2022-07-05, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Jag brukar lyssna någon gång ibland till Scott Adams filosofiska videos när något ämne råkar falla på läppen, en mycket underfundig herre.
Han låter inte särskilt intelligent. Det som tilltalar dig med honom är nog att han validerar dina försök att sluta ta del av faktisk rapportering och istället förlita dig på vad opinionsvärdar i form av serie tidningstecknare talar om för dig.
Det blir en feedback loop där du och övriga Jan 6 kritiker bara söker efter opinion på nätet och väldigt lite konkreta fakta.

Exempelvis :
Cassidy Hutchinson hörde Trump säga att han kände till att hans supporters beväpnat sig.

Scott Adams wn the libs-retorik.

Arne :dopaminkicken avtar. Så jag tänker lyssna på mer Scott Adams eftersom han validerar min ilska över att GOP och Trump är en sekt struktur utan framtid i denna nyliberala världsordning där vita män konsekvent förlorar automatiska privilegier såsom makt och inflytande.
Citera
2022-07-06, 03:20
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Han låter inte särskilt intelligent. Det som tilltalar dig med honom är nog att han validerar dina försök att sluta ta del av faktisk rapportering och istället förlita dig på vad opinionsvärdar i form av serie tidningstecknare talar om för dig.
Det blir en feedback loop där du och övriga Jan 6 kritiker bara söker efter opinion på nätet och väldigt lite konkreta fakta.

Exempelvis :
Cassidy Hutchinson hörde Trump säga att han kände till att hans supporters beväpnat sig.

Scott Adams wn the libs-retorik.

Arne :dopaminkicken avtar. Så jag tänker lyssna på mer Scott Adams eftersom han validerar min ilska över att GOP och Trump är en sekt struktur utan framtid i denna nyliberala världsordning där vita män konsekvent förlorar automatiska privilegier såsom makt och inflytande.
Din 3öres psykoanalys, vi får väl se vilka av oss som får rätt, min VL peng är att noll och intet kommer ur detta annat än att de effektivt driver över än fler röster till republikanerna. Och om nu Trump väl ställer upp så tror jag tempo och tonen när det gäller rensning i träsket blir något att beskåda, för det saknas inte stenar att vända på. Dvs. om han nu tillåts leva så länge.

Vi får spara den här posten och stämma av, första steget blir väl när/om han ställer upp 2024, om det händer lär det bli skoj att se paniken sprida sig. Och förstås konklusionen av 6th cirkusen.

Det ska bli intressant och se hur det utvecklar sig med den nyss ut ur garderoben komna "liberala världsordningen".

PS,
Lyssnar på många olika källor, tyvärr för mycket men det är en spännande tid och svårt att slita mig.
Senast redigerad av arne99 2022-07-06 kl. 03:25. Anledning: Mer text.
Citera
2022-07-06, 06:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Din 3öres psykoanalys, vi får väl se vilka av oss som får rätt, min VL peng är att noll och intet kommer ur detta annat än att de effektivt driver över än fler röster till republikanerna. Och om nu Trump väl ställer upp så tror jag tempo och tonen när det gäller rensning i träsket blir något att beskåda, för det saknas inte stenar att vända på. Dvs. om han nu tillåts leva så länge.

Vi får spara den här posten och stämma av, första steget blir väl när/om han ställer upp 2024, om det händer lär det bli skoj att se paniken sprida sig. Och förstås konklusionen av 6th cirkusen.

Det ska bli intressant och se hur det utvecklar sig med den nyss ut ur garderoben komna "liberala världsordningen".

PS,
Lyssnar på många olika källor, tyvärr för mycket men det är en spännande tid och svårt att slita mig.
SÅ du berättar redan före att du inte tänker tro på ett enda ord som sägs i dessa FÖRHÖR.
Inte undra på att du skriver som du gör och när du redan före gjort ett beslut du inte kan.
Men såklart då kan man istället undra varför saklighet har gått över till jag lyssnar inte på ett vittne.

Vilket betyder du redan vet om att det är nonsens du skriver om FÖRHÖREN.
Och de du lyssnar på är de samma, så du har konfirmationsbias om saker som inte ens existerar, inte konstigt att någon försöker analysera ditt psyke med denna tokiga.
Och varför man ska lyssna på andra och när man har förstahandsuppgifter, det är en gåta som aldrig kommer bli löst.
Och även är du så lättlurad att du går på vad de säger så enkelt och KOMISKT nog tvärtom mot vad vittnena säger.
Ditt intellekt måste vara allvarligt försvagat när du väljer lyssna på random dåre på internet, men inte kan ta in förstahandsvittnen.

Ser det framförmig, du ser på FÖRHÖREN, sen säger dom nått du inte gillar där, så letar du upp någon som bara s¨ger ord på en rad som du itne ens förstår, men gillar, och sen kommer du tillbaka och upprepar samma fel här, och du ser det trumfa förstahandsvittnen
Citera
2022-07-06, 07:28
Medlem
Citat:

PS,

Ja det är spännande. Hur tänker du att detta driver folk att rösta på R? Och dessutom ska de rösta på Trump?

Jag kan inte tro annat än att det faktiskt inte vinner några nya över till R eller Trump. De som redan är frälsta fortsätter. Och många av dem kan bara säga vad som sägs på sina kanaler där de bor. Att föra en dialog kring saken är inte att tänka på, många kan inte diskutera saken för de funderar inte ut åsikter själv. De köper dem från sina kanaler. Inte för pengar då men ni fattar vad jag menar.

Jag anser ju att det var ett statskuppförsök, om det går att bevisa vet jag inte, men det är så jag ser på detta.
Citera
2022-07-06, 09:57
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=5e_imsD9VN

Watch Adam Kinzinger makes SH0CKING plot twist against Trump with VICTORY 'new witness' plan.

Det jag har trott hela tiden att den paus på två veckor som är planerat kommer att få folk att inse att deras bit av pusslet är viktigt och ta kontakt. Även att en del inser att deras mejl eller liknande kommer att visa att de har pusselbitar eller flera rent av och förstå att någon annan kan lämna över det till kommittén, så känner att de lika gärna kan föregå det.

Jag är särskilt nyfiken på det här med de falska elektorsrösterna. Hur såg planen ut och vilka är inblandade?
Citera
2022-07-06, 10:56
Medlem
Eastmancolors avatar
Adam Kinzinger delger röstmeddelanden i vilka han och hans familj hotas. Föga överraskande är det fråga om karlar med utpräglad sydstatsaccent. Vad är det med folk i dessa delstater? Motsvarar deras högsta utbildningsnivå vårt lågstadium?

https://m.youtube.com/watch?v=1wNk3aM-RCg
Citera
2022-07-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Adam Kinzinger delger röstmeddelanden i vilka han och hans familj hotas. Föga överraskande är det fråga om karlar med utpräglad sydstatsaccent. Vad är det med folk i dessa delstater? Motsvarar deras högsta utbildningsnivå vårt lågstadium?

https://m.youtube.com/watch?v=1wNk3aM-RCg

Dessa brukar ju också anse att kommittén inte ska göra någon skillnad. Det kommer inte att hända något. Men de kanske tror det de här som ringer.
Citera
2022-07-06, 15:02
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Dessa brukar ju också anse att kommittén inte ska göra någon skillnad. Det kommer inte att hända något. Men de kanske tror det de här som ringer.

Det är denna obildade kontingent som drar ned Republikanerna och just därför bör toleransnivån bland bildade republikaner visavi Trumps agenda tillika anhang vara nådd. Fullt jämförbart med SD här som ursprungligen primärt attraherade skinheads och vars företrädare idag tenderar att hamna i finkan. Alltså kan man hävda att Demokraterna motsvarar vad som i Sverige är vänster-mitten medan Republikanerna motsvarar Moderaterna och SD varav de senare i sin tur motsvaras av trumpnissarna.
Senast redigerad av Eastmancolor 2022-07-06 kl. 15:05.
Citera
2022-07-06, 15:47
Medlem
Med hänsyn till att youtube slängt Adam Kinzigers verk i papperskorgen kan man nog dra slutsatsen att planen inte har något med det demokratiska partiets framtidsplaner att göra.

2. Färdigflashbackat!
Citera
2022-07-06, 16:55
Medlem
Citat:
Det är denna obildade kontingent som drar ned Republikanerna och just därför bör toleransnivån bland bildade republikaner visavi Trumps agenda tillika anhang vara nådd. Fullt jämförbart med SD här som ursprungligen primärt attraherade skinheads och vars företrädare idag tenderar att hamna i finkan. Alltså kan man hävda att Demokraterna motsvarar vad som i Sverige är vänster-mitten medan Republikanerna motsvarar Moderaterna och SD varav de senare i sin tur motsvaras av trumpnissarna.

Den här gruppen är ju de som är rädda för skolor och själva är hem"skolade" och deras barn. Kanske de är religiösa och tycker som Pence att Gud har skapat världen och någon evolution har aldrig pågått.

Den här gruppen är väl de som har vapen också vilket ju inte är lämpligt för folk som saknar verklighetsförankring. Att Trump bestämde sig för att det var valfusk innan valet var bara något han sa för att kunna använda den om han inte vann. Och han tänkte ju framåt också att han ville att de som skulle rösta R skulle göra det på valdagen så att kunde använda sig av påståendet att det blev fusk när de börjat räkna poströster och den typen.

Trump räknade ut det, och tutar i sina väljare och fans vad som helst han vill. Alla pengar han samlade in har gått till annat än vad han påstod att de skulle gå till.
Citera
2022-07-07, 06:51
Bannlyst
Nästa hearing är inbokad.
https://www.google.com/amp/s/www.nbc.../amp/rcna36791

12 juli kl 10, eller kl 16 svensk tid ca.
Popcorn time
Ni som ska se den live får gärna joina mig i tråden. Vill läsa era realtids reaktioner
Citera
2022-07-07, 06:54
Bannlyst
Citat:
Jag yrkar på att demokraterna är ett mitten höger parti som nu har medlemmar som vill ta dem mot vänster i alla frågor utom nationellt försvar.
Medan republikanerna är ett mitten parti som lockar till sig crazies dvs
Äldre vita män som vill att partiet blir ett auktoritärt fascistiskt parti. Detta eftersom deras väljare är livrädda för att invandrare kommer att "göra landet smutsigare" som tucker carlson sa i början av året

Vh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in