2022-06-30, 22:31
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StriveUpwards
Räcker en 25mm lång nål om man sätter i ventro glute?
Beror ganska mycket på hur mycket fett du har på kroppen.
25 mm då får du enligt mig vara riktigt lean för att det ska komma djupt nog speciellt om du ska sätta några milliliter.
Citera
2022-06-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StriveUpwards
Räcker en 25mm lång nål om man sätter i ventro glute?

Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Beror ganska mycket på hur mycket fett du har på kroppen.
25 mm då får du enligt mig vara riktigt lean för att det ska komma djupt nog speciellt om du ska sätta några milliliter.

Ja det borde jag ha tänkt på i mitt svar. Är rätt så smal själv.
Citera
2022-07-10, 14:53
Medlem
Djirashs avatar
Detta ämnet har varit bra, satte min första IM igår. 1ml med 23g Vastus Lateralis.
Nervös som fan, men det visade sig va helt smärtfritt att göra, dock lite PIP idag..

Som en sån här BDSM tok som pysslar med needle play och sånt så var det ganska enkelt att ta hänsyn till hygienen, samt att man redan hade alla andra tillbehör, sharps bin, desinfektion etc..

En grej som jag reagerade på i starttråden dock.
Snackas mycket om att sätta tillbaka skyddshöljet på nålen.

Bra att veta om man ska göra det är att det är just vid det tillfället man har absolut störst risk att råka sticka sig. Kanske inte så illa om man bara är själv.

Men håller man på och sticker nålar i andra så är det en enorm risk. Blodsmitta är inget att leka med, och man skall behandla alla andras blod som om de vore smittade, precis som att alla vapen bör behandlas som laddade...

Grymt bra guide för just nålsäkerhet och nålhantering etc. Även om det är ur ett lite annat perspektiv så är det användbart.
https://www.edgeplay.co.uk/epwp/educational-resources/a-guide-to-using-needles-in-bdsm-for-the-beginner/
Citera
2022-07-10, 15:30
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djirash
Detta ämnet har varit bra, satte min första IM igår. 1ml med 23g Vastus Lateralis.
Nervös som fan, men det visade sig va helt smärtfritt att göra, dock lite PIP idag..

Som en sån här BDSM tok som pysslar med needle play och sånt så var det ganska enkelt att ta hänsyn till hygienen, samt att man redan hade alla andra tillbehör, sharps bin, desinfektion etc..

En grej som jag reagerade på i starttråden dock.
Snackas mycket om att sätta tillbaka skyddshöljet på nålen.

Bra att veta om man ska göra det är att det är just vid det tillfället man har absolut störst risk att råka sticka sig. Kanske inte så illa om man bara är själv.

Men håller man på och sticker nålar i andra så är det en enorm risk. Blodsmitta är inget att leka med, och man skall behandla alla andras blod som om de vore smittade, precis som att alla vapen bör behandlas som laddade...

Grymt bra guide för just nålsäkerhet och nålhantering etc. Även om det är ur ett lite annat perspektiv så är det användbart.
https://www.edgeplay.co.uk/epwp/educational-resources/a-guide-to-using-needles-in-bdsm-for-the-beginner/

Fy fan, 23g? Va det den grövsta du hitta eller?

Angående det du skriver om att sätta tillbaka skyddshöljet på kanylen; har kanylen inget stickskydd sätter man så klart inte tillbaka skyddshöljet utan slänger den direkt I avfallet, av just den anledning du skriver. Inte riktat till dig så klart utan mer viktig information till allmänheten.
Citera
2022-07-10, 15:35
Medlem
Djirashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Predator123
Fy fan, 23g? Va det den grövsta du hitta eller?

Hahaha. Nej det va bara sånt jag läst va rekommenderat så det blir bra flöde för test olja. 23g 1"
Men jag fyller pumpen med en 22g som jag kastar sen, mest för att jag redan hade 100st sånna hemma. Vill ju inte att den jag sticker med ska bli slö.
Citera
2022-07-10, 16:41
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djirash
Hahaha. Nej det va bara sånt jag läst va rekommenderat så det blir bra flöde för test olja. 23g 1"
Men jag fyller pumpen med en 22g som jag kastar sen, mest för att jag redan hade 100st sånna hemma. Vill ju inte att den jag sticker med ska bli slö.

23 är ju som att hugga sig med ett svärd, själv kör jag 27, funkar prima!
Citera
2022-07-12, 16:57
Medlem
Någon som trycker testo subkutant istället för muskeln? Läst vissa här som gör det samt sett lite grejer på nätet, känns ju barnsligt mycket smidigare
Citera
2022-07-13, 00:15
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Någon som trycker testo subkutant istället för muskeln? Läst vissa här som gör det samt sett lite grejer på nätet, känns ju barnsligt mycket smidigare
Jag har testat och visst funkar det.
Stora nackdelen är väl att man inte kan ta så mycket på varje ställe. Bara 0.5 ml blir ju en boll under huden... Men för TRT eller liknande så kan det säkert funka bra, det utsöndras vad jag förstår långsammare i fettet än i muskeln generellt.

För mig personligen så får jag sticka fyra gånger subkutant för att få i mig en milliliter olja utan att det ska bli en pingisboll under huden. Så jag tycker inte det är värt det, men det är ju bara att du provar och ser vad du tycker själv
Citera
2022-07-13, 08:43
Medlem
Djirashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Vad finns det för risker att sticka i tex triceps? Stor muskel som syns mycket känns väldigt lätt att trycka där. Vialerna springer ingenstans så all info är uppskattad.

NEJ! Skadar du fel nerv där kan du få mer eller mindre permanenta skador. Tex försvagad greppstyrka, darrhänthet eller delvis förlamning i fingrar. Bara förmycket tryck på nedre delan av triceps kan skapa de effekterna...

Bara för att vissa har haft tur är det en onödig risk. Sätt på utsidan av låret, delt eller höft/rumpa och undvik den risken. Du har långt mycket färre nerver och blodkärl där, det är just därför sjukvården sätter där.

Fast... Du gör ju som du vill.
Om du är rädd för att det ska göra ont.
Rent mekaniskt gör ett IM stick bara ont när man går igenom huden, väl i muskeln känns det inte. Sen kan ju det man skickar in svida. Tex snabba estrar. Men då spelar plats ingen roll.

Om du är rädd för att missa.
Du har garanterat större muskler på lår och rumpa än triceps. Bigger target. Eller har du missat legday för ofta?
Citera
2022-07-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Det går bra om du vill sätta typ 0.2ml olja.. Annars är det muskel som gäller är jag rädd.

Vattenbaserat går fint att sub-q sätta mer än 0.2ml, typ upp till 1ml tillochmed. Men olja blir skevt om du sätter mycket alls sub q.
Citera
2022-07-13, 10:27
Medlem
Går det bra att sätta hgh och hcg im? Jag hatar verkligen subq.
Citera
2022-07-13, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Jag har testat och visst funkar det.
Stora nackdelen är väl att man inte kan ta så mycket på varje ställe. Bara 0.5 ml blir ju en boll under huden... Men för TRT eller liknande så kan det säkert funka bra, det utsöndras vad jag förstår långsammare i fettet än i muskeln generellt.

För mig personligen så får jag sticka fyra gånger subkutant för att få i mig en milliliter olja utan att det ska bli en pingisboll under huden. Så jag tycker inte det är värt det, men det är ju bara att du provar och ser vad du tycker själv

Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Det går bra om du vill sätta typ 0.2ml olja.. Annars är det muskel som gäller är jag rädd.

Vattenbaserat går fint att sub-q sätta mer än 0.2ml, typ upp till 1ml tillochmed. Men olja blir skevt om du sätter mycket alls sub q.

Tackar för svaren. Har blivit nojig som tusan det senaste åren så har ingen lust alls att sätta i muskeln längre och såg någon video på Youtube där en läkare tryckte i fettet, såg smidigt ut.

Hade tänkt köra testo c, 250 mg/vecka bara men kam vara värt att dela upp det helt enkelt för att köra I fettet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in