Citat:
Ursprungligen postat av
tlarsson365
När det gäller den första delen är det nog ingen som ifrågasätter hennes tankar om bulvanen.
Vi alla tar nog avstånd mot ett sådant beteende.
Att han har psyokopatiska drag stämmer säkert också.
När det gäller att hon inte minns om , vem och när någon har pratat med henne beror nog på åldern.
Sen är frågan vad ett sådant vittne är värt.
Det är omöjligt att kräva att någon ska minnas 50 år gamla grejer och dessutom att man blivit " färgad" av det man hört och läst om fallet genom åren.
Sen är det inte konstigt eller snarare förståeligt att hon kan vara bitter och arg på honom.
Då att hon säger att han är en massmördare tar jag inte på så stort allvar
Sätt det jag skrivit i relation till att Gotlands hela poliskår sökt bevis och vittnen i alla fallen och inget har lätt till åtal .
Därför tycker jag inte om att du bygger upp detta samtal som något sensationellt.
Att du har pratat med en inblandad betyder ingenting i sammanhanget om hon inte kan komma med något konkret och det gjorde hon inte nu och inte tidigare som varit avgörande.
Låt gamla människor vara och inse att inget nytt har kommit fram trots höga förväntningar.
Låt inte er besvikelse och desperation gå ut över dessa äldre människor
Jag tror bara om polisen hade kollat direktören och greven klokt så skulle de kunna avfärda dem helt det är de enda som ställt till det i utredningen som
Kommer tillbaka och biter dem att någon ska kunna påstå att det inte är bulvanen för att de skulle finnas en liten obefintlig möjlighet att det är direktören eller greven finns inget som alls som tyder på det bara för de inte uteslutit dem. Direktören gjorde 100 tals miljoner i vinster alla motiv kommer tillbaka till bedragaren bulvanen när något med pengar är involverad. Det är de som var misstaget att inte utreda dem i syftet Att kunna avfärda dem. Massmördare är fel
Benämningen snarare mördare/serie mördare isåfall . Tänk dig att ju längre en kropp inte hittas ju större möjlighet är att bevis försvinner . Bulvanen har hunnit skapa alibi förstöra bevis lämna området
Fixa advokat o pratat med
Den . Ju längre de sker från mordet till att ta fast den misstänkta ju svagare kommer fallet att bli .DNA fanns ej på den tiden på de sätt som idag. Inget erkännande han blir inte tagen igen för ett liknande fall en fällande dom är väldigt låg. De jag
Håller med dig om ju längre tiden går ju mer detaljer minns inte vittnen så är det så visst informationen kanske som kommer så långt efter kan inte användas för fällande dom möjligtvis men bekräftar saker som sägs i podden de som är intressant . Risken att den misstänkta dör ökar vilket har Hänt med tiden .
Allt pekar på det enligt mig varför skulle de vara direktören ? Säg ett enda bevis där ? Är det mer
Troligt tycker du en bulvanen.tänk dig att Allt handlar om pengar Selma=Pengar han kom undan med det redan där , tänkte han kunde komma undan med det igen med SS , sen kunde han inte hejda sig med thailändskan. Adolfsson är ett stort frågetecken också man vill få reda på. Adolfsson är och Selma thailändskan går nog aldrig att lösa
Men SS gör det. Hoppas de hittar honom på tippen nu så Sven kan begravas . Säger du samma sak om han hittas på tippen att bulvanen inte är skyldig ? Sven ska ha hoppat in en grop och tagit sitt egna liv ? Sannolikheten att någon som inte kände Sven slumpmässigt skulle döda honom är inte rimligt . Allt pekar på bulvanen .