2022-07-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Låg trovärdighet i det mesta du skriver nu.
Har du tagit något.
Outa gärna med namn vem du pratat med och vem av sönerna

Hon satt inne på mer information också märkte jag men kunde inte bara fråga och fråga när man märker och hon inte ville prata om det. Är jobbigt för dom med podden där Alla intresserar sig hela tiden med insamlingar middagar . Sen nu igen med ännu en andra podd om fallet. Är glad att jag fick ut någon informationen överhuvudtaget. Hade såklart velat prata mer med henne men infon jag fick ut är nöjd med för annars hade det aldrig kommit fram alls. Det bekräftat mycket av vad som berättas i podden också vilket förhöjer den informationen.
Senast redigerad av Leko12 2022-07-04 kl. 20:44.
Citera
2022-07-04, 21:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressanta uppgifter från f. d. hustrun.

Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Allt han gjorde vart kriminella handlingar han lurade alla nästan hela tiden och var aggressiv gick inte lita på. Hon bevittnade väl det i deras relation. Han var en psykopat helt klart precis som beskrivs i podden men lurades av hans charm från början. Han ljug och lurade alla oavsett jag är iallafall övertygad om att han inte gick ha att göra med. Alla säger samma saker om honom hon bevittnade det i relationen. Hon verkade helt uppgiven när vi pratade om honom. Frågade om grävgruppen kontaktat henne hon sa någon hade kontaktat henne för länge sen men lät inte på henne som de var grävgruppen hon minns inte riktigt vad hon hade sagt just i det tillfället. Hon vill verkligen inte ha med det att göra och ville egentligen inte prata om det alls men öppnade upp sig efter ett tag då jag träffat henne innan. Hon kunde förklara hans psykologiska drag han hade inga
känslor alls såg sig bättre en alla andra
och poliserna tyckte han var svin.

Frågade som sagt om hon trodde han gjort det hon var helt övertygad om det fanns inga tvivel och han hade även gjort mer förmodligen vilket hon också var övertygad om . Hon trodde som sagt han har mördat fler som aldrig kommer komma fram.

Helt klart intressanta uppgifter från en person som en gång tiden hade mycket göra med honom.

Hon var ju gift med honom. Hon har verkligen inga höga tankar om sin f. d. make. Inte konstigt att hon verkade helt uppgiven att prata om honom. Tycker bl. a. detta är intressant som hon berättade att han hade inga känslor alls och att han såg sig bättre än alla andra.
Citera
2022-07-04, 22:20
Medlem
Btw, Det verkar inte helt sannolikt att ”beställa ett balkongnedfall”. Bulvanen blev väldigt skadad han också- om dock endast ett ben. Men det verkar som sagt osannolikt att det är beställt för att få ens fru som ett kolli
Citera
2022-07-04, 22:33
Medlem
Många har synpunkter på vad bulvanens fd fru har sagt.
Jag svarar här så behöver jag inte svara på varandra en.
Liten genväg bara.
Jag har sagt det många gånger att det rör upp gamla och ibland otrevliga känslor och det måste man respektera.
När det gäller den fd frun blir det märkligt , fräckt och väldigt oskänsligt att komma dit i ren nyfikenhet och rota i 50 år gamla grejer.
Finns det verkligen något nytt som kan komma fram efter 50 år än otrevliga händelser i samband med hennes äktenskap.
Det är därför jag inte tycker om det och min misstanke är att det var lönlöst från början och med tanke på att man gör det som polisen redan gjort så var det dömt att misslyckas.
Som ni märke så verkar hon inte vara överförtjust att prata om det och den info ni fick ändrar inget och skulle dessutom jag komma dit och ställa samma frågor så gör jag något som jag varit kritisk emot.
Pressa henne på en massa information som jag inte tror leder oss vidare och det vore konstigt att hon inte under dessa 50 år redan lämnat sin redogörelse.
Ni kanske inte bryr om dom människor som kan råka illa ut när man vräker ut namn och händelser långt tillbaka i tiden så gör jag det.
Det kallas empati för andra människor och trots att vi är släkt har vi olika gener i denna fråga.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-07-04 kl. 22:40.
Citera
2022-07-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemn01
Btw, Det verkar inte helt sannolikt att ”beställa ett balkongnedfall”. Bulvanen blev väldigt skadad han också- om dock endast ett ben. Men det verkar som sagt osannolikt att det är beställt för att få ens fru som ett kolli
Det är uteslutet och för att man är en bedragare så kan man råka ut gör olyckor och om man kallar det för karma eller inte är upp till var och en.
Dock är det mest synd om offret och hennes anhöriga.
Men att planera och utföra ett balkongnedfall utomlands och dessutom vara nära att stryka med själv.
Kan kan handla om centimetrar och få det till överlagt mord känns fantasifullt.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-07-04 kl. 22:42.
Citera
2022-07-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Allt han gjorde vart kriminella handlingar han lurade alla nästan hela tiden och var aggressiv gick inte lita på. Hon bevittnade väl det i deras relation. Han var en psykopat helt klart precis som beskrivs i podden men lurades av hans charm från början. Han ljug och lurade alla oavsett jag är iallafall övertygad om att han inte gick ha att göra med. Alla säger samma saker om honom hon bevittnade det i relationen. Hon verkade helt uppgiven när vi pratade om honom. Frågade om grävgruppen kontaktat henne hon sa någon hade kontaktat henne för länge sen men lät inte på henne som de var grävgruppen hon minns inte riktigt vad hon hade sagt just i det tillfället. Hon vill verkligen inte ha med det att göra och ville egentligen inte prata om det alls men öppnade upp sig efter ett tag då jag träffat henne innan. Hon kunde förklara hans psykologiska drag han hade inga
känslor alls såg sig bättre en alla andra och poliserna tyckte han var svin.

Frågade som sagt om hon trodde han gjort det hon var helt övertygad om det fanns inga tvivel och han hade även gjort mer förmodligen vilket hon också var övertygad om . Hon trodde som sagt han har mördat fler som aldrig kommer komma fram.
När det gäller den första delen är det nog ingen som ifrågasätter hennes tankar om bulvanen.
Vi alla tar nog avstånd mot ett sådant beteende.
Att han har psyokopatiska drag stämmer säkert också.
När det gäller att hon inte minns om , vem och när någon har pratat med henne beror nog på åldern.
Sen är frågan vad ett sådant vittne är värt.
Det är omöjligt att kräva att någon ska minnas 50 år gamla grejer och dessutom att man blivit " färgad" av det man hört och läst om fallet genom åren.
Sen är det inte konstigt eller snarare förståeligt att hon kan vara bitter och arg på honom.
Då att hon säger att han är en massmördare tar jag inte på så stort allvar
Sätt det jag skrivit i relation till att Gotlands hela poliskår sökt bevis och vittnen i alla fallen och inget har lätt till åtal .
Därför tycker jag inte om att du bygger upp detta samtal som något sensationellt.
Att du har pratat med en inblandad betyder ingenting i sammanhanget om hon inte kan komma med något konkret och det gjorde hon inte nu och inte tidigare som varit avgörande.
Låt gamla människor vara och inse att inget nytt har kommit fram trots höga förväntningar.
Låt inte er besvikelse och desperation gå ut över dessa äldre människor
Senast redigerad av tlarsson365 2022-07-04 kl. 23:05.
Citera
2022-07-04, 23:56
Medlem
Citat:
När det gäller den första delen är det nog ingen som ifrågasätter hennes tankar om bulvanen.
När det gäller att hon inte minns om , vem och när någon har pratat med henne beror nog på åldern.
Det är omöjligt att kräva att någon ska minnas 50 år gamla grejer och dessutom att man blivit " färgad" av det man hört och läst om fallet genom åren.
Sen är det inte konstigt eller snarare förståeligt att hon kan vara bitter och arg på honom.
Sätt det jag skrivit i relation till att Gotlands hela poliskår sökt bevis och vittnen i alla fallen och inget har lätt till åtal .
Därför tycker jag inte om att du bygger upp detta samtal som något sensationellt.
Att du har pratat med en inblandad betyder ingenting i sammanhanget om hon inte kan komma med något konkret och det gjorde hon inte nu och inte tidigare som varit avgörande.
Låt gamla människor vara och inse att inget nytt har kommit fram trots höga förväntningar.

Jag tror bara om polisen hade kollat direktören och greven klokt så skulle de kunna avfärda dem helt det är de enda som ställt till det i utredningen som
Kommer tillbaka och biter dem att någon ska kunna påstå att det inte är bulvanen för att de skulle finnas en liten obefintlig möjlighet att det är direktören eller greven finns inget som alls som tyder på det bara för de inte uteslutit dem. Direktören gjorde 100 tals miljoner i vinster alla motiv kommer tillbaka till bedragaren bulvanen när något med pengar är involverad. Det är de som var misstaget att inte utreda dem i syftet Att kunna avfärda dem. Massmördare är fel
Benämningen snarare mördare/serie mördare isåfall . Tänk dig att ju längre en kropp inte hittas ju större möjlighet är att bevis försvinner . Bulvanen har hunnit skapa alibi förstöra bevis lämna området
Fixa advokat o pratat med
Den . Ju längre de sker från mordet till att ta fast den misstänkta ju svagare kommer fallet att bli .DNA fanns ej på den tiden på de sätt som idag. Inget erkännande han blir inte tagen igen för ett liknande fall en fällande dom är väldigt låg. De jag
Håller med dig om ju längre tiden går ju mer detaljer minns inte vittnen så är det så visst informationen kanske som kommer så långt efter kan inte användas för fällande dom möjligtvis men bekräftar saker som sägs i podden de som är intressant . Risken att den misstänkta dör ökar vilket har Hänt med tiden .

Allt pekar på det enligt mig varför skulle de vara direktören ? Säg ett enda bevis där ? Är det mer
Troligt tycker du en bulvanen.tänk dig att Allt handlar om pengar Selma=Pengar han kom undan med det redan där , tänkte han kunde komma undan med det igen med SS , sen kunde han inte hejda sig med thailändskan. Adolfsson är ett stort frågetecken också man vill få reda på. Adolfsson är och Selma thailändskan går nog aldrig att lösa
Men SS gör det. Hoppas de hittar honom på tippen nu så Sven kan begravas . Säger du samma sak om han hittas på tippen att bulvanen inte är skyldig ? Sven ska ha hoppat in en grop och tagit sitt egna liv ? Sannolikheten att någon som inte kände Sven slumpmässigt skulle döda honom är inte rimligt . Allt pekar på bulvanen .
Senast redigerad av Leko12 2022-07-04 kl. 23:59.
Citera
2022-07-05, 00:08
Medlem
Tror alla vet att det förmodligen är bulvanen . Du får förstå att han ljuger för alla. Han har inte känslor bryr sig inte om Svens försvinnande ens är känslokall . Mördare är ofta Väldigt behjälpliga i att vara nära och delaktiga i letandet av offret . Är ännu en väldigt märklig sak. Han vill ha kontroll ser sig som överlägsen och han tror säkert på sina egna lögner. Konstigt att alla runt honom händer de Något konstigt med eller att han bedrar. Han var smart och hade tur också för poliserna var dåliga i utredningen från början då de inte hade erfarenheten då de också gick på hans charm från början trodde SS hade lämnat ön . Viktigast är att Sven hittas nu . Såklart han inte bara lämnade ön . När han gick över gränsen första gången med Selma så var det redan gjort och han visste att han redan gjort det en gång . Osannolikt direktören helt plötsligt bara skulle vara en mördare. Han beskrivs som en bra arbetsgivare i stort sätt.
Senast redigerad av Leko12 2022-07-05 kl. 00:12.
Citera
2022-07-05, 00:34
Medlem
Citat:
Det är uteslutet och för att man är en bedragare så kan man råka ut gör olyckor och om man kallar det för karma eller inte är upp till var och en.
Dock är det mest synd om offret och hennes anhöriga.
Men att planera och utföra ett balkongnedfall utomlands och dessutom vara nära att stryka med själv.
Kan kan handla om centimetrar och få det till överlagt mord känns fantasifullt.

Bulvanen kunde göra det på en isolerad plats så att han sen kan göra sig av med liket se tidigare
Teorier wisbypil… framförde . förgifta offret är med i teorin. när offret har dött så kan liket delas i små bitar, brännas , lösa upp askan i syra vilket han själv hade sagt han skulle göra , späd ut de som finns kvar i havet alternativ sänka kroppen med något som inte får den komma upp igen.

det finns inget sätt att hitta sven då . Utan SS så skulle aldrig Bulvanen kunna fällas. Så hoppet är till att SS ligger på tippen annars kanske han aldrig hittas
Citera
2022-07-05, 01:23
Medlem
Citat:

Motivet är redan klart ✅ det handlar om pengar i alla fall Selma ss och thailändskan. I alla fallen fick han ut pengar . I alla bedrägeri handlar de alltid om pengar eller fördelar som ger enkla
Pengar . Frun sa också så länge man inte gjorde något problem för bulvanen så kunde man klara sig undan men så fort man inte höll med och ifrågasatt honom så var han en som såg ner på en och gjorde slag i sak. En person folk då var rädda för när hans riktiga sidor kom fram. Han hade heller aldrig vart kär enligt frun detta märktes på ett tydligt sätt i bröllopet . Du måste komma ihåg om han är en psykopat som alla säger så kanske de blir mer klart för dig han har då inte förmågan att känna empati utan empati kan han aldrig riktigt älska någon och då företår man hur han skulle kunna göra saker för motivet som är Bevisat att han ville åt pengar.

Ja han älskade sig själv bara manipulerade och ingen empati . Pratade om sig själv också var bra hitta på historier . Fallet känns rätt uppenbart konstigt de inte kunde fälla honom oavsett kroppen faktiskt om de hittar honom tippen anser jag fallet avklarat och alla kommer då med största säkerhet veta vem det var .
Senast redigerad av Leko12 2022-07-05 kl. 01:25.
Citera
2022-07-05, 04:59
Medlem
Efter ha sett en dokumentär på Netflix så börjar jag tvivla på att hundar alltid är ett felfritt verktyg.
I det fallet var tränaren en charlatan och likhunden markerade helt fel och fick nästan en oskyldig dömd till döden.

Jag kan ingenting om att träna hundar. Men känns inte en tvåårig labrador jävligt skakigt? Det är ju nästan en valp fortfarande? Hur kan den tränat tillräckligt? Borde ju ta många år att fullborda träningen.

Som sagt någon kunnig får gärna fylla mina kunskapsluckor.
Citera
2022-07-05, 05:18
Medlem
Tycker skotten grannen hörde på natten glöms bort lite i tråden. Gift känns ju väldigt komplicerat och bökigt i sammanhanget. Jämförelsevis med ett skott i huvudet med ett hagelgevär.

Samma sak med soptippen i Etelhem. Varför frakta en kropp i sin bil, flera mil, med stor risk för upptäckt. När man har tillgång till båt och det stora, djupa, havet så nära. Makes no sense.

Men vi får väll se om hunden levererat i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in