2022-07-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chippen_
Fast även som knivhögg 12-åringen släpptes med tanke på åldern.
Kan det rent av vara samma person man börjar ju undra lite?
Citera
2022-07-08, 18:07
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur

Om samma person begår två vansinnesdåd inom loppet av en vecka tror jag faktiskt att han skulle frihetsberövas även om åldern är låg.
Citera
2022-07-08, 18:07
Medlem
Citat:

Det är jag ytterst tveksam till faktiskt.

Dock lär det mesta bli hördägen och rykten framöver.
När det är då låg ålder på de inblandade lär soc bli inkopplade asap
Citera
2022-07-08, 18:13
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distraktion

Om gärningsmännen är yngre än 15 och undslipper straff är det bara ännu ett bevis på att svensk lagstiftning inte är skapt för de nya besökarna i landet. Djupt tragiskt och helt förjävligt att till och med barn råkar ut för det här.
Vilken patetisk slutledningsförmåga att underförstått outtalat förutsätta att GP är en utav de "nya besökare i landet", men inte våga säga rakt ut att man anser att "det måste vara blattejävlar" fast ingen ännu har en aning om GP etnicitet.
Man har en minderårig person misstänkt för brottet, men om denne har sina rötter i Danderyd, Lönneberga eller Somalia har vi ingen aning om och ärendet hanteras under sekretess.

Hoppas innerligt att flickan, oavsett etnicitet, både överlever det vidriga trauma som hon måste ha upplevt, och får all den framtida proffessionella hjälp som behövs för att återkomma till ett så bra liv som möjligt.
Mina tankar går till hennes närmast anhöriga och vänner! ❤
Citera
2022-07-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Klart det är sekretess...men sjuksköterskor är nog inte främmande att skvallra lite om åldern på den drabbade för bekanta och kanske även press när något så speciellt som det här inträffar.

Ingen sådan information ska komma fram till bekanta eller press överhuvudtaget.
Citera
2022-07-08, 18:14
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:

Nej det ät inte samma person.
Citera
2022-07-08, 18:22
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns lite som en sjuk trådsanning, 10 åring hittad naken. Hoppas på fel info 🙏🏻
Ja tänk om det inte hade hänt. Men sant är det. Hoppas lilltjejen fixar det❤️
Citera
2022-07-08, 18:22
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Hemskt. De sjuka är att polisen och militären borde kallats in hårt. De kan nämligen va så att hon ka ske legat avsvimmad 30 minuter och gärningsmannen befinner sig i närheten Fortfarande eller att spår regnar bort osv. Tyvärr med mängden brott i sverige finns inte resurser att tackla en full utredning som barnet förtjänar. Vi är tillbaka 160 år i utveckling va gäller rättsäkerhet.
Citera
2022-07-08, 18:27
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Struntprat. Givetvis havererar ingen utredning av något sådant. En människa är skadad här, sitt inte och sprid myter polisen sprider av politiska orsaker. Om någon har information kring fallet skall de givetvis fritt delge det här. Det hjälper om något till att lösa fallet, men framför allt är korrekt information till allmänheten nödvändigt i uppskakade brottsfall.
Men lägg ner. Du kommer tids nog få info. Låt för fan ingen förstöra utredningen. Jävla idiot rent ut sagt. Holl bara truten när du inte förstår bättre.
Lite respekt för familjen!
Citera
2022-07-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Någon som vet, om GM och BO kände varandra? Expressen skriver, att de inte är släkt.

https://www.expressen.se/nyheter/mis...i-skelleftea-/

Man kan tänka sig varianten att BO har varit på besök hos MGM:s familj för att hälsa på MGM:s ev. syster. När BO har beslutat sig för att cykla hem så har MGM gett sig efter.
Citera
2022-07-08, 18:30
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Jag tror mer på en pojke 12-15 år gammal med någon form av intellektuell funktionsnedsättning.

Eller en utländsk pojke som egentligen är 36 år gammal.
Media brukar ju med lätthet kalla alla manliga utomsvenska gärningsmän för pojkar.

Vilken mardröm för flickan och hennes föräldrar.
Hoppas av hela mitt hjärta att hon klarar sig.
Citera
2022-07-08, 18:35
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Har du en länk som bekräftar det?

Jo fast det verkar ju som att det är värre ju yngre barnet är. Till och med jag (min förhärdade jävel) kan känna det.

Det blev ett jävla rabalder när jag föreslog att offret var 14. Djävlar vad skit jag fick.

Det var INTE för att du påstod att flickan var 14 som du i första hand fick skit.

Du fick en massa skit, SOM DU FÖR ÖVRIGT FÖRTJÄNAT, med anledning av resten av din beskrivning av flickan.

Det är tillräckligt många här som redan läst det inlägget, som nu är borttaget, så du kan sluta låtsas som atT du inte fattar varför du fick skit. Det är inte ett dugg synd om dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in