Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-28, 16:10
  #2677
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Var du på Magnus Stenlunds nyligen avhållna 60årsfest förresten ?

Nej då var jag och hälsade på Robert Achberg och Göran Greider.
Citera
2022-06-29, 10:23
  #2678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Jag undrar varför inte swebbtv sagt ett ljud om krogattacken i Norge på midsommarafton.

Ogillar både offer och förövare ungefär lika mycket ?
Citera
2022-06-29, 16:01
  #2679
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InomTull
Ogillar både offer och förövare ungefär lika mycket ?

Swebbtv brukar annars pink-washa ganska mycket, särskilt när det handlar om islamism. Dock brukar inte hbtq och pride användas som positiva uttryck på swebbtv
Citera
2022-06-29, 20:59
  #2680
Medlem
Swebtv är det bästa som hänt svensk nyhetskälla.

Swebtv gör det jobb som många journalister borde göra.
Dvs skapa en debatt och prata om problem. Inställer för att lägga locket på det.

Swebtv har även ofantligt bra experter som delger oss andra infallsvinklar.

MSM tar copy paste från varandra och nickar, jaja, bra bra, wunderbar. Utan att själv göra en bedömning.
Citera
2022-07-02, 18:41
  #2681
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Ja, Swebb-Tv ägnar 3-5 sekunder av vart tredje entimmes-inlägg om kriget (som de kallar "krisen", inte "kriget") till att beklaga att Ryssland anföll Ukraina med militära medel. Det är inget fördömande. Det bara beklagar metoden. Målet verkar vara det rätta.

Finns det verkligen ingen bland Flashbacks moderatorer som kan ta avstånd från Putins anfallskrig? Är ni putinister allihopa?

Flashback-funktionärer: Träd fram!

Swebbtv är inte nationalister, de är motvallsvenskar. Inga killar man skulle vilja ha med sig i sitt eget lag / förband/ affärer. De handlar om udda människor som inte kan samarbeta med andra.
Citera
2022-07-03, 00:14
  #2682
Medlem
Human-Kapitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Swebbtv är inte nationalister, de är motvallsvenskar. Inga killar man skulle vilja ha med sig i sitt eget lag / förband/ affärer. De handlar om udda människor som inte kan samarbeta med andra.
Det stämmer ganska bra med det intryck jag får av dem efter att tvingat mig att undersöka kanalen.
Tossigheter och konspirationsteorier, en dement "allvetare" och personligheter som förmodligen inte passar in på normala arbetsplatser.

Att kanalen låtit sig vara megafon åt ryska intressen gör bara saken än värre.

Vem ser egentligen på den här smörjan?
Jag tänker mig att tittarna främst utgörs av svenska hillibillies som i mångt och mycket påminner om Trumps mest stupida supporterkrets.
Citera
2022-07-03, 02:18
  #2683
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Human-Kapital
Det stämmer ganska bra med det intryck jag får av dem efter att tvingat mig att undersöka kanalen.Tossigheter och konspirationsteorier, en dement "allvetare" och personligheter som förmodligen inte passar in på normala arbetsplatser. Att kanalen låtit sig vara megafon åt ryska intressen gör bara saken än värre.Vem ser egentligen på den här smörjan?
Jag tänker mig att tittarna främst utgörs av svenska hillibillies som i mångt och mycket påminner om Trumps mest stupida supporterkrets.

Nej de tittar bara på SVT. Trumps anhängare är/var ju tiotalsmiljoner; de är mainstream. Tror du Swebb-TV kan vinna ett val i Sverige som Trump gjorde? SwebbTVs tittare har ju aktivt letat efter alternativa små nyhetskanaler.
Citera
2022-07-03, 10:17
  #2684
Medlem
Årets höjdare (såg på Öppna Kanalen i morse) : Peter Wahlbecks sommarprat !
Den gamle vänsterextremisten har nu blivit rejäl dumhöger. Mycket proggmusik.

https://swebbtv.se/w/wJYp4T3r2EXYeMhUWM9Wiw

Och som sagts tidigare, mycket av SwebbTV skulle kunna göras som ren Standup.
Det har var i stort sett upplagt för att man skulle skratta åt, inte med, Wahlbeck.
Citera
2022-07-03, 10:24
  #2685
Medlem
Arnstbergs Sommarprat var å andra sidan lika gaggigt gubbigt som man kan vänta sig.
Även om det faktiskt framkom någon intressant personligt sak.

När såväl TVfigurerna som inringarna för länge sedan uppnått sitt bästföredatum kan
man inse att för somliga är tiden definitivt ute och kommer inte tillbaka.

Har förresten inte Arnstberg den långsmalaste mun som skådats ? Lite Botox kan
ibland göra underverk fast han gillar väl inte nymodigheter.
Citera
2022-07-06, 22:52
  #2686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Det är inte bara "MSM- eller annan PK-företrädare" som reagerar negativt på Putins anfallskrig. Finns ingen anledning för Bern/Stenlund/Berglund att försvara Putin så som de-facto gör.
Sanningssträvan är en anledning god nog för mig.
Citera
2022-07-07, 11:44
  #2687
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Årets höjdare (såg på Öppna Kanalen i morse) : Peter Wahlbecks sommarprat !
Den gamle vänsterextremisten har nu blivit rejäl dumhöger. Mycket proggmusik.

https://swebbtv.se/w/wJYp4T3r2EXYeMhUWM9Wiw

Och som sagts tidigare, mycket av SwebbTV skulle kunna göras som ren Standup.
Det har var i stort sett upplagt för att man skulle skratta åt, inte med, Wahlbeck.
Nu vet jag inte om jag missuppfattat PW:s tidigare humoralster men är inte det här rent trollande mot swebbtv, sarkastisk satir levererad med ett leende på läpparna...ja mena blodigt huvud

Han är det vassaste vi har inom humorn, det får man inte glömma, till och med hans kolleger skruvar på sig nervöst när PW sätter igång, ett unikum, genial
Citera
2022-07-07, 11:53
  #2688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Han är det vassaste vi har inom humorn, det får man inte glömma, till och med hans kolleger skruvar på sig nervöst när PW sätter igång, ett unikum, genial

De har ju släppt igenom hans tal. Och säkert inte tillämpat censur när det spelats in.

Han kanske bytte åsikt några gånger under den ganska långa programtiden. Lika lång som
i "riktiga" Sommar tyckte jag.

Synd att Janouch redan hållit sitt. Annars vore det intressant att se om hon tagit till sig
några nya erfarenheter av det otäcka mordet i Visby, där hon (nästan) närvarade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback