2022-06-28, 12:59
Medlem
Vad är det för snöflingor SAS anställer? De strejkar för jämnan och verkar aldrig nöjda med någonting. Klart det går dåligt för företaget med sådan personal. Ge dem foten och anställ några riktiga arbetare istället.

När det kommer till piloterna verkar de extra känsliga. Tror de att de har ett högstatusjobb eller? De är busschaufförer i luften. Avskeda alla piloter, träna upp några busschaufförer utan ohemula anspråk och ratta planen med dessa omskolade busschaffisar så slipper vi den här strejksoppan.

”Stor pilotstrejk närmar sig: ”Vore katastrofalt”” https://www.aftonbladet.se/minekonom...-000-resenarer
Senast redigerad av Bonnker 2022-06-28 kl. 13:07.
Citera
2022-06-28, 13:03
Medlem
Det är slut med SAS i o med den senaste planerade strejken. Om eller när jag börjar resa igen blir det till att undvika. Hoppas Lufthansa kommer in på de linjerna jag åker mest
Citera
2022-06-28, 13:05
Medlem
SilentVictorys avatar
Busschaufför i luften.. Ja du har inte någon koll alls märker ja.

SAS är inget välmående företag som behandlar sin personal på ett bra sätt.
Varför ska dom inte få strejka om arbetsgivaren gör allt som går för att försämra arbetsvillkoren och sparka folk?
Citera
2022-06-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Varför ska dom inte få strejka om arbetsgivaren gör allt som går för att försämra arbetsvillkoren och sparka folk?

Visst får de strejka, men de borde förstå att allt bara blir sämre av det. Ju bättre villkor de får desto tidigare går SAS i graven.
Citera
2022-06-28, 13:09
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det är slut med SAS i o med den senaste planerade strejken. Om eller när jag börjar resa igen blir det till att undvika. Hoppas Lufthansa kommer in på de linjerna jag åker mest
Bara så du vet så strejkar anställda på Lufthansa också till och från.
Inte så längesedan dom var ute och gjorde det.

SAS är inget undantag. Media skriver bara mer om det i och med att det berör oss på ett annat sätt.
Dessutom hatar dom medelsåldera vita män som tjänar pengar. Så det blir en win-win för media.
Citera
2022-06-28, 13:12
Medlem
Citat:
Lufthansa har blivit mycket sämre så det skulle vara ganska lika som SAS.
https://www.airlinequality.com/airli...ews/lufthansa/
Citera
Medlem
Vad jag förstår så tjänar en SAS pilot skyhögt mer än i många andra bolag. Så kan det inte fortgå. Nu mister man istället hela kakan.

Ja, andra bolag strejkar också men nu är tålamodet med SAS slut och jag är troligen inte ensam.

Sorgligt. Jag har 100 tals fligher med SAS i bagaget
Citera
Bannlyst
SAS personalen lever kvar i en annan tid. Lägg ner skiten kostar staten för mycket pengar!
Citera
2022-06-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Lufthansa har blivit mycket sämre så det skulle vara ganska lika som SAS.
https://www.airlinequality.com/airli...ews/lufthansa/

Ja, men tycker ändå SAS fungera bra när de väl flyger och det gör Lufthansa också. Det är mer att jag gett upp hoppet om SAS.
Får se om jag ska handla upp bonusen innan de konkar.

Jag flyger mycket annat också men kan jag välja blir det SAS eller nåt annat star Alliance.
Citera
2022-06-28, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Jag har koll. Man flyger för att komma från punkt A till punkt B. Samma som med buss.
Citera
2022-06-28, 13:33
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag har koll. Man flyger för att komma från punkt A till punkt B. Samma som med buss.
Du har ingen koll på vad som krävs av en pilot.
Så nej, du har ingen koll.

Ditt synsätt kan man implementera på en kirurg också. Dom skär ju bara lite i en. Man somnar, vaknar upp och sen är det klart.
Som vilket jäkla hantverksarbete som helst..
Citera
2022-06-28, 13:52
Medlem
Citat:

Du får se till att Lufthansa inte anställer flera piloter med dödslängtan bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in