem
**Bort*
Senast redigerad av Born1995 2022-07-10 kl. 10:38.
Citera
2022-07-10, 10:36
Medlem
Håller på att bygga ett garage, för att jag har behov av ett garage, även om ts påstår att jag inte kommer att använda det.

Sitta still och bara glo ser jag som en meningslös syssla, möjligtvis om man åker iväg på något event, då kan det vara rätt nice.
Citera
2022-07-10, 10:37
Medlem
Jag snickrar och fixar på mitt hus trots att jag är rik och har alla möjligheter att betala någon annan att göra arbetet. Men det är ju kul att göra egna projekt och dessutom extremt lönsamt. Jag räknar med att få tillbaka 3x pengarna jag lägger ner när det är dax att sälja.
Ni män som inte snickrar själva är i kvinnors ögon inga riktiga män. Det är få saker som lockar kvinnor mer än snygga framgångsrika män som dessutom är händiga och vet hur man slår i en spik. Motsatsen är givetvis lata feta grisar som bara slappar på altanen med en kall i handen.
Sen är det ju oftast så att de som inte gör något själva helt enkelt inte har kapaciteten. Ni är helt enkelt lite sämre än oss andra och skulle klara er betydligt sämre i händelse av krissituation.
Drick gärna er öl men se inte ner på riktiga män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in