2022-06-13, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Lättaste stället att köra nålen i? Jävligt rädd att köra intramuskulärt

Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Jag tycker ventro glute är bäst, annars funkar axeln också. En video om hur man sticker i ventro glute.

https://www.youtube.com/watch?v=L4eBnq5vMlg&t

Enig med ovan talare. Själv kör jag endast axlar än så länge och tycker att det fungerar klockrent.

Glute/VG får det blir när dosen ökar eller Primo läggs till.

Tro mig, jag var otrolig nojig inför första sticket också men det släpper efter 1-2 gånger. Sen ska man absolut ha respekt för vad man gör och vara påläst. Finns väldigt många bra guider på YT. 😊
Citera
2022-06-13, 12:00
Avslutad
Citat:
Jag tycker ventro glute är bäst, annars funkar axeln också. En video om hur man sticker i ventro glute.

https://www.youtube.com/watch?v=L4eBnq5vMlg&t

Citat:
Ursprungligen postat av thephysique
Enig med ovan talare. Själv kör jag endast axlar än så länge och tycker att det fungerar klockrent.

Glute/VG får det blir när dosen ökar eller Primo läggs till.

Tro mig, jag var otrolig nojig inför första sticket också men det släpper efter 1-2 gånger. Sen ska man absolut ha respekt för vad man gör och vara påläst. Finns väldigt många bra guider på YT. 😊

Tack! De rumpan jag e mest rädd för faktiskt men det här ska gå bra. Tänker fortsätta o läsa på ett par veckor innan jag bestämmer mig helt.

Peace
Senast redigerad av ruttenfimp 2022-06-13 kl. 12:07.
Citera
2022-06-19, 05:15
Avslutad
Vad finns det för risker att sticka i tex triceps? Stor muskel som syns mycket känns väldigt lätt att trycka där. Vialerna springer ingenstans så all info är uppskattad.
Citera
2022-06-20, 22:25
Medlem
Citat:
Vad finns det för risker att sticka i tex triceps? Stor muskel som syns mycket känns väldigt lätt att trycka där. Vialerna springer ingenstans så all info är uppskattad.

Jag har för mig att ganska mycket nerver och skit går genom triceps. Bostin Loyd dog nästan när han satte i triceps en gång, googla typ "bostin loyd triceps" bara. Hela armen ruttnade nästan bort.

Hade nog hellre stoppat extra stick i nästan alla andra kroppsdelar istället. Alla nerver och allt blod som ska till händerna och underarmarna passerar ju genom överarmen någonstans, så finns mycket grejer man kan råka träffa.
Citera
2022-06-21, 17:37
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

Tänkt såhär: vad är det värsta som kan hända?

Sen kör du in nålen i sidan om axeln eller Ventro Glute. Känns inget.

Värsta fall träffar du en nerv, muskeln hoppar till lite. Har hänt mig en gång på 50 kanske.

Alla är nojiga i början.
Citera
2022-06-27, 12:34
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Lättaste stället att köra nålen i? Jävligt rädd att köra intramuskulärt
Gluttar eller ventro gluttar är det vården använder, för en mindre mängd, max 2 ml, är delts väldigt bra också.
Egentligen kan du sticka i princip vart som helst, det finns ypperliga guider på nätet.
Om du håller på länge och sticker ofta så kommer du så småningom att sticka i quads, vader, triceps, biceps, traps, bröst, lårdroppen med mera med mera
Men rumpan är absolut att föredra för en nybörjare
Citera
2022-06-27, 16:59
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Gluttar eller ventro gluttar är det vården använder, för en mindre mängd, max 2 ml, är delts väldigt bra också.
Egentligen kan du sticka i princip vart som helst, det finns ypperliga guider på nätet.
Om du håller på länge och sticker ofta så kommer du så småningom att sticka i quads, vader, triceps, biceps, traps, bröst, lårdroppen med mera med mera
Men rumpan är absolut att föredra för en nybörjare

Jag har kört 5-6 veckor och kör röven. Inga problem so far. Ingen smärta, stelhet eller något efteråt. Att trycka in det sakta verkar minska "obehaget" efteråt också.
Citera
2022-06-29, 17:44
Medlem
StriveUpwardss avatar
Räcker en 25mm lång nål om man sätter i ventro glute?
Citera
2022-06-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StriveUpwards
Räcker en 25mm lång nål om man sätter i ventro glute?

Ja, kör själv med 25mm.
Citera
2022-06-29, 22:05
Medlem
StriveUpwardss avatar
Citat:
Ja, kör själv med 25mm.
tänkte köra brun nål på 0,45mm istället för blå på 0,60mm, funkar det med testo C?
Citera
2022-06-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StriveUpwards
tänkte köra brun nål på 0,45mm istället för blå på 0,60mm, funkar det med testo C?

Jag kör också den nålen och det går bra. Olika oljor kan vara olika trögflytande, det går alltid men kan ta lite tid att suga upp. Jag använde vanlig insulinspruta några gånger förut det gick det med, men tog många minuter att dra upp oljan.
Citera
2022-06-30, 10:07
Medlem
Råkade få hem ampull istället för vial vid senaste order, bör man leta fram nål med filter som sjukvården verkar rekommendera eller vad är best practice?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in