2023-03-22, 17:02
Medlem
Hej
Stuckit mig två gånger denna kur, absolut noll pip. Tidigare kurer har det känts av att man har kört, lite öm i muskeln.
Det som skiljer är att jag kör 25mm nu, ist för 30mm. Kör i glutes atm.
Min fråga är om det finns risk att jag inte kommer in riktigt? Utan kanske trycker subkutant? Finns det något sätt att veta det?
Kan lägga till att jag inte har så mycket fett på kroppen.

Mvh
SM
Citera
2023-03-22, 20:40
Medlem
Sitter och ska beställa kanyler från Aston men blir inte klok på det. Ska endast köra test 250~mg per gång.

Är jag rätt på det när jag säger att Blå nål är för själva sticket/injektion & grön nål för uppsug/pump?

Behöver man byta/slänga pump delen efter varje användning?
Citera
2023-03-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq
Sitter och ska beställa kanyler från Aston men blir inte klok på det. Ska endast köra test 250~mg per gång.

Är jag rätt på det när jag säger att Blå nål är för själva sticket/injektion & grön nål för uppsug/pump?

Jag kör som du skriver, blå 0.6x25mm för injektion i glute, och grön 0.8x35mm för att suga upp.
Jag byter alltid alla verktyg vid varje injektion, tror de flesta gör det. Värt den lilla slanten!

Mvh
SM
Citera
2023-03-22, 22:37
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq

Beställ 06x30mm blå för injektion. Grön går att suga upp med, men större nål är att föredra. Går snabbare att dra upp oljan, som en dammsugare
Citera
2023-03-30, 06:59
Medlem
Hur slänger ni kanylerna?
Citera
2023-03-30, 16:53
Medlem
Träffade nyss en nerv vid injektion i låret, hela muskeln spände sig, så drog ut målet snabbt. Kan man försöker sätta om i samma ben, eller ska man byta?

Mvh
Citera
2023-04-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sportmonstret
Träffade nyss en nerv vid injektion i låret, hela muskeln spände sig, så drog ut målet snabbt. Kan man försöker sätta om i samma ben, eller ska man byta?

Mvh

Mitt första stick var låret. Kommer köra höften hädanefter, du kommer inte kunna gå normalt på nån vecka framöver om du kör låren.
Citera
2023-04-30, 18:41
Medlem
ExplosiveMonkeys avatar
Ska sticka mig själv för första gången snart. Jag tror delts är säkraste stället för mig, men det känns som att det är osmidigt, särskilt när man ska aspirera. Däremot tror jag lats är smidigare att injicera i, men tror ni det är dumt att testa där eftersom det är första gången för mig? Hur är det med nerver och risker i lats? Annars verkar pecs smidigt också, men hur långt in får man gå innan man är nära hjärtat, lungor och nerver?

Jag har tidigare blivit stucken i glutes av en annan person. Då har det varit en 22G kanyl, 30 mm. Hur är det i exempelvis delts? Kan man använda så kort som 20 mm? 30 mm är väl för långt, om man inte är väldigt muskulös? Undrar även om det går att injicera med exempelvis tunna kanyler som 27G eller om det flyter så trögt att det nästan blir stopp (Testo E)?
Citera
2023-04-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExplosiveMonkey
Ska sticka mig själv för första gången snart. Jag tror delts är säkraste stället för mig, men det känns som att det är osmidigt, särskilt när man ska aspirera. Däremot tror jag lats är smidigare att injicera i, men tror ni det är dumt att testa där eftersom det är första gången för mig? Hur är det med nerver och risker i lats? Annars verkar pecs smidigt också, men hur långt in får man gå innan man är nära hjärtat, lungor och nerver?

Jag har tidigare blivit stucken i glutes av en annan person. Då har det varit en 22G kanyl, 30 mm. Hur är det i exempelvis delts? Kan man använda så kort som 20 mm? 30 mm är väl för långt, om man inte är väldigt muskulös? Undrar även om det går att injicera med exempelvis tunna kanyler som 27G eller om det flyter så trögt att det nästan blir stopp (Testo E)?

Lats måste vara meckigt att sätta i?
Kolla spotinjections så har du bra bilder på vart i muskeln som är bäst att sätta.
Mitt tips är att köra in kanylen långsamt för då märker du om du nuddar en nerv, det gör ont som fan då och då kan man bara sticka om nån mm bort eller bara backa nån mm och injicera, kör man in den snabbt så är risken att man går rakt in i en nerv och det är inte kul.

Du kommer aldrig nå organ, det är omöjligt med vanliga kanyler även om du är anorektisk så en 30 mm i pecs är inga problem, jag brukar köra det själv.

30 mm funkar bra i delts med så länge du inte är skinn och ben men även kortare funkar ypperligt.

Tunna kanyler t.ex. 27g så kan det bli svårt att aspirera, om det nu är något du gör
Citera
2023-04-30, 19:53
Medlem
Citat:

Man behöver ej aspirera.

Jag kör 0.45x25mm nålar, tar lite längre tid men blir inte massa ärr och skit i längden. Sticken blir så brutalt små.

Kör i häcken. Som någon på reddit skrev till mig: POINT AND SHOOT. Om du träffar muskel, wooo, om det blir i blodet, woo, spelar ingen roll.
Citera
2023-04-30, 23:54
Medlem
ExplosiveMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
...

Ja det var just på spotinjections som jag såg att nästan alla injektionsställen innebär en obekväm och ostabil position, för kroppen, handen och kanylen. Pecs har den mest naturliga injektionstekniken, där man har full uppsikt på vad man gör och kan använda båda händer utan problem.

Du som har injicerat i pecs, skulle du säga att det gör mycket ondare än glutes? Jämför gärna smärtan med andra injektionsställen också om du vill.
Citera
2023-05-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ja det var just på spotinjections som jag såg att nästan alla injektionsställen innebär en obekväm och ostabil position, för kroppen, handen och kanylen. Pecs har den mest naturliga injektionstekniken, där man har full uppsikt på vad man gör och kan använda båda händer utan problem.

Du som har injicerat i pecs, skulle du säga att det gör mycket ondare än glutes? Jämför gärna smärtan med andra injektionsställen också om du vill.

Tycker inte det gör mer eller mindre ont någonstans.
Vissa ställen t.ex. låren har jag större chans att träffa nerver, där är nog röven bäst, även brösten är det svårt att träffa nerver.

Om vi pratar om pip så är bröst inte kul att få det i, då är bröst passen rätt så körda iaf för mig, så är det nån olja du får pip av så är även där röven bäst då det inte påverkar träningen att ha pip i röva.
Röven kan iförsig som du varit inne på vara jobbig att injicera i, speciellt om man är jävligt stor och inte kommer åt, isåfall är låren det näst bästa.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2023-05-01 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in