Citat:
Ursprungligen postat av
StefanO12
Inte för att jag gillar att snickra MEN vad har DU för hobby och med vilken rätt har du att ens ha en åsikt? Tycker du att grannen har någon rätt att lägga sig i ditt liv? Är din hobby att sitta på verandan och dricka öl? Vad säger du om Karen mitt emot har åsikter om det?
Alla har väl rätt till en åsikt?
För man ett jävla liv så kan man ju uppenbarligen störa andra människor.
Sitter man tyst och tar en öl så förstår jag inte riktigt hur man stör grannara.
Problemet är väl idioter som håller på och bygger i evigheter så att det ser ut som en byggarbetsplats hela sommaren.
Exempel kan ju vara att man ska måla om huset i ett villaområde och ska bygga ställningar som tar veckor sen står dessa ställningar i månader om inte till nästa år.
Normala människor målar om även ett stort hus under en vecka.
Samma med andra byggnationer som normalt sätt tar veckor för vanligt folk även på egen hand. En del människor kan ju rent av ta 2 sommar på sig för att bygga en varanda men ändå föra ett jävla liv tidigt på morgonen eller en fin sommarkväll.
Eller som jag hade en granne som skulle klippa gräset, trimma eller blåsa med lövblås klockan 06 lördag morgon inne i en stad, denna person var förövrigt sjukpensionär med "dålig rygg".