Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-26, 12:11
  #2665
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Det kanske är först nu SwebbTV visar vilka de ytterst företräder. Och de tycker detta att försvara Putin är viktigare än att trovärdigt bedriva oppositionspolitik i Sverige.

Nu har swebbtv fördömt Rysslands anfall mot Ukraina. Man är däremot kritisk till Natos provokationer mot Ryssland och att vår media är ensidiga i sin rapportering. Det kan jag hålla med om. Däremot så kan jag tycka som många andra att swebbtv har en slags osund hang ups på sin vinkling som jag tycker är tjatig. Så var det med corona och pandemin också.
Citera
2022-06-26, 12:58
  #2666
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Intressant att vi med samma argumentation drar helt olika slutsatser. Det låter på dig som att rysk nationalism står över ukrainsk, georgisk och i förlängningen baltisk dito.

Ja, du glömmer Polen och Ungern. Som jag ser det så är dessa länder som bryr sig om sin egen befolkning. Plus de baltiska staterna.

Turkiet kanske, Erdogan tar inte skit. Det sägs att när Erdogan var på semester så ringde Putin till Erdogan och varnade för den där Gulenrörelsen skulle hitta på något .

Här i väst Och USA så är det bara Woke och identitetspolitik. Putin har ju sagt att väst liknar Sovjet före dess fall.
Citera
2022-06-26, 13:25
  #2667
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Ja, du glömmer Polen och Ungern. Som jag ser det så är dessa länder som bryr sig om sin egen befolkning. Plus de baltiska staterna.

Turkiet kanske, Erdogan tar inte skit. Det sägs att när Erdogan var på semester så ringde Putin till Erdogan och varnade för den där Gulenrörelsen skulle hitta på något .

Här i väst Och USA så är det bara Woke och identitetspolitik. Putin har ju sagt att väst liknar Sovjet före dess fall.

Ja Polen, Ungern, Moldavien, Rumänien och alla tidigare sovjetiska delrepubliker och satelitstater. Du menar att dessa inte har rätt till sin egna nationalism utan ska underkasta sig Ryssland (eller Turkiet)? Vart drar du gränsen isåfall? Ska Tyskland delas igen?
Citera
2022-06-26, 13:57
  #2668
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Ja Polen, Ungern, Moldavien, Rumänien och alla tidigare sovjetiska delrepubliker och satelitstater. Du menar att dessa inte har rätt till sin egna nationalism utan ska underkasta sig Ryssland (eller Turkiet)? Vart drar du gränsen isåfall? Ska Tyskland delas igen?

Nu diskuterar vi ju Ukraina. Om Ukraina blir medlem i NATO och EU. Så anser inte jag att Ukraina är särskilt nationalistiskt.

Tack för en intressant diskussion men vi kommer nog inte längre.
Citera
2022-06-26, 15:33
  #2669
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Nu diskuterar vi ju Ukraina. Om Ukraina blir medlem i NATO och EU. Så anser inte jag att Ukraina är särskilt nationalistiskt.

Tack för en intressant diskussion men vi kommer nog inte längre.

Jag anser att det är relevant ur aspekten att Ryssland gör motsvarande utspel mot andra länder, Swebb-tv (vilken tråden handlar om) driver Rysslands agenda trots att den står i direkt konflikt med swebbtvs egna agenda (den så kallade sverigevänliga).

Nej du och jag kommer nog inte övertyga varandra eftersom vi drar olika slutsatser av samma argumentation, men diskussion är alltid intressant!
Citera
2022-06-26, 19:08
  #2670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nu har swebbtv fördömt Rysslands anfall mot Ukraina. Man är däremot kritisk till Natos provokationer mot Ryssland och att vår media är ensidiga i sin rapportering. Det kan jag hålla med om. Däremot så kan jag tycka som många andra att swebbtv har en slags osund hang ups på sin vinkling som jag tycker är tjatig. Så var det med corona och pandemin också.

Ja, Swebb-Tv ägnar 3-5 sekunder av vart tredje entimmes-inlägg om kriget (som de kallar "krisen", inte "kriget") till att beklaga att Ryssland anföll Ukraina med militära medel. Det är inget fördömande. Det bara beklagar metoden. Målet verkar vara det rätta.

Finns det verkligen ingen bland Flashbacks moderatorer som kan ta avstånd från Putins anfallskrig? Är ni putinister allihopa?

Flashback-funktionärer: Träd fram!
Citera
2022-06-27, 09:37
  #2671
Medlem
ingenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Ja, Swebb-Tv ägnar 3-5 sekunder av vart tredje entimmes-inlägg om kriget (som de kallar "krisen", inte "kriget") till att beklaga att Ryssland anföll Ukraina med militära medel. Det är inget fördömande. Det bara beklagar metoden. Målet verkar vara det rätta.


Även detta är ett exempel på det som jag anser vara det allra mest patetiska med Swebbtv: man måste hela tiden vara opportunister. Man beter sig helt enkelt som småbarn. Åsikterna måste hela tiden vara de motsatta, även om det innebär noll källkritik, cherry picking och förvanskande av fakta, samt naturligtvis censur.

Ett annat exempel var när Lars Bern refererade till en "metastudie" som visade på förträffligheten med ivermektin mot covid-19: "Bevisen är alldeles överväldigande". Vad han inte nämnde var att Yale-universitetet redan hade debunkat denna studie. Om man nämligen uteslöt två av de universitet som bidrog med data, det ökända Al-Azar-universitetet i Kairo och ett dito i Iran, så blev studien statistiskt insignifikant. Al Azhar samt det iranska är notoriska islamistiska universitet vars "forskning" starkt kan betvivlas. Men för Swebbtv (Bern) gick det naturligtvis bra att ha med studien ändå, för sitt opportunistika syfte. DÅ gick det plötsligt bra att luta sig mot muslimer och islamism!

Därmed inte sagt att ivermektin inte skulle vara effektivt mot SARS-COV2. Det tror jag säkert att det är, om man lyssnar på verkliga experter som t.ex. John Campbell och inte på Lars Bern som, vilket någon här på FB träffande sade, är expert på allting utom det han är expert på. Vem som helt kan sitta och cherry picka på Pubmed och få fram studier som stöder ens hållning i en viss fråga. Att däremot inte redovisa motsatta hållningar, bara för att man skall vara opportunist, är mycket ohederligt. Fast det är väl "globalistiska krafter" som "styr" Ivy League-colleges också...
Citera
2022-06-27, 15:09
  #2672
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenio
Även detta är ett exempel på det som jag anser vara det allra mest patetiska med Swebbtv: man måste hela tiden vara opportunister. Man beter sig helt enkelt som småbarn. Åsikterna måste hela tiden vara de motsatta, även om det innebär noll källkritik, cherry picking och förvanskande av fakta, samt naturligtvis censur.

Ett annat exempel var när Lars Bern refererade till en "metastudie" som visade på förträffligheten med ivermektin mot covid-19: "Bevisen är alldeles överväldigande". Vad han inte nämnde var att Yale-universitetet redan hade debunkat denna studie. Om man nämligen uteslöt två av de universitet som bidrog med data, det ökända Al-Azar-universitetet i Kairo och ett dito i Iran, så blev studien statistiskt insignifikant. Al Azhar samt det iranska är notoriska islamistiska universitet vars "forskning" starkt kan betvivlas. Men för Swebbtv (Bern) gick det naturligtvis bra att ha med studien ändå, för sitt opportunistika syfte. DÅ gick det plötsligt bra att luta sig mot muslimer och islamism!

Därmed inte sagt att ivermektin inte skulle vara effektivt mot SARS-COV2. Det tror jag säkert att det är, om man lyssnar på verkliga experter som t.ex. John Campbell och inte på Lars Bern som, vilket någon här på FB träffande sade, är expert på allting utom det han är expert på. Vem som helt kan sitta och cherry picka på Pubmed och få fram studier som stöder ens hållning i en viss fråga. Att däremot inte redovisa motsatta hållningar, bara för att man skall vara opportunist, är mycket ohederligt. Fast det är väl "globalistiska krafter" som "styr" Ivy League-colleges också...

Jag håller fullständigt med. Vill komplettera med att det är svårt att i deras opportunism förstå vad de själva faktiskt vill. Åh ena sidan är västvärlden dekadent och har spelat ut sin roll enligt bla Bern, medan å andra sidan gör väst fel som svarar upp mot Rysslands invasion. Vad menar Bern, Berglund & Co att man ska göra? Ska vi stå upp för nationalstater som Ukraina eller ska vi lägga upp oss för Ryssland att göra vad de vill för att vi ändå inte kan göra något?

Willgert, som så många verkar gilla, tillåter ofta sina intervjupersoner att säga emot dig själva.
Citera
2022-06-27, 17:33
  #2673
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Jag håller fullständigt med. Vill komplettera med att det är svårt att i deras opportunism förstå vad de själva faktiskt vill. Åh ena sidan är västvärlden dekadent och har spelat ut sin roll enligt bla Bern, medan å andra sidan gör väst fel som svarar upp mot Rysslands invasion. Vad menar Bern, Berglund & Co att man ska göra? Ska vi stå upp för nationalstater som Ukraina eller ska vi lägga upp oss för Ryssland att göra vad de vill för att vi ändå inte kan göra något?

Willgert, som så många verkar gilla, tillåter ofta sina intervjupersoner att säga emot dig själva.

En sak har de dock bevisat; de vill inte Sverige väl. De är inga lojala nationalister man vill ha vid sin sida i strid eller konflikt.
Om ryssen sätter sin fot i Baltikum, då måste de tas om hand.
Citera
2022-06-27, 18:48
  #2674
Medlem
Ovralls avatar
Jag undrar varför inte swebbtv sagt ett ljud om krogattacken i Norge på midsommarafton. Det verkar ju ändå ha islamistiska förtecken vilket de alltid brukar haka på. Visst har det varit långhelg men annat har kommit och i dagens "nyhetssändning" nämndes det inte heller.
Citera
2022-06-27, 21:08
  #2675
Medlem
Zneds avatar
Det klagas på Swebbtv. Jag har faktiskt tröttnat på dem jag med fast jag tycker det är bra att de finns som motvikt mot SVT och SR. Men jag tycker att alla intervjuer och videos är för långa
En eller en och en halv timme tycker jag är för länge. De skulle vinna på kortare videos. Man orkar inte sitta och se Swebbtv så länge.

Nå det finns ju annat att se på. Den här kanalen är bra tycker jag.

Citat:
The left is denationalizing the United States" - Douglas MacGregor

Citat:
https://youtu.be/PARszLVd-u4

Denna korta video handlar om att vänstern i USA vill avnationalisera Rysslan och också USA.

Avnationalisera USA genom att öppna dess gränser för en fri invandring. Från fattiga och dysfunktionella shitholesländer.

Och att avnationalisera Ryssland vilket vill vara ett Kristet ortodoxt land vilket anses vara helt oacceptabelt. Ett land som värnar sina kristna värderingar och inte vill ha ateism, nihilism och multikulturellalism

Om kriget i UKRAINA sägs att Ukraina hade samlat 60000 man vid gränserna till de utbrytarstater som har bildats. Detta hade kunnat få förödandeföljer i f
örlust av människoliv. Då gick Putin in.

Allt detta på dryga 3 minuter. Där har Swebbtv att lära av
__________________
Senast redigerad av Zned 2022-06-27 kl. 21:15.
Citera
2022-06-28, 10:45
  #2676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Har man den inställningen så horar man för globalisterna och neocons.

Kul att du hittar program som faller dig i smaken !

SwebbTV skulle kunna drivas som ren Standup, åtminstone med vissa av de som pratar där.
Kanske skulle kan kunna ta in Özz Nujen som konsult !

Var du på Magnus Stenlunds nyligen avhållna 60årsfest förresten ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback