2022-07-07, 07:01
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Ja det är spännande. Hur tänker du att detta driver folk att rösta på R? Och dessutom ska de rösta på Trump?

Jag kan inte tro annat än att det faktiskt inte vinner några nya över till R eller Trump. De som redan är frälsta fortsätter. Och många av dem kan bara säga vad som sägs på sina kanaler där de bor. Att föra en dialog kring saken är inte att tänka på, många kan inte diskutera saken för de funderar inte ut åsikter själv. De köper dem från sina kanaler. Inte för pengar då men ni fattar vad jag menar.

Jag anser ju att det var ett statskuppförsök, om det går att bevisa vet jag inte, men det är så jag ser på detta.

Ett märkligt inlägg då all data visar att MAGA R ökar överallt och detta ej avtagit alls under "förhören".

"Förhören" följs av ingen i USA, och har mycket dåliga tittarsiffror. Detta är numera en konstaterad parodi även av många Demokrater.
Citera
2022-07-07, 07:35
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
SÅ du berättar redan före att du inte tänker tro på ett enda ord som sägs i dessa FÖRHÖR.
Inte undra på att du skriver som du gör och när du redan före gjort ett beslut du inte kan.
Men såklart då kan man istället undra varför saklighet har gått över till jag lyssnar inte på ett vittne.

Vilket betyder du redan vet om att det är nonsens du skriver om FÖRHÖREN.
Och de du lyssnar på är de samma, så du har konfirmationsbias om saker som inte ens existerar, inte konstigt att någon försöker analysera ditt psyke med denna tokiga.
Och varför man ska lyssna på andra och när man har förstahandsuppgifter, det är en gåta som aldrig kommer bli löst.
Och även är du så lättlurad att du går på vad de säger så enkelt och KOMISKT nog tvärtom mot vad vittnena säger.
Ditt intellekt måste vara allvarligt försvagat när du väljer lyssna på random dåre på internet, men inte kan ta in förstahandsvittnen.

Ser det framförmig, du ser på FÖRHÖREN, sen säger dom nått du inte gillar där, så letar du upp någon som bara s¨ger ord på en rad som du itne ens förstår, men gillar, och sen kommer du tillbaka och upprepar samma fel här, och du ser det trumfa förstahandsvittnen
Jag lyssnar på båda sidor, funderar på om det är rimligt och har ingen religös politisk tillhörighet, ofta har olika partier olika delar i sina program som kan tilltala. I fallet Trump är det nu andra försöket med 6th den här gången med en riktig "kangaroo court" upplägg, med fiskeinslag i förhoppningen om att under resans gång kunna skaka fram något användbart för att klämma åt Trump.

Hade nu Hunter varit Trump's son och familjen Biden's märkliga affärer med Ukraina och Kina varit Trump's och dessutom fått världen till brinken av ww3 skulle jag aldrig försvarat honom, men nu är verkligheten exakt den omvända.

Du och andra sidan väljer att tro på allt som kommer ut ur 6th kommissariatet och oavsett vad som kommit fram om Biden's står du i mina ögon mycket likt en sekt som du beskyller andra för fast vid att han är guds gåva till mänskligheten.

Trump White House Attorney Says He, Not Cassidy Hutchinson, Wrote Note She Claimed Was Hers
http://www.informationliberation.com/?id=63180

...."The handwritten note that Cassidy Hutchinson testified was written by her was in fact written by Eric Herschmann on January 6, 2021," a spokesperson for Herschmann told ABC News Tuesday evening.....mera
Senast redigerad av arne99 2022-07-07 kl. 08:10. Anledning: Stavning.
Citera
2022-07-07, 07:44
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ja det är spännande. Hur tänker du att detta driver folk att rösta på R? Och dessutom ska de rösta på Trump?

Jag kan inte tro annat än att det faktiskt inte vinner några nya över till R eller Trump. De som redan är frälsta fortsätter. Och många av dem kan bara säga vad som sägs på sina kanaler där de bor. Att föra en dialog kring saken är inte att tänka på, många kan inte diskutera saken för de funderar inte ut åsikter själv. De köper dem från sina kanaler. Inte för pengar då men ni fattar vad jag menar.

Jag anser ju att det var ett statskuppförsök, om det går att bevisa vet jag inte, men det är så jag ser på detta.
Jag tror att folk ser att detta är en "favorit" i repris av impeachment försök 2.
Senaste pollse'n av Biden indikerar att folk sett igenom detta och tröttnat både på 6th cirkusen och deras nuvarande livssituationspaket av märke Biden.

Lowest ‘confidence’ in presidency ever recorded: Gallup
https://www.washingtonexaminer.com/n...ecorded-gallup
Citera
2022-07-07, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Jag tror att folk ser att detta är en "favorit" i repris av impeachment försök 2.
Senaste pollse'n av Biden indikerar att folk sett igenom detta och tröttnat både på 6th cirkusen och deras nuvarande livssituationspaket av märke Biden.

Samma poll som påstod att Donald Trump skulle förlora valet i 2020. Pollsen är fake news enemy of the people. I själva verket vann han och Jan 6 var bara ett turist besök i Kapitolium.
Tidningar ljuger. Det vi såg med våra egna ögon är falskt.
Jag bryr mig inte om motargument eftersom BLM är värre.
Citera
2022-07-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ett märkligt inlägg då all data visar att MAGA R ökar överallt och detta ej avtagit alls under "förhören".

"Förhören" följs av ingen i USA, och har mycket dåliga tittarsiffror. Detta är numera en konstaterad parodi även av många Demokrater.

Det är spännande med sektens olika narrativ. Ett av dessa är att tv-sändningarna av Förhören skulle vara ett misslyckande och att tittarsiffrorna skulle vara dåliga, när det är precis tvärt om.

Trots att detta huvudsakligen är Day-time tv, så överstiger de olika förhören oftast det antal tittare som normalt ser ett av de mer populära sportprogrammen, på bästa sändningstid, alltså Sunday Night Football, ett program som trots sitt namn börjar kl. 20.00 på slndag och som smittar 13,5 miljoner tittare.

Förhören har legat mellan 10 och 20 miljoner tittare varav exempelvis det första förhöret hade 20 miljoner tittare och Förhöret med Ms. Hutchinson hade 13 miljoner tittare. Då räknas dessutom endast de som sett sändningarna live och inte de som sett den i eftersändningar på exempelvis mötet eller i repriser.

Vad jag förstått är både kommittén och de sändande broadcasting företagen nöjda med antalet tittare.

En som inte var nöjd, var naturligtvis Laura Ingraham på Fox, som endast hade 3 miljoner tittare samtidigt som det första förhöret tv-sändes.

At Least 20 Million Watched Jan. 6 Hearing
The number is in the ballpark of big television events like a “Sunday Night Football” game.

https://www.nytimes.com/2022/06/10/b...g-ratings.html

Attacking the committee's viewership clearly appeals to Trump, who came to revere Nielsen ratings as host of the reality TV contest "The Apprentice." It also fits in with MAGA world's plan to shift blame for the attack on democracy to anyone but the embattled former president.

https://www.businessinsider.com/trum...22-6?r=US&IR=T

Laura Ingraham says the Jan 6 hearings 'bombed' despite reeling in nearly 20 million views compared to Fox's 3 million

https://www.businessinsider.com/laur...ons=&r=US&IR=T

The Jan. 6 House hearing centered on an insider’s account by a White House aide attracted more than 13 million viewers Tuesday, the most-watched of the committee’s daytime sessions.

https://www.bloomberg.com/news/artic...jan-6-hearings

Så i vems ögon är tittarsiffrorna dåliga, uppenbarligen endast i livrädda sektmedlemmar som nu känner att klockorna klämtar och tiden är knapp innan hela statskuppsplanen är uppenbar även för gemene man i USA. Speciellt som detta sker parallellt med de ”Subpoenas” som nu gått ut från Georgia Grand Jury till John Eastman, Mark Meadows, Rudy Guilliani mfl.

Det kommer att bli en slakt av deras karaktärer (om de nu har någon sådan kvar) av tidigare aldrig skådat slag. Särskilt med tanke på att man också beslagtagit Guillianis datorer, Eastman Smartphones m.m.

Is Popcorn Time!
Senast redigerad av Master.Palm 2022-07-07 kl. 09:40.
Citera
2022-07-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Nästa hearing är inbokad.
https://www.google.com/amp/s/www.nbc.../amp/rcna36791

12 juli kl 10, eller kl 16 svensk tid ca.
Popcorn time
Ni som ska se den live får gärna joina mig i tråden. Vill läsa era realtids reaktioner

Den ska jag se om jag har tid just då. Det händer ju lite saker i denna semestermånad för de flesta av oss. Men man måste ju göra det viktigaste först.

Undrar vad de hittat i Giulianis datorer och telefoner.

Ser också att de tar upp de två samtal som Lindsey Graham gjorde om att "hitta" röster. Hoppas han får komma dit och svara på vad detta gällde. Han har ju inte förnekat samtalet, men han får förklara om vad de handlade då om det nu inte var för att "hitta" röster.
Citera
2022-07-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99

Finns säkert folk som ser det som så, men det bor ju ganska många i USA. Men hur det här utvecklar sig återstår väl ändå att se. Nu den 12/7 på tisdag så kommer det att handla om Proud Boys. En del av dem som var med om stormningen säger ju rakt ut att de gjorde det som Trump bad dem om. De är också arga för att han inte benådat dem. En del säger ju att han inte visste vem det var han skulle benåda men det är ju trams. Han hade kunnat säga att hör av er om ni har problem efter stormningen så ska jag fixa det där åt er.
Citera
2022-07-07, 13:10
Bannlyst
Citat:
Finns säkert folk som ser det som så, men det bor ju ganska många i USA. Men hur det här utvecklar sig återstår väl ändå att se. Nu den 12/7 på tisdag så kommer det att handla om Proud Boys. En del av dem som var med om stormningen säger ju rakt ut att de gjorde det som Trump bad dem om. De är också arga för att han inte benådat dem. En del säger ju att han inte visste vem det var han skulle benåda men det är ju trams. Han hade kunnat säga att hör av er om ni har problem efter stormningen så ska jag fixa det där åt er.
Jimmy carter löste detta genom en blanket pardon. Det stod i princip bara " Alla ni som inte deltagit i vietnamkriget är benådade"
Citat:
Proclamation 4483, also known as the Granting Pardon for Violations of the Selective Service Act, was a presidential proclamation issued by Jimmy Carter in 1977. It granted pardons to those who evaded the draft in the Vietnam War by violating the Military Selective Service Act from August 4, 1964 to March 28, 1973.

Att Orange Man inte benådade några proud boys beror på att de då blir automatiska vittnen inför hans stundande åtal. 5th amendment försvinner och personen måste besvara frågor ställda av kongressens utskott.
Citera
2022-07-07, 13:13
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Det är spännande med sektens olika narrativ. Ett av dessa är att tv-sändningarna av Förhören skulle vara ett misslyckande och att tittarsiffrorna skulle vara dåliga, när det är precis tvärt om.

Trots att detta huvudsakligen är Day-time tv, så överstiger de olika förhören oftast det antal tittare som normalt ser ett av de mer populära sportprogrammen, på bästa sändningstid, alltså Sunday Night Football, ett program som trots sitt namn börjar kl. 20.00 på slndag och som smittar 13,5 miljoner tittare.

Förhören har legat mellan 10 och 20 miljoner tittare varav exempelvis det första förhöret hade 20 miljoner tittare och Förhöret med Ms. Hutchinson hade 13 miljoner tittare. Då räknas dessutom endast de som sett sändningarna live och inte de som sett den i eftersändningar på exempelvis mötet eller i repriser.

Vad jag förstått är både kommittén och de sändande broadcasting företagen nöjda med antalet tittare.

En som inte var nöjd, var naturligtvis Laura Ingraham på Fox, som endast hade 3 miljoner tittare samtidigt som det första förhöret tv-sändes.

At Least 20 Million Watched Jan. 6 Hearing
The number is in the ballpark of big television events like a “Sunday Night Football” game.

https://www.nytimes.com/2022/06/10/b...g-ratings.html

Attacking the committee's viewership clearly appeals to Trump, who came to revere Nielsen ratings as host of the reality TV contest "The Apprentice." It also fits in with MAGA world's plan to shift blame for the attack on democracy to anyone but the embattled former president.

https://www.businessinsider.com/trum...22-6?r=US&IR=T

Laura Ingraham says the Jan 6 hearings 'bombed' despite reeling in nearly 20 million views compared to Fox's 3 million

https://www.businessinsider.com/laur...ons=&r=US&IR=T

The Jan. 6 House hearing centered on an insider’s account by a White House aide attracted more than 13 million viewers Tuesday, the most-watched of the committee’s daytime sessions.

https://www.bloomberg.com/news/artic...jan-6-hearings

Så i vems ögon är tittarsiffrorna dåliga, uppenbarligen endast i livrädda sektmedlemmar som nu känner att klockorna klämtar och tiden är knapp innan hela statskuppsplanen är uppenbar även för gemene man i USA. Speciellt som detta sker parallellt med de ”Subpoenas” som nu gått ut från Georgia Grand Jury till John Eastman, Mark Meadows, Rudy Guilliani mfl.

Det kommer att bli en slakt av deras karaktärer (om de nu har någon sådan kvar) av tidigare aldrig skådat slag. Särskilt med tanke på att man också beslagtagit Guillianis datorer, Eastman Smartphones m.m.

Is Popcorn Time!

Visst är det pocorn time ungefär som när man tittade och njöt av freakshowen Jerry Springfield på 90 talet 6/1 hade chans att bli något för demokraterna 3 månader efter det hände i opinionen, inget som sker nu kommer ändra något. Sedan efter November i höst så vänder vi på steken och gör en riktig faktagrundad undersökning som inte grundar sig på konspirationsteorier utan på vad som verkligen hände vilket förmodligen kommer slå tillbaka på dems. Dom enda som slaktas just nu är dems och Biden har vi på 36% och siffrorna i mellanårsvalen ser mycket lovande ut för det "statskuppsansvariga" partiet.. Stackars jävlar, motvinden är kompakt och börjar närma sig stormstyrka. Men ni i sekten vandrar ju runt i en annan dimension totalt hermetiskt tillslutna från verklig stimulans. När kommer arresteringarna? När får vi se Trump i fotboja? När i historien har någon dömts för statskupp två år efter det inträffade vilket vi börjar närma oss? Ett enda halmstrå har ni kvar med denna utredning och ni håller så krampaktigt hårt i denna så knogarna vitnar. Det hela är så desperat och inte så lite tragiskt. Är detta definitionen på att man tappat det? Naturligtvis.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2022-07-07 kl. 13:17.
Citera
2022-07-07, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

Is Popcorn Time!
Citat:
Her testimony attracted 13,231,000 viewers across all major networks, including ABC, CBS, NBC, CNN and MSNBC, according to Nielsen ratings data. This total topped the previous four hearings, which each drew about 10 million to 11 million viewers. The first Jan. 6 hearing, which aired in prime time on June 9, drew about 20 million viewers.

Detta är vad som händer när unga vita män utan högre utbildning till slut ger upp på verkligheten.
Jag är nästan 100% säker på att dessa unga män lever i ofrivilligt celibat. Eller gror på ett hat mot kvinnor som talar sanning. Se bara på hur de instinktivt avskyr cassidy hutchinson eller antar att hon ljuger. Inte för vad hon sagt utan för att hon råkar vara kvinna och för att de förstår att Orange man är fucked baserat på det vittnesmål hon för fram.

Att sekten därför ljuger är inget nytt. Men att de ljuger om saker som inte är subjektiva såsom tv-tittare är väldigt nytt för mig. Sedan börjar de slingra sig och hävda att varenda tv-tittare befinner sig i berkely,california eller i mitten av manhattan...
Därefter kommer självtvivlet och som cope mechanism springer de till Gateway Pundit och hoppas att de ska validera deras känslor. För "de vet" att ingen kollade på Jan6 förhören
Även om fakta talar emot vad de känner inombords,så kommer fakta till slut att upphöra som övertalningsmekanism.
Citera
2022-07-07, 13:20
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Citat:
Undrar vad de hittat i Giulianis datorer och telefoner.

Tror ni att de hittat något ens i närheten av vad som fanns på Hunters laptop from hell? Nej, ni kommer att bli sååå besvikna. Bättre om man går till botten med Pelosi och hennes lögner och försök att vilseleda:

PELOSI CONGRESS HIDING JAN 6 EMAILS!
Citera
2022-07-07, 13:45
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.

Tror ni att de hittat något ens i närheten av vad som fanns på Hunters laptop from hell? Nej, ni kommer att bli sååå besvikna. Bättre om man går till botten med Pelosi och hennes lögner och försök att vilseleda:

PELOSI CONGRESS HIDING JAN 6 EMAILS!
Ja det var väl spenderade 12 min 14 sek.
Judicial Watch är inga man lätt "borstar bort".
Det ska bli intressant nu om de "troende" ens tittar på den att få deras insiktsfulla kommentarer om videon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in