2022-07-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazook
I flödet finns det bilder från IVA

Har bilder från Morö Backedagen. Förmodligen L. Fy f-n GM skulle behöva så mycket stryk så att han aldrig kunde resa sig upp mer. Föräldrarna skulle tvingas själva stå för all omvårdnad efter det.
Citera
2022-07-10, 09:55
Medlem
En del av mig kan inte förstå varför man har kort på sin nedsövda dotter och lägger ut på instagram. Otroligt blottande ?
Hoppas flickan återhämtar sig ❤️
Citera
2022-07-10, 09:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Men då kan du väll ta och citera vart det står något om GM då om du nu ska vara sådan..

Nä just ja, den infon fans inte

Infon finns inte eftersom ingen ännu vet vem GM är?
Däremot har det spekulerats i om det kan vara samma yngling som ligger bakom ett överfall vid samma plats för bara 1 år sedan eftersom det finns likheter med detta tydligen.

Och som jag tidigare skrev hittar du den infon bara nån sida bak. Tänker inte citera då du uppenbarligen är på tok för lat för att leta själv.
Citera
2022-07-10, 09:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det har stått i de flesta tidningar och varit inslag i nyhetsprogram.

https://www.svd.se/a/34vzEv/misstank...sa-medgivanden

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=920017

Se där, jag som missat!
Dock leder länken till Aftonbladet bara till korta notiser om dom senaste händelserna. Hittade inget där om detta fall.
Citera
2022-07-10, 10:00
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Infon finns inte eftersom ingen ännu vet vem GM är?
Däremot har det spekulerats i om det kan vara samma yngling som ligger bakom ett överfall vid samma plats för bara 1 år sedan eftersom det finns likheter med detta tydligen.

Och som jag tidigare skrev hittar du den infon bara nån sida bak. Tänker inte citera då du uppenbarligen är på tok för lat för att leta själv.

Nu har personen jag citerade, inte dig, gjort ett inlägg där han fastställer att det är en kriminell invandrare som utfört dådet..

Det enda jag säger är att vi inte VET det. Spekulera bör man absolut göra men sitta och gorma i tråden med obekräftad fakta är till för sandlådan och efterblivna!
Citera
2022-07-10, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
En del av mig kan inte förstå varför man har kort på sin nedsövda dotter och lägger ut på instagram. Otroligt blottande ?
Tänker att alla har sin sorgeprocess och att det kanske inte är tänkt att profilen ska vara öppen pga ej något behov av det tidigare. Men nu är den det. Får väl hoppas att alla som följer visar stöd.
Citera
2022-07-10, 10:02
Medlem
Citat:
Rätt mycket blottande redan på den gamla bloggen (sök på samma användare som på insta) som låg på blogg.se också. Den slutade dock användas 2016.
Citera
2022-07-10, 10:02
Medlem
Citat:
Tänker att alla har sin sorgeprocess och att det kanske inte är tänkt att profilen ska vara öppen pga ej något behov av det tidigare. Men nu är den det. Får väl hoppas att alla som följer visar stöd.

Mycket möjligt, tänkte jag inte på!
Tänker bara på alla hemska människor som de redan råkat ut för. Fy sjutton så hemskt!
Citera
2022-07-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Att vi har de sinnessjuka lagar vi har beror till stor del på att ni som jobbar inom dessa områden, psykvård, rättsväsendet och socialtjänst är vänsterblivna och naiva.

Om ni som sakkunniga inom området skrev debattartiklar, låg på politikerna och krävde lagändringar så skulle det ske. Istället motsätter de flesta av er förändring och i de fall era åsikter framförs så visar sig åsikten alltid vara att "hårdare straff inte hjälper" och liknande dumheter eftersom de flesta av er alltid har sympatin hos brottslingen Istället för brottsoffret! Särskilt gäller detta kvinnor, som alltid tycks kära ner sig i sina klienter eller få starka moderskänslor beroende på ålder!

Ni är medskyldiga!

Problemet är snarare att när man för fram åtgärder som skulle behövas så får de ge vika för de mer populära åsikterna som vinner val eller liknande.
Ta tex den idiotiska förändringen av psykvården i Sverige som mer eller mindre garanterade att vi skulle få fler personer med psykiska problem på våra gator som uteliggare, rättshaverister eller liknande. Det var en förändring som var kraftigt kritiserad av de som arbetar inom mitt fält (själv var jag tyvärr för ung att kunna försöka påverka detta vid tillfället) men experternas råd bortsåg man ifrån. Det är sant för många liknande saker. Politiker bortser från de utlåtanden de inte "vill höra", ganska likt de flesta personers beteende kring fakta de inte vill ta del av.

Det finns ingen politisk vilja att förändra vårt system i grunden hos något enda parti. Anledningarna är många. En stor del är att det är krångligt. Att ändra lagar kring hur vi hanterar minderåriga kräver inte en enda ändring i en paragraf - det krävs åratal av omarbetning av hundratals olika bestämmelser eftersom en ändring på ett ställe ger efterverkningar på många fler. Allt det gör att det tar tid om man skulle genomföra det - och politiker tänker bara i 4-års intervaller.

Sedan misstänker jag att inom mitt specifika yrke hittar du många fler som röstar höger än vänster.
Citera
2022-07-10, 10:04
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Denna stackars mamma går följa på instagram.

https://instagram.com/_emzzanss_?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Hennes pappa var även en del i darknet-härvan för några år sedan, tråkig uppväxt.
(FB) Narkotikahärva i Skellefteå. Fyra personer anhållna.
Citera
2022-07-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Du utgår ifrån att GM är känd för ett visst beteende som är känt av personal inom skola och socialtjänst?

Ja, det är vanligt i sådana här fall. Lika vanlig är den spelade bestörtningen när GM begår ett så allvarligt brott att det inte går att sopa under mattan.
Citera
2022-07-10, 10:06
Medlem
Citat:

Håller med. Eftersom hon lagt ut det offentligt känns det ok att kommentera bilderna.

Ser ut som rejäla huvudskador från trubbigt våld. Förmodligen hjärnsvullnad och blödningar. Därav nedsövning. Ena armen gipsad eller bandagerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in