2022-07-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Raka vägen till LVU hem i väntan på kännbart fängelsestraff.

Vid så här grova brott är det LSU som blir aktuellt och inte LVU. Sen är det svårt att dömas till LSU enbart vid misstanke om brott. Det blir aktuellt i ett senare skede.
Fängelsestraff är inte aktuellt överhuvudtaget för någon 15-åring.
Senast redigerad av DeepRoses 2022-07-08 kl. 18:47.
Citera
2022-07-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chippen_
Fast även som knivhögg 12-åringen släpptes med tanke på åldern.

Men dom kan inte få gå lös. In på psyket eller sluten ungdomsvård

Ska alla andra ungar i området måsta vara inne nu när denna får gå lös?
Citera
2022-07-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Vid så här grova brott är det LSU som blir aktuellt och inte LVU. Sen är det svårt att dömas till LSU enbart vid misstanke om brott. Det blir aktuellt i ett senare skede.

Jag var tvungen att läsa på om vad LSU innebär. Tänkte först att det var något tyskt bilmärke från 50-talet, nåväl. Inte ett ord om kättingar ingjutna i betongväggar, tvångsarbete eller sanering av klientelet med högtrycksslang en gång i veckan men däremot:

"På ungdomshemmet får ungdomarna vård och behandling..
.
.
Då ska den unge förberedas för ett liv i frihet genom konkreta åtgärder som utbildning, praktik, bostad och fritidsaktiviteter."

https://www.stat-inst.se/var-verksam...gdomsvard-lsu/

Jojo, vissa har det förspänt i livet.

Nåja, det är en helt annan diskussion.
Citera
2022-07-08, 18:57
Medlem
-DaRude-s avatar
Skiter fullständigt i gärningsmannens unga ålder. Oavsett om det är ett riktigt barn eller ett importerat "barn" som ljugit om sin ålder är det en mycket störd person som aldrig borde få se annat än väggarna innifrån cellen.

Folk blir oftast blinda inför ondska när barn gör sånt här, eftersom de samtidigt måste ömka för barnet som begår handlingen, men glömmer att det faktiskt finns ett fåtal barn statistiskt sett som är gravt störda och empatilösa med sadistiska tendenser med ren och skär ondska i sig. Det är inte det minsta synd om pojken, lika lite som det var synd om Ted Bundy.

Livstid eller arkebusering när pojken blivit myndig, det är de enda logiska alternativen om man verkligen vill skydda andra människor i framtiden. Vi alla vet det, men vi vågar inte säga det eftersom alla rent principiellt bör få en till chans. Men hade vi knappat in prognosen i en beräknande dator hade datorn sagt "eliminate" för att minimera all risk. Det är inte värt risken att släppa ut en sådan sjuk person, egentligen. Vi får det bevisat gång på gång

Han är redan släppt, och efter "domen" kommer han ju alldeles oavsett slippa straff och kommer förmodligen härja i många år framåt.
Senast redigerad av -DaRude- 2022-07-08 kl. 19:14.
Citera
2022-07-08, 19:02
Medlem
Ni som vet vem flickan är kan väl berätta vilken nationalitet hon har. Det skälls hit och dit på härkomst! Ingen förtjänar detta oavsett! Sänder en tanke till familjen.
Citera
2022-07-08, 19:09
Citat:
Ursprungligen postat av nefla
Ni som vet vem flickan är kan väl berätta vilken nationalitet hon har. Det skälls hit och dit på härkomst! Ingen förtjänar detta oavsett! Sänder en tanke till familjen.

Vet ej vem hon är. Men hon är svensk. Alltså ljushylt. Tragiskt vilket som.
Citera
2022-07-08, 19:19
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBusiness
Hu i helvete kan man släppa den misstänkta pga ung ålder med tanke på vad han gjort ???

Ska den ung jäveln få gå lös med tanke på vad han gjort??? Kan polisen garantera att han inte gör något igen???

Blir så förbannad när jag hör detta. Vilket jävla rättssystem vi har
Men brukar inte någon inom socialamyndigheter ta över då en mindreårig blir misstänkt för ett sådant här grovt brott? tills polisen har utrett fallet !
Citera
2022-07-08, 19:20
Medlem
W9GFOs avatar
Alla avspärrningar är borta.

Här står jag på cykelvägen och tittar in mot den sista avspärrningen / platsen som teknikerna arbetade längst med. Den är precis bakom trädgränsen mitt i bild.
Bild 1
Bild 1 B - Visar exakt

Så här såg det ut precis på platsen.
Bild 2
Bild 3
Senast redigerad av W9GFO 2022-07-08 kl. 19:24.
Citera
2022-07-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO

Här står jag på cykelvägen och tittar in mot den sista avspärrningen / platsen som teknikerna arbetade längst med. Den är precis bakom trädgränsen mitt i bild.
Bild 1

Bild 2
Bild 3

Informativt.
Citera
2022-07-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO

Bild 1
Bild 1 B - Visar exakt

Bild 2
Bild 3
Vad kan du säga om denna bild? Var i sammanhanget kommer denna avspärrning in?. Brukar ungdomar röra sig på denna plats sommartid när skolan är stängd?.

https://www.bildtagg.se/bild/w5mshx1gru8ffyzt2r0m900
Senast redigerad av leosurvey 2022-07-08 kl. 19:31.
Citera
2022-07-08, 19:39
Medlem
W9GFOs avatar
Svårt att svara på. Kan vara så att det har gjorts några fynd där kanske ? Vet ej.
Precis där fotografen står är det en cykelväg. Vrider du dig till höger 90 grader och rör dig då söderut kommer du korsa en annan cykelväg, men fortsätt "framåt" så kommer en liten backe och på den vägen till höger står sitt bänken i trä och där in är sista platsen som jag har fotograferat. Ca 200 m från platsen på din bild.

Det är någon slags fritids igång under sommaren vid skolan men jag vet inte exakt var den håller till.
Citera
2022-07-08, 19:48
Medlem
W9GFOs avatar
Leosurvey.. #1 där är din bild tagen. #2 Där är sista avspärrade platsen som jag har fotat

Karta 1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in