Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-20, 09:39
  #2557
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
De som skriver är själva juridiskt ansvariga för sina kommentarer så behöver de ens moderera kommentarsfältet om de inte vill?

Skulle tro att det handlar om att blidka de fisförnäma gästerna, som helst inte vill bli utsatta för "hat och hot". Eller så börjar Swebb-TV själva bli fisförnäma.

Det ger i alla fall inte något seriöst intryck att kalla sig alternativmedia och samtidigt stänga av kommentarerna.

Javisst, du har helt rätt. Mycket tråkig utveckling.
Citera
2022-03-20, 10:52
  #2558
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Mycket bra genomförd intervju av Mikael Willgert med ambassadör Sven Hirdman. Jag lyssnade på hela. Mycket om Ryssland, Putin och Ukraina av någon som vet vad han talar om.

Jag delar även Hirdmans åsikt i NATO-frågan. Sveriges säkerhet försämras av ett NATO-medlemskap. Utanför NATO så är vi inget mål för en rysk attack men om vi är med i NATO så blir vi det.

https://swebbtv.se/w/4NTtJgrfTGd68JFD3hzKL2

Ja, det är bra att man även tar in kunniga personer som inte helt delar swebbtv:s analyser eller förklaringar. Hirdman är globalist till skillnad mot swebbtv, men det blev en bra intervju ändå. Pär Ström var inte heller med på swebbtv:s förklaring till feminism och massinvandring. Stig Berglunds geopolitiska analyser saknar judiska maktintressen och globalistisk agenda, men Berglund levererar i alla fall bra analys.
Citera
2022-03-21, 17:35
  #2559
Medlem
Sam.Boyds avatar
Vart tog intervjn med ambassadören vägen?

Lyssnade på halva i går söndag.
Idag är den borta.
Citera
2022-03-21, 17:37
  #2560
Medlem
Håller på och lyssnar på senaste avsnittet med Ingegerd Asklöf.

Jag börjar få ett förakt mot swebbtv, och den här typen av boomers som alltid är med.
De är så jävla fina och medmänskliga att de under hela 60-och 70-talen hejade på omvandlingen till ett dysfunktionellt Sverige. Sen nu, när de på ålderns höst fattar att araber och andra tredjevärlden-människor kommer behålla samma typ utav mentalitet som genomsyrar deras hemländer- då blir det plötsligt så jävla jobbigt att man börjar låta som den värsta typen utav kontrajihadister.

Förstår de själva att det är de som har lagt grunden till dagens Sverige?
__________________
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2022-03-21 kl. 18:21.
Citera
2022-03-21, 20:37
  #2561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Håller på och lyssnar på senaste avsnittet med Ingegerd Asklöf.

Jag börjar få ett förakt mot swebbtv, och den här typen av boomers som alltid är med.
De är så jävla fina och medmänskliga att de under hela 60-och 70-talen hejade på omvandlingen till ett dysfunktionellt Sverige. Sen nu, när de på ålderns höst fattar att araber och andra tredjevärlden-människor kommer behålla samma typ utav mentalitet som genomsyrar deras hemländer- då blir det plötsligt så jävla jobbigt att man börjar låta som den värsta typen utav kontrajihadister.

Förstår de själva att det är de som har lagt grunden till dagens Sverige?

Måste säga att jag höll på att skratta mig fördärvad efter att ha lyssnat på denna självrättfärdiga do-gooder och hennes självömkande gnäll. Vilket farsartat farstudrama! Helt självförvållat dessutom. Jag menar, vad fan trodde hon egentligen. Hon kunde ha hållit sig på sin kant som vettiga grannar gör och sluppit allt detta, men skulle absolut till varje pris pådyvla dessa främmande människor sin gränslösa kärlek och godhet. Så går det. Svårt att hysa några större sympatier för dessa goda hobbysamariter. De försökte omvända henne, javisst, men detsamma skulle man på sätt och vis kunna beskylla henne för.

Lika barn leka bäst. Tänk att vissa aldrig lär sig detta enkla.
Citera
2022-03-21, 23:48
  #2562
Medlem
Yhteiskoulustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Håller på och lyssnar på senaste avsnittet med Ingegerd Asklöf.

Jag börjar få ett förakt mot swebbtv, och den här typen av boomers som alltid är med.
De är så jävla fina och medmänskliga att de under hela 60-och 70-talen hejade på omvandlingen till ett dysfunktionellt Sverige. Sen nu, när de på ålderns höst fattar att araber och andra tredjevärlden-människor kommer behålla samma typ utav mentalitet som genomsyrar deras hemländer- då blir det plötsligt så jävla jobbigt att man börjar låta som den värsta typen utav kontrajihadister.

Förstår de själva att det är de som har lagt grunden till dagens Sverige?
Den intervjuade kvinnan är i 80-årsåldern. Angående generationer tillhör hon "Silent generation", dvs generationen före "boomers", boomers-generationen börjar år 1946.

Jag tycker det är rätt att Willgert har program med personer som den här kvinnan, med den historia hon har i programmet. Tyvärr är Willgert ojämn som programledare, han blandar och ger, inte sällan lyssnar han (milt uttryckt) lite dåligt från och till.
Apropå åldrar och programmet är det intressant att kvinnan i 80-årsåldern var piggare, mer koncentrerad, mindre gaggig än den i år fyllande 64-årige (f 1958) programledaren Willgert...
Citera
2022-03-22, 11:48
  #2563
Medlem
Tråkigt att Hirdman hela tiden ska avbryta Willgert när denne kommer med intressanta poänger och motfrågor, det är som han inte vill lyssna alls.
Citera
2022-03-22, 21:24
  #2564
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Håller på och lyssnar på senaste avsnittet med Ingegerd Asklöf.

Jag börjar få ett förakt mot swebbtv, och den här typen av boomers som alltid är med.
De är så jävla fina och medmänskliga att de under hela 60-och 70-talen hejade på omvandlingen till ett dysfunktionellt Sverige. Sen nu, när de på ålderns höst fattar att araber och andra tredjevärlden-människor kommer behålla samma typ utav mentalitet som genomsyrar deras hemländer- då blir det plötsligt så jävla jobbigt att man börjar låta som den värsta typen utav kontrajihadister.

Förstår de själva att det är de som har lagt grunden till dagens Sverige?

Jag lyssnade på tanten tills en bit efter att hon givit bort sitt bröllopsporslin i tron att det var utlåning. Sedan orkade jag inte lyssna mera. Man fattar vart det barkade när det slutar med att gråta ut i Swebbtv.

Som lyssnare frågar man sig om kvinnlig rösträtt var en bra idé.
Citera
2022-03-24, 14:16
  #2565
Medlem
FedupFlorences avatar
Vill bara säga att Magnus Stenlund bör vara mer resonerande och inte lika tvärsäker i Ledaren, om man önskar nå ut.
Citera
2022-03-25, 10:22
  #2566
Medlem
FedupFlorences avatar
Nu får jag säga att Ledaren #157 kändes ordentligt. Om stagflation och 5-0 till Ryssland.

https://swebbtv.se/w/rnq47X532eKjwF3aKxUm6L
Citera
2022-03-25, 20:38
  #2567
Medlem
Zneds avatar
Ett intressant inslag med Lars Bern. Om Ryssland och Rysslands krig mot Ukraina och Rysslands enorma rikedomar i form av naturresurser och Rysslands relation till Kina och Putins popularitet i Ryska opinionsundersökningar också nu efter Rysslands invasion av Ukraina.

Alltså att de västliga oligarkerna gör allt för att komma över dessa rikedomar. Vi skall komma ihåg att Putin är nationalist och sätter sitt eget folk först till skillnad mot vad de gör i vårat land och övriga västländer. Med undantag a de s.k Visegrads länderna.

Så var det en intressant diskussion om Svenskt NATO-,medlemskap. Väst tror fortfarande att vi behärskar hela jorden och våra sanktioner mot Ryssland skulle vara förödande för dem. Så är det ju inte längre. Ryssland har stöd från så många andra länder och klarar sig utmärkt utan oss. Och USA håller på att själva gå i putten.

Citat:
https://swebbtv.se/w/weHjUjhxVB2xwsmtjPE6YV
Citera
2022-03-26, 13:42
  #2568
Medlem
M Nordströms avatar
En mycket bra kanal som tar upp mycket som inte msm tar upp. Nu verkar det hänt något med kanalen. Kommer inte åt den tyvärr

Citat:
This page isn’t working right nowswebbtv.se took too long to respond.
HTTP ERROR 504
__________________
Senast redigerad av M Nordström 2022-03-26 kl. 13:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback