2022-05-18, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Det går inte att prata lag och ordning med en fascist, det måste du lära dig. Allt som funkar är lagligt i deras mindset. Att det ens skulle finnas något som fusk när det gäller att gripa makten ser de som löjligt.

Hela poängen med val är ju att fuska anser de. Jag menar. Putin är också vald.
Ifall du har 1h över så finns det en dokumentär på hbo max som jag gärna vill rekommendera att du och övriga ser.

De kända Trump aktivisterna jack Burkman och Jacob Wohl, männen som anklagade Robert Mueller för våldtäkt på ett hotell i New York trots att han befann sig i en domstol i Washington DC samma eftermiddag, och männen som anklagade VP Harris för stalking av sin lesbiska partner, är med i dokumentären.

Där ser en reporter hur de bokstavligen bara hittar på saker och när de blir ställda mot väggen säger jack Burkman till sist varför :

"vi befinner oss i ett krig och är i underläge. Det vet våra följare om. I ett krig finns inga regler. Sanningen betyder inte mycket"

Jag tycker detta förklarar varför våra fascister på delforumet så villigt kan tänka sig ljuga och sprida lögner, eftersom de inbillar sig att den andra sidan gör samma sak och är så mycket värre än dem.

Att därförtro att man kan diskutera lag och ordning eller fakta med en vit etnofascist utan några HP, eller att de söker sig hit för att få sina hypoteser prövade, är att leva i en fantasi.

Under Jan6 såg vi hur de hellre bränner ner staten än överger makten på fredligt vis till sina demokratiska opponenter. Och det här är bara början
Citera
2022-06-08, 08:41
Medlem
Måste ju bara påminna om att imorgon är finalen av cirkus Pelosi, då presenteras äntligen slutsatserna i hennes 11 månader långa "utredning" om demonstrationerna 6 januari i fjol. Räknar förstås med livesändning hela dagen och många skandalösa avslöjanden. Detta blir otvivelaktigt höjdpunkten på Pelosis snart 100-åriga karriär och ett större ögonblick än när hon rev sönder president Trumps state of the union.

Vet att det kommer att sändas på Fox Business, förmodar att MSNBC kör ett 24-timmarsmaraton. CNN+ är väl nedlagt men vanliga CNN kommer givetvis att kalla in alla trupper, kanske att man rentav låter Super Cuomo Bros få en stund i rutan. Vet inte om SVT ställer in alla övriga program för att bevaka detta, men jag utgår ifrån det, TV4 likaså.

Så vad kan vi förvänta oss? Vad hoppas vi på? Kanske ett tidigare hemligt videoklipp med president Trump från en bunker där han koordinerar kravallerna? Vågar vi rent av hoppas på ett erkännande från president Trump själv, eller åtminstone Mitch McConnell eller Kevin McCarthy? Får vi se en eller flera i familjen Trump i handfängsel?

Vad får vi för tittarsiffror, kanske större än Super Bowl rentav?

Kan detta bli dagen som vänder opinionen rentav? Som räddar demokraterna i midterms? Som en gång för alla stoppar president Trump från att ställa upp för omval?

Ni som följer sändningarna (utgår ifrån att seppo, klyban och master.palm tar ledigt från jobbet/praktikplatsen/a-kassan/gymnasiet) kanske borde köra nåt drinking game för att festa till det lite, exempelvis ta en klunk varje gång Pelosi använder orden:
- Hot mot demokratin
- Värsta dagen i amerikansk historia
- Säkraste valet i mänsklighetens historia

Hur som helst, jag räknar med uppdateringar här i tråden minute-by-minute under denna historiska dag.
Citera
2022-06-08, 09:05
Medlem
Alla utom Fox direktsänder hela eller delar av utfrågningarna och de håller på till 23 juni.

The hearings begin June 9 at 8 p.m. ET. The next hearings will be held at 10 a.m. on June 13th, 15th, 16th, and 21st. The final anticipated session will unfold on June 23rd at 8 p.m. ET.

Själv är jag mest spänd på Runk-Rudys, Ivankas och Kushners vittnemål.

Här har du en guide:

https://www.dailykos.com/stories/202...-investigation
Citera
2022-06-08, 11:34
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Måste ju bara påminna om att imorgon är finalen av cirkus Pelosi, då presenteras äntligen slutsatserna i hennes 11 månader långa "utredning" om demonstrationerna 6 januari i fjol. Räknar förstås med livesändning hela dagen och många skandalösa avslöjanden. Detta blir otvivelaktigt höjdpunkten på Pelosis snart 100-åriga karriär och ett större ögonblick än när hon rev sönder president Trumps state of the union.

Vet att det kommer att sändas på Fox Business, förmodar att MSNBC kör ett 24-timmarsmaraton. CNN+ är väl nedlagt men vanliga CNN kommer givetvis att kalla in alla trupper, kanske att man rentav låter Super Cuomo Bros få en stund i rutan. Vet inte om SVT ställer in alla övriga program för att bevaka detta, men jag utgår ifrån det, TV4 likaså.

Så vad kan vi förvänta oss? Vad hoppas vi på? Kanske ett tidigare hemligt videoklipp med president Trump från en bunker där han koordinerar kravallerna? Vågar vi rent av hoppas på ett erkännande från president Trump själv, eller åtminstone Mitch McConnell eller Kevin McCarthy? Får vi se en eller flera i familjen Trump i handfängsel?

Kan detta bli dagen som vänder opinionen rentav? Som räddar demokraterna i midterms? Som en gång för alla stoppar president Trump från att ställa upp för omval?

Ni som följer sändningarna (utgår ifrån att seppo, klyban och master.palm tar ledigt från jobbet/praktikplatsen/a-kassan/gymnasiet) kanske borde köra nåt drinking game för att festa till det lite, exempelvis ta en klunk varje gång Pelosi använder orden:
- Hot mot demokratin

Hur som helst, jag räknar med uppdateringar här i tråden minute-by-minute under denna historiska dag.
Ja det blir ett spektakel utan dess like, med Adam Kinzinger och Liz Cheney som skyltdockor för att ge det "legitimitet".

Trump impeached mot regler utanför sitt presidentskap för 6th i det "show eventet", och då för andra gången impeached och frikänd. Detta för ett såkallat försök till övertagande av landet där inget! vapen hittades hos någon av deltagarna i demonstrationen där fem demonstranter dog i samband med händelsen men ingen polis enligt många senare uppgifter.

Jag tycker David Knight beskriver den kommande "media showen" och upplägget rätt bra i den här videoreflektionen länkad under.

Jan6 Committee Goes Full "Wag the Dog": It's a Pageant
https://rumble.com/v17nzjm-jan6-comm...a-pageant.html

Tucker gjorde en hygglig djupdykning i 6th med sin "Patriot Purge" om någon har en stund över länkad under.

Patriot Purge Complete Series 2021
https://www.bitchute.com/video/BpNIzTekbW56/

Material om brister i säkerheten och hanteringen togs upp i Hannity i programet 2022-06-06 som går att se via länken nedan, kort intro i början av programmet och segmentet börjar 6 minuter in i videon länkad under, en skvätt på slutet vid 38 minuter också.

Hannity 6/6/22 FULL SHOW | FOX BREAKING NEWS June 6, 2022
https://rumble.com/v17kyal-hannity-6...ne-6-2022.html

I Hannity 2022-06-07 nytt material om 6th "Capitol police after action report" intervju med John Solomon, segmentet som så börjar 22 min 30 sek in i programmet och Solomon dyker upp vid 24 min 18 sek som går att se via länken under.

Sean Hannity 6/7/22 FULL SHOW | FOX BREAKING NEWS June 7,2022
https://rumble.com/v17ps9f-sean-hann...une-72022.html

Artikeln i "Just the News", länkad under.

Internal Capitol Police review found sweeping intelligence, security failures on Pelosi's watch
https://justthenews.com/government/c...urity-failures

Storsatsningen på 6th är demokraternas hopp/försök till att snygga till väljarstödet till midterm som jag ser det, ska bli intressant att se hur det går.
Senast redigerad av arne99 2022-06-08 kl. 11:39. Anledning: Glömde citatet.
Citera
2022-06-08, 12:29
Medlem
klybans avatar
Citat:

- Hot mot demokratin

Och jag som inbilla mig fakta var intressant här, men vad du nu säger till oss är att fakta är något som ska ignoreras och låtsas om inte existerar och avsett vad den är.

Rätt udda du vill ha minutuppdateringar och över titta direkt som är praktiskt taget samma sak som mimnutuppdateringare, du försökte vara sarkastisk och slutade det med att du skulle lägga mindre tid att tittat på den faktiska sändningen, kanske lyckas du nästa gång?
Citat:
Alla utom Fox direktsänder hela eller delar av utfrågningarna och de håller på till 23 juni.

The hearings begin June 9 at 8 p.m. ET. The next hearings will be held at 10 a.m. on June 13th, 15th, 16th, and 21st. The final anticipated session will unfold on June 23rd at 8 p.m. ET.

Själv är jag mest spänd på Runk-Rudys, Ivankas och Kushners vittnemål.

Här har du en guide:

https://www.dailykos.com/stories/202...-investigation
Det finns nog extrem stor chans att de lider av mer minnesproblem än en svårt dement gammal gubbe som inte längre vet vart toaletten är, eller ens vad en toalett är.
Men kanske det du menade med spänd.

Och att de inte sänder, det är för det strider emot agendan, om nu de inte ändrat sig nu.
Lite udda dock, kanske nått inslag.
Citera
2022-06-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och jag som inbilla mig fakta var intressant här, men vad du nu säger till oss är att fakta är något som ska ignoreras och låtsas om inte existerar och avsett vad den är.

Rätt udda du vill ha minutuppdateringar och över titta direkt som är praktiskt taget samma sak som mimnutuppdateringare, du försökte vara sarkastisk och slutade det med att du skulle lägga mindre tid att tittat på den faktiska sändningen, kanske lyckas du nästa gång?

Det finns nog extrem stor chans att de lider av mer minnesproblem än en svårt dement gammal gubbe som inte längre vet vart toaletten är, eller ens vad en toalett är.
Men kanske det du menade med spänd.

Och att de inte sänder, det är för det strider emot agendan, om nu de inte ändrat sig nu.
Lite udda dock, kanske nått inslag.
De första två vittnena blir den kvinnliga polisen Caroline Edwards som skadades under upploppet och den Brittiske filmaren Nick Quested.

https://www.huffpost.com/entry/trump...b0cdccbe48e1f0

Quested följde ett gäng tillhörande terroristgruppen Proud Boys, av vilka flera åtalades för uppvigling mot Staten i måndags.

https://www.dailykos.com/stories/202...s-for-hearings
Citera
2022-06-08, 13:17
Medlem
Citat:
Är nog lite naivt att tro att Pelosi plötsligt skulle börja intressera sig för fakta, hennes urval av minions var ju redan från början en tydlig indikation på motsatsen. Men lite fint ändå av kongressen att de låtit henne hållas, kanske som någon slags avtackning för väldigt lång tjänst.
Citera
2022-06-08, 15:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
De första två vittnena blir den kvinnliga polisen Caroline Edwards som skadades under upploppet och den Brittiske filmaren Nick Quested.

https://www.huffpost.com/entry/trump...b0cdccbe48e1f0

Quested följde ett gäng tillhörande terroristgruppen Proud Boys, av vilka flera åtalades för uppvigling mot Staten i måndags.

https://www.dailykos.com/stories/202...s-for-hearings
Kommer följa detta på distans, men ska bli intressant ändå.
Citat:
Är nog lite naivt att tro att Pelosi plötsligt skulle börja intressera sig för fakta, hennes urval av minions var ju redan från början en tydlig indikation på motsatsen. Men lite fint ändå av kongressen att de låtit henne hållas, kanske som någon slags avtackning för väldigt lång tjänst.
Det blir så när du är i en agenda, så bryr du dig inte om verkligheten längre.
Men jag förstår dock att ni är rädda för Pelosi, för det är en kvinna som vet hur politik fungerar.
Och därav gråterskorna.

Och rädd udda att du ska följa minutuppdateringar på FB, över se det snabbare direkt.
Citera
2022-06-08, 15:55
Medlem
Citat:
Och rädd udda att du ska följa minutuppdateringar på FB, över se det snabbare direkt.
Jag tänker ju att de fantasifulla tolkningarna och önsketänkandet på FB gör det till bättre underhållning än att bara se en torr direktsändning på PBS, det är ju det som gjort den här tråden så underhållande.
Citera
2022-06-08, 16:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag tänker ju att de fantasifulla tolkningarna och önsketänkandet på FB gör det till bättre underhållning än att bara se en torr direktsändning på PBS, det är ju det som gjort den här tråden så underhållande.
Ahh, då skulle du sagt detta istället att du ser framemot att se sändningar och diskutera dessa, men vi såg vad det var och ad hominem för något som ingen vet vad, eller kanske bara purken?
Citera
2022-06-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ahh, då skulle du sagt detta istället att du ser framemot att se sändningar och diskutera dessa, men vi såg vad det var och ad hominem för något som ingen vet vad, eller kanske bara purken?
Nja, din bristande läsförståelse är ju inget som vi kan förväntas ta hänsyn till, men purken är jag inte, snarare lite upprymd. Däremot misstänker jag att sekten kommer att vara lite purken efteråt, såvida inte Pelosi överraskar alla och tillkännager en Impeachment III, det vore ju nåt.
Citera
2022-06-08, 16:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nja, din bristande läsförståelse är ju inget som vi kan förväntas ta hänsyn till, men purken är jag inte, snarare lite upprymd. Däremot misstänker jag att sekten kommer att vara lite purken efteråt, såvida inte Pelosi överraskar alla och tillkännager en Impeachment III, det vore ju nåt.
Det klagas hela tiden på att faktumet att D har sakliga diskussioner där mer än en tanke får existerar samtidigt.
Det kännetecknar ingen sekt, utan en sekt i detta sammantaget är såna som mailar talepunkter till varandra och ska canceleras om de inte följer trumpen.

Dock uttryckte du dig katastrofalt dåligt och om det var tanken.

Kan du förklara hur impeachment går till på politiker utan politiskt uppdrag eller ens vald?
Men senaste impeachment så, så hindrade man vittnen att berätta vad som är vad.
Och det går aldrig bortse ifrån varför de aldrig vågade detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in