Citat:
Ursprungligen postat av
ExplosiveMonkey
Ska sticka mig själv för första gången snart. Jag tror delts är säkraste stället för mig, men det känns som att det är osmidigt, särskilt när man ska aspirera. Däremot tror jag lats är smidigare att injicera i, men tror ni det är dumt att testa där eftersom det är första gången för mig? Hur är det med nerver och risker i lats? Annars verkar pecs smidigt också, men hur långt in får man gå innan man är nära hjärtat, lungor och nerver?
Jag har tidigare blivit stucken i glutes av en annan person. Då har det varit en 22G kanyl, 30 mm. Hur är det i exempelvis delts? Kan man använda så kort som 20 mm? 30 mm är väl för långt, om man inte är väldigt muskulös? Undrar även om det går att injicera med exempelvis tunna kanyler som 27G eller om det flyter så trögt att det nästan blir stopp (Testo E)?
Lats måste vara meckigt att sätta i?
Kolla spotinjections så har du bra bilder på vart i muskeln som är bäst att sätta.
Mitt tips är att köra in kanylen långsamt för då märker du om du nuddar en nerv, det gör ont som fan då och då kan man bara sticka om nån mm bort eller bara backa nån mm och injicera, kör man in den snabbt så är risken att man går rakt in i en nerv och det är inte kul.
Du kommer aldrig nå organ, det är omöjligt med vanliga kanyler även om du är anorektisk så en 30 mm i pecs är inga problem, jag brukar köra det själv.
30 mm funkar bra i delts med så länge du inte är skinn och ben men även kortare funkar ypperligt.
Tunna kanyler t.ex. 27g så kan det bli svårt att aspirera, om det nu är något du gör