Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Ipsi är inte gravt hjärnskadad din galenpanna.
Jag sa åt dig att läsa
noga. En gång till:
"Det finns
absolut ingen skillnad mellan "gravt hjärnskadad" och "Ipsi". Läs det fetade igen, och noga. Det finns inget att diskutera här."
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Du skrev att du ville att såna som Ipsi ska aborteras
Ja? Som jag sagt hela tiden har jag ändrat mig till att jag numera är för att abortera foster med grav hjärnskada.
Exakt samma åsikt som du har med andra ord så du kan sluta upp med att säga att det är en hemsk åsikt eftersom att du delar åsikten att gravt hjärnskadade foster ska aborteras. Intellektuellt ohederligt, svagt och patetiskt. Du förolämpar ju dig själv förstår du väl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Du buntade ihop Ipsi med gravt hjärnskadade foster.
Kan du inte läsa? Ja, självklart buntar jag ihop grav hjärnskada med grav hjärnskada.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Du gav ett exempel på ett framtidsscenario där foster i vecka 4 kunde räddas. Du frågade om jag då kunde tänka mig att i princip avskaffa aborträtten. Jag svarade "ja" på den frågan.
Men du är för förvirrad för att komma ihåg detta tydligen.
Ja, jag
vet att du skrev det, men
jag tror inte på att du menar det. Du får lära dig läsa. Här förklarar jag varför, en gång till:
"Av erfarenhet så vet jag att man inte bör lita alltför mycket på vad feminister säger eftersom att jag aldrig träffat på en intellektuellt hederlig feminist. Detta är inte mitt fel, och det är helt naturligt att vara skeptisk mot en grupp man via erfarenhet vet är oärliga.
Därav var jag skeptisk till att du verkligen menade det du sa att du skulle acceptera ett avskaffande av aborträtten - och med all rätt, det tog inte mer än några inlägg innan du började skriva fullständigt intellektuella ohederliga inlägg.
Att som du t.ex. anklaga mig för att vara irrationell för att jag justerat min åsikt något är ett bra exempel på intellektuell ohederlighet. Du vet att det är motsatsen som gäller, det vill säga att det är irrationellt att ALDRIG ändra på sig oavsett vilken information som presenteras. "
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jävligt pinsamt hur du försöker slingra dig.
Säger du samtidigt som du själv slingrar dig och argumenterar mot halmgubbar till skillnad från mig som bemött allt du sagt. Läs detta igen, för uppenbarligen är du lika hjärnskadad som Ipsi då du konsekvent vägrar att läsa vad jag skriver och istället hittar på saker:
"Nej, du får läsa vad jag skriver istället för att vara intellekutellt ohederlig.
Jag vill abortera foster med grava hjärnskador, precis som du vill. Vi tycker exakt samma sak i den här frågan. "
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jaha.
Och här blev du helt mållös och kan inte svara på det. Varför? Jo, för att du också vet att det är helt naturligt att vara skeptisk mot grupper som man vet genom erfarenhet är oärliga. I min erfarenhet finns det ingen grupp som är mer oärliga än feminister, inte ens foliehattar kommer i närheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
I vilket/vilka inlägg förnekade jag att tillgången på fri abort ska följa utvecklingen? Vilket var vad du skrev och frågade om. Märker du hur jag får upprepa mig och ställa samma fråga om och om igen?
Märker
du att du inte läser vad jag skriver? Ser du ett mönster här?
Jag har aldrig sagt att du förnekar det, jag har sagt att
jag inte litar på att du verkligen menar det och jag har väldigt goda anledningar till det. Här, läs det en gång till:
"Av erfarenhet så vet jag att man inte bör lita alltför mycket på vad feminister säger eftersom att jag aldrig träffat på en intellektuellt hederlig feminist. Detta är inte mitt fel, och det är helt naturligt att vara skeptisk mot en grupp man via erfarenhet vet är oärliga.
Därav var jag skeptisk till att du verkligen menade det du sa att du skulle acceptera ett avskaffande av aborträtten - och med all rätt, det tog inte mer än några inlägg innan du började skriva fullständigt intellektuella ohederliga inlägg.
Att som du t.ex. anklaga mig för att vara irrationell för att jag justerat min åsikt något är ett bra exempel på intellektuell ohederlighet. Du vet att det är motsatsen som gäller, det vill säga att det är irrationellt att ALDRIG ändra på sig oavsett vilken information som presenteras. "
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
"Något"? Hahah du gjorde en u-sväng i 180.
Nej. Jag gick ifrån:
1) Vara emot abort utom i fall där det är fara för mammans liv
till
2) Vara emot abort utom i fall där det är fara för mammans liv eller där fostret är gravt hjärnskadad
Detta är själva definitionen av att justera sin åsikt
något och inget du skriver kan ändra på den saken. Att göra en u-sväng i 180 hade varit att jag helt plötsligt är för rätten till abort i samtliga fall, och till skillnad från dig så ser jag inget fel i att kunna ändra sig; enbart en fullständig åsna vägrar att ändra sin åsikt oavsett vad som presenteras.
Men återigen så läste du inte vad jag skrev, och gav ingen anledning till hur det kan vara irrationellt att ändra sin åsikt efter ny information, utan du bytte bara ämne, så här, varsågod, läs det igen:
"Att som du t.ex. anklaga mig för att vara irrationell för att jag justerat min åsikt något är ett bra exempel på intellektuell ohederlighet. Du
vet att det är motsatsen som gäller, det vill säga att det är irrationellt att ALDRIG ändra på sig oavsett vilken information som presenteras."
Är det irrationellt att ändra sig på grund av
mycket goda skäl efter att ny information presenteras? Ja eller nej?