Citat:
Ursprungligen postat av
Inkentinken
Det finns ingen som skyddar någon här för att föräldrarna är kända på orten! Det är självklart ett brott som väckt starka känslor men ja jag tro inte att Skellefteå-borna är överrepresenterade på FB och all heder för det!
Jag känner heller inte en enda Skellefteåbo som på något sätt skulle skydda någon bara för att de har utländsk härkomst. Tvärtom så är det precis lika rasistiskt här som i resten av Sverige. Brottet mig flickan är varken mer eller mindre hemskt beroende på hudfärg på gärningsmannen. Om nånting så kan vi väl återigen konstatera att det är en våld utfört av en person av manligt kön mot en person av kvinnligt kön!
Visst är det lika hemskt men faktumet är ju dock att ni vurmat för att fylla på landet med folk från de mest misogyna kulturer som finns. Det där med att "det är ytterligare en av manligt kön" (jaha, finns inte mkt att göra åt att det föds och existerar män i sverige?) ja det är det, märkligt att det alltid är intressant för pk-vänstern men aldrig utländsk bakgrund? Kan man inte pinpointa det mer än så om så nu är fallet i vissa mord, jag menar finns ju kvinnor som mördar också? Antingen är det väl en människa som gjort det eller är ALLT intressant, kön, kultur, psykiska problem, uppväxten osv. Hade han inte släppt in i landet hade det inte skett. Förstår inte varför man vill ha dessa grupper i landet, inte direkt japaner vi pratar om.
Återigen, är milsvids skillnad på män generellt i sverige, kontra generellt i ex. arabvärlden, vet väl varenda människa som semestrat i dessa länder om inte annat. Alla som relativiserar dessa områden borde läsa på, kanske läsa lite ayaan hirsi ali, dessa problem kommer inte bli bättre utan västvärlden står inför ett vägskäl, antingen segregation, stenhård assimilering eller ett framtida pakistan där främst unga kvinnor och flickor inte kan gå ute själva överhuvudtaget (fallet i stora delar av mellanöstern).
Citat:
Ursprungligen postat av
Inkentinken
Nu beror ju det i första hand på att de i princip saknar skolgång när de kommer hit och sen förväntas klara skolgången på svenska inhoppandes i mellan- högstadieålder.
Jag skulle vilja se dig klara skolgången i ett utomeuropeiskt land med böcker på ett helt främmande språk.
Källa? har synts på gängkriminalitet att det just är MÅNGbarnsfamiljer som har ökad risk för att vara gängkriminella, klarar skolan sämre eftersom det inte är studiero hemma mm. Somaliska diasporan är ung, många har gått hela skolgången här med dåliga resultat livväl..
ja, inte skulle de flesta av oss bli kriminella iaf, medan hos män från östafrika ligger misstankegraden för brott på 30%! (Källa senaste brå-rapporten)