2022-07-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Motivet är redan klart ✅ det handlar om pengar i alla fall Selma ss och thailändskan. I alla fallen fick han ut pengar . I alla bedrägeri handlar de alltid om pengar eller fördelar som ger enkla
Pengar . Frun sa också så länge man inte gjorde något problem för bulvanen så kunde man klara sig undan men så fort man inte höll med och ifrågasatt honom så var han en som såg ner på en och gjorde slag i sak. En person folk då var rädda för när hans riktiga sidor kom fram. Han hade heller aldrig vart kär enligt frun detta märktes på ett tydligt sätt i bröllopet . Du måste komma ihåg om han är en psykopat som alla säger så kanske de blir mer klart för dig han har då inte förmågan att känna empati utan empati kan han aldrig riktigt älska någon och då företår man hur han skulle kunna göra saker för motivet som är Bevisat att han ville åt pengar.

Ja han älskade sig själv bara manipulerade och ingen empati . Pratade om sig själv också var bra hitta på historier . Fallet känns rätt uppenbart konstigt de inte kunde fälla honom oavsett kroppen faktiskt om de hittar honom tippen anser jag fallet avklarat och alla kommer då med största säkerhet veta vem det var .
Han hade ett intresse för pengar och hans sätt var att lura folk.
Om han inte hade känslor för sin fru är svårt för mig att veta.
Men han lämnar inga spår efter sig och det är anmärkningsvärt hur väl han måste planerat allt och med kirurgisk precision genomfört alla mord och på så sätt fått ut pengarna.
Tror kanske också att försäkringsbolag också tittar på vad som hänt i polisrapporten osv.
Men ingenting någonstans.
Ni tror hela tiden och det funkar här men inte enligt Svea Rikes Lag.
Citera
2022-07-05, 08:39
Medlem
Citat:
Jag tror bara om polisen hade kollat direktören och greven klokt så skulle de kunna avfärda dem helt det är de enda som ställt till det i utredningen som
Kommer tillbaka och biter dem att någon ska kunna påstå att det inte är bulvanen för att de skulle finnas en liten obefintlig möjlighet att det är direktören eller greven finns inget som alls som tyder på det bara för de inte uteslutit dem. Direktören gjorde 100 tals miljoner i vinster alla motiv kommer tillbaka till bedragaren bulvanen när något med pengar är involverad. Det är de som var misstaget att inte utreda dem i syftet Att kunna avfärda dem. Massmördare är fel
Benämningen snarare mördare/serie mördare isåfall . Tänk dig att ju längre en kropp inte hittas ju större möjlighet är att bevis försvinner . Bulvanen har hunnit skapa alibi förstöra bevis lämna området
Fixa advokat o pratat med
Den . Ju längre de sker från mordet till att ta fast den misstänkta ju svagare kommer fallet att bli .DNA fanns ej på den tiden på de sätt som idag. Inget erkännande han blir inte tagen igen för ett liknande fall en fällande dom är väldigt låg. De jag
Håller med dig om ju längre tiden går ju mer detaljer minns inte vittnen så är det så visst informationen kanske som kommer så långt efter kan inte användas för fällande dom möjligtvis men bekräftar saker som sägs i podden de som är intressant . Risken att den misstänkta dör ökar vilket har Hänt med tiden .

Allt pekar på det enligt mig varför skulle de vara direktören ? Säg ett enda bevis där ? Är det mer
Troligt tycker du en bulvanen.tänk dig att Allt handlar om pengar Selma=Pengar han kom undan med det redan där , tänkte han kunde komma undan med det igen med SS , sen kunde han inte hejda sig med thailändskan. Adolfsson är ett stort frågetecken också man vill få reda på. Adolfsson är och Selma thailändskan går nog aldrig att lösa
Men SS gör det. Hoppas de hittar honom på tippen nu så Sven kan begravas . Säger du samma sak om han hittas på tippen att bulvanen inte är skyldig ? Sven ska ha hoppat in en grop och tagit sitt egna liv ? Sannolikheten att någon som inte kände Sven slumpmässigt skulle döda honom är inte rimligt . Allt pekar på bulvanen .
Han tjänade mest på affären. Det är tillräckligt punkt.
Citera
2022-07-05, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Tycker skotten grannen hörde på natten glöms bort lite i tråden. Gift känns ju väldigt komplicerat och bökigt i sammanhanget. Jämförelsevis med ett skott i huvudet med ett hagelgevär.

Samma sak med soptippen i Etelhem. Varför frakta en kropp i sin bil, flera mil, med stor risk för upptäckt. När man har tillgång till båt och det stora, djupa, havet så nära. Makes no sense.

Men vi får väll se om hunden levererat i detta fall.
Håller med dig.
Tippen har inte varit så hett tidigare.
Men efter 30 avsnitt är det enda lilla av hopp att någon sett bulvanen I Lojsta Hed och då var man 80% säker att SS låg där. Man grävde och man hittade 0% .
Sen är det någon som säger sig sett bulvanen I närheten av Ethelhem och vips så måste han ligga där. Någon kom på att valpen kan vara lösningen.
Det är ett desperat gäng som försöker ta det sista halmstrået . Inget annat.
Citera
2022-07-05, 08:46
Medlem
Citat:
Bulvanen kunde göra det på en isolerad plats så att han sen kan göra sig av med liket se tidigare
Teorier wisbypil… framförde . förgifta offret är med i teorin. när offret har dött så kan liket delas i små bitar, brännas , lösa upp askan i syra vilket han själv hade sagt han skulle göra , späd ut de som finns kvar i havet alternativ sänka kroppen med något som inte får den komma upp igen.

det finns inget sätt att hitta sven då . Utan SS så skulle aldrig Bulvanen kunna fällas. Så hoppet är till att SS ligger på tippen annars kanske han aldrig hittas
Eller skjuten med hagelgevär och mald till minkfoder och någon som äger ett hagelgevär och som är intresserad av jakt som dessutom äger en minkfarm.
Citera
2022-07-05, 08:54
Medlem
Citat:
Jag tror bara om polisen hade kollat direktören och greven klokt så skulle de kunna avfärda dem helt det är de enda som ställt till det i utredningen som
Kommer tillbaka och biter dem att någon ska kunna påstå att det inte är bulvanen för att de skulle finnas en liten obefintlig möjlighet att det är direktören eller greven finns inget som alls som tyder på det bara för de inte uteslutit dem. Direktören gjorde 100 tals miljoner i vinster alla motiv kommer tillbaka till bedragaren bulvanen när något med pengar är involverad. Det är de som var misstaget att inte utreda dem i syftet Att kunna avfärda dem. Massmördare är fel
Benämningen snarare mördare/serie mördare isåfall . Tänk dig att ju längre en kropp inte hittas ju större möjlighet är att bevis försvinner . Bulvanen har hunnit skapa alibi förstöra bevis lämna området
Fixa advokat o pratat med
Den . Ju längre de sker från mordet till att ta fast den misstänkta ju svagare kommer fallet att bli .DNA fanns ej på den tiden på de sätt som idag. Inget erkännande han blir inte tagen igen för ett liknande fall en fällande dom är väldigt låg. De jag
Håller med dig om ju längre tiden går ju mer detaljer minns inte vittnen så är det så visst informationen kanske som kommer så långt efter kan inte användas för fällande dom möjligtvis men bekräftar saker som sägs i podden de som är intressant . Risken att den misstänkta dör ökar vilket har Hänt med tiden .

Allt pekar på det enligt mig varför skulle de vara direktören ? Säg ett enda bevis där ? Är det mer
Troligt tycker du en bulvanen.tänk dig att Allt handlar om pengar Selma=Pengar han kom undan med det redan där , tänkte han kunde komma undan med det igen med SS , sen kunde han inte hejda sig med thailändskan. Adolfsson är ett stort frågetecken också man vill få reda på. Adolfsson är och Selma thailändskan går nog aldrig att lösa
Men SS gör det. Hoppas de hittar honom på tippen nu så Sven kan begravas . Säger du samma sak om han hittas på tippen att bulvanen inte är skyldig ? Sven ska ha hoppat in en grop och tagit sitt egna liv ? Sannolikheten att någon som inte kände Sven slumpmässigt skulle döda honom är inte rimligt . Allt pekar på bulvanen .
Nu undersökte man inte direktören och greven klokt.
Det vet vi och samtidigt vet vi att bulvanen undersökte man å det grövsta.
Du förstår inte att det innebär att man INTE har hittat något förutom tro och indicier som visar att bulvanen är skyldig till några av dom brott.
Du gör som alla andra . Stångar dig blodig för att smutskasta bulvanen ännu mer än han förtjänar.
Han är ingen mördare eftersom ingen har kunnat bevisa det trots otaliga försök.
Sen är du gotlänning för det märks på vissa ord du använder och du kanske inte heller våga stöta dig med direktören trots att han inte finns längre.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-07-05 kl. 08:57.
Citera
2022-07-05, 09:39
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Tycker skotten grannen hörde på natten glöms bort lite i tråden. Gift känns ju väldigt komplicerat och bökigt i sammanhanget. Jämförelsevis med ett skott i huvudet med ett hagelgevär.

Samma sak med soptippen i Etelhem. Varför frakta en kropp i sin bil, flera mil, med stor risk för upptäckt. När man har tillgång till båt och det stora, djupa, havet så nära. Makes no sense.

Men vi får väll se om hunden levererat i detta fall.
Det framkom i podden tycker jag att skottet/skotten Ödin hörde var en vecka tidigare när allt kom omkring. Han hade varit på ett möte med någon (handels?)förening samma dag och var först osäker på vilken dag det var. Han hittade enligt podden senare inbjudan och det visade sig vara veckan innan Sjögren försvann.

Om det stämmer vet jag förstås inte.
Citera
2022-07-05, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det framkom i podden tycker jag att skottet/skotten Ödin hörde var en vecka tidigare när allt kom omkring. Han hade varit på ett möte med någon (handels?)förening samma dag och var först osäker på vilken dag det var. Han hittade enligt podden senare inbjudan och det visade sig vara veckan innan Sjögren försvann.

Det här med vittnen är komplicerat .
Fd frun sa inte vad hon visste i förhör och sen har vi det otrogna vittnet och nu grannen som blandat ihop veckorna
Men vissa här tar dom på orden och bygger sin tes efter detta..
Bara för att det passar den som ni vill ska vara gärningsman.
Citera
2022-07-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Ja och man hitta inget spår efter skott.
Däremot var väl B skadad i revbenen när det begav sig så nog mer troligt han lurade ut S för egen maskin i bilen och hade ihjäl honom nära dumpplats då.

Göra större kraftansträngning med skadade revben är nästan inte möjligt för det gör så in i h-e ont.

Då tänker jag både på ro, gräv eller längre lyft av S som var rejält bastant.

Däremot dumpa på, för honom känd och isolerad plats och använda gran ris etc för och tillfälligt täcka, och sen komma tillbaka och göra bättre jobb, är mycket möjligt.

Att han synts till på tippen och slängt skitiga/blodiga saker från dådet är klart möjligt. Tror det kan vara samma dag det hela skedde på natten och han for tillbaka i dagsljus för och kolla att inget syntes och svängde sen inom Etelhem.

Har sagt det innan, det framstår inte som B gillade jobba, så någon lätt och behändig lösning lär han nog klurat ut.

Gissar S gömdes på marknivå i någon enslig, övergiven plats i närheten av hans barndomshem som han kände till sen barnsben.
Citera
2022-07-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja och man hitta inget spår efter skott.
Däremot var väl B skadad i revbenen när det begav sig så nog mer troligt han lurade ut S för egen maskin i bilen och hade ihjäl honom nära dumpplats då.

Göra större kraftansträngning med skadade revben är nästan inte möjligt för det gör så in i h-e ont.

Då tänker jag både på ro, gräv eller längre lyft av S som var rejält bastant.

Däremot dumpa på, för honom känd och isolerad plats och använda gran ris etc för och tillfälligt täcka, och sen komma tillbaka och göra bättre jobb, är mycket möjligt.

Att han synts till på tippen och slängt skitiga/blodiga saker från dådet är klart möjligt. Tror det kan vara samma dag det hela skedde på natten och han for tillbaka i dagsljus för och kolla att inget syntes och svängde sen inom Etelhem.

Har sagt det innan, det framstår inte som B gillade jobba, så någon lätt och behändig lösning lär han nog klurat ut.

Gissar S gömdes på marknivå i någon enslig, övergiven plats i närheten av hans barndomshem som han kände till sen barnsben.
Om han är tillräckligt skadad som ett par brutna revben utesluter du vissa möjligheter men hittar då teorier som han skulle kunna gjort med dom smärtorna.
Finns en möjlighet att någon/några som inte var skadade gjorde det och då finns dom möjligheter du uteslöt.
Citera
2022-07-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Om han är tillräckligt skadad som ett par brutna revben utesluter du vissa möjligheter men hittar då teorier som han skulle kunna gjort med dom smärtorna.
Finns en möjlighet att någon/några som inte var skadade gjorde det och då finns dom möjligheter du uteslöt.

Det räcker med sprickor i revben för den smärtan (pratar av egen erfarenhet). Nje tyvärr inte som personligen lismade kring Sjögrens och hade direkt tillträde vid tiden, både före och efter dådet, och hade så starkt motiv vad jag vet.

Att det skedde just den natten är nog ingen tillfällighet. Sjögren hade fått reda på B försäljning tidigare på dagen och en konfrontation väntade nog B.
Högst olägligt för det fanns mer och mjölka iom alla falska säljhandlingarna på övrig mark som B hade konstruerat. Det framkom i rätten.

Ray var nog mer medlet som helga målet (PENGAR) för B och som han hade viss respekt för.

Var det så att Ödins och B undvek varandra av någon anledning?

Och vet du hur B och Ray kände varandra?
Citera
2022-07-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det räcker med sprickor i revben för den smärtan (pratar av egen erfarenhet). Nje tyvärr inte som personligen lismade kring Sjögrens och hade direkt tillträde vid tiden, både före och efter dådet, och hade så starkt motiv vad jag vet.

Att det skedde just den natten är nog ingen tillfällighet. Sjögren hade fått reda på B försäljning tidigare på dagen och en konfrontation väntade nog B.
Högst olägligt för det fanns mer och mjölka iom alla falska säljhandlingarna på övrig mark som B hade konstruerat. Det framkom i rätten.

Ray var nog mer medlet som helga målet (PENGAR) för B och som han hade viss respekt för.

Var det så att Ödins och B undvek varandra av någon anledning?

Och vet du hur B och Ray kände varandra?
Det var så att direktören ville köpa marken och fick nej och exakt hur han lärde känna bulvanen är oklart för mig men ön är liten och det kan vara så att dom träffades genom Sjögren.
Bulvanen som var vän med Sjögren kunde kanske få köpa marken och sen sälja vidare till direktören
Bulvanen fick medel till handpenning som han shoppade upp och då uppstod problem.
Sen kommer direktören med ytterligare Cash till bulvanen I fängelset.
Bulvanen är misstänkt men av detta beteende så är det märkligt om man inte anser att man behöver reda ut direktörens roll.
Huvudspåret leder ingen vart och den andra är mer eller mindre orörd.
Kan det hänga ihop och att man inte får en lösning på fallet.
Det kan vi inte utesluta.
Citera
2022-07-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Det var så att direktören ville köpa marken och fick nej och exakt hur han lärde känna bulvanen är oklart för mig men ön är liten och det kan vara så att dom träffades genom Sjögren.
Bulvanen som var vän med Sjögren kunde kanske få köpa marken och sen sälja vidare till direktören
Bulvanen fick medel till handpenning som han shoppade upp och då uppstod problem.
Sen kommer direktören med ytterligare Cash till bulvanen I fängelset.
Bulvanen är misstänkt men av detta beteende så är det märkligt om man inte anser att man behöver reda ut direktörens roll.
Huvudspåret leder ingen vart och den andra är mer eller mindre orörd.
Kan det hänga ihop och att man inte får en lösning på fallet.
Det kan vi inte utesluta.

Jag tror Direktören ana vad som skett i samma ögonblick som Sjögren var saknad. Sen tror jag han helt sonika spela sina kort väl för att få köpa mer mark av B.
Vad jag förstått var färskvattnet på Salthamn på upphällning och helt avgörande för hans fortsatta minkverksamhet.

Mycket vill ha mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in