2022-06-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Källa på att mörkertalet för kvinnliga barnmisshandlare är större än manliga barnmisshandlare tack. Om mörkertalet är lika stort för bägge är ju andelen densamma. Tacksam för länk till dina uppgifter. Jag gav dig länk till mina.

Det borde du ha källa på när du påstår att männen står för mer våld. Feministerna har dock lyckats cementera den bild du har att mannen står för mer våld i hemmet trots att det inte finns belägg för det. Det leder dock till antagandet att det är mannen som är skyldig och det leder till att fler män anmäls och döms.
Citera
2022-06-27, 15:00
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du söker helt klart ett sätt att döda barnet och då bör du dömas för mord.
Hur ska man bevisa att kvinnan visste att hon var gravid? Ska alla som köper graviditetstest i butik o apotek registreras med sitt personnummer? Vad händer om någon skickar sin kompis att köpa ett test?
Citera
2022-06-27, 15:02
Citat:
Det borde du ha källa på när du påstår att männen står för mer våld. Feministerna har dock lyckats cementera den bild du har att mannen står för mer våld i hemmet trots att det inte finns belägg för det. Det leder dock till antagandet att det är mannen som är skyldig och det leder till att fler män anmäls och döms.
Jag hänvisar till officiell statistik och hävdar att den är representativ eftersom det inte finns några uppgifter som motsäger det. Du hävdar att såna uppgifter finns. Då ligger det på dig att presentera dem.
Citera
2022-06-27, 15:06
Medlem
Citat:
Hur ska man bevisa att kvinnan visste att hon var gravid? Ska alla som köper graviditetstest i butik o apotek registreras med sitt personnummer? Vad händer om någon skickar sin kompis att köpa ett test?

Som i alla andra fall är det åklagaren som har bevisbördan. Inget unikt för detta.

Citat:
Jag hänvisar till officiell statistik och hävdar att den är representativ eftersom det inte finns några uppgifter som motsäger det. Du hävdar att såna uppgifter finns. Då ligger det på dig att presentera dem.

Du hade ju ingen statistik över utfört våld utan endast om anmälningar och dömda. Detta styrker alltså inget om du inte vet mörkertalen för respektive kön.
Citera
2022-06-27, 15:06
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
1. Mord? Polisen borde alltså från i en perfekt värld starta en mordutredning för alla alla naturliga missfall för att säkerställa att ingen olaglig abort utförts?

2. När blir fostret en människa?

Om aborter är mord, borde det väl inte vara ok att mörda en oskyldig människa för något som någon annan gjort? Hur tänker du där?

Preventivmedel är inte 100 %....Så vad göra om människan tagit sitt ansvar och skyddat sig?

Jag tror de allra flesta är överens om att fri abort till 9 månader är vansinne.

Luktar lite strawman här. Du beskriver en extremt liten andel av galna människor.
Nej jag tycker inte att polisen borde starta mordutredningar. Om det hade varit upp till mig hade aborter helt enkelt inte fått lov att utföras, och samtidigt hade jag velat göra p-piller betydligt mer lättillgängliga. Kanske tom skattefinansierade p-piller.

När fostret blir en människa är väldigt svårt att avgöra. Men däremot är det ett liv direkt när kvinnan blir gravid.

Jag kan absolut förstå din poäng när det kommer till abort av ett liv som har skapats via en våldtäkt. Det är lite av ett hyckleri. Det hade fortfarande varit något väldigt tragiskt, men jag ser bara inte hur det barnet (eller mamman) någonsin ska kunna göra en sådan sak till någonting positivt. Barnet kommer att växa upp med en våldtäktsman till pappa, och mamman kommer att få uppfostra ett barn vars hälften av gener kommer ifrån han som våldtog henne. Det är det enda fallet där jag absolut hade sett abort som en bra utväg, även om jag förstår att det är lite av ett hyckleri.

Jag vet att kondomer inte är 100% säkra, men finns det verkligen kvinnor som har gått på p-piller och blivit gravida? Jag vet faktiskt inte, men jag har aldrig hört talas om ett sådant fall. Det finns även "dagen efter"-piller. Det känns som om chansen är enormt liten att bli gravid idag om en kvinna gör vad hon kan för att inte bli det. Hur som helst ser jag inte slumpmässigt sex (hedonism) som viktigare än att inte mörda barn.

Jag vet att det är väldigt få kvinnor som vill ligga runt en massa och kunna mörda sina barn som är 8 månader gamla, och det är just därför jag inte förstår varför denna debatten om abort hela tiden dyker upp. SD vill sänka abort-tiden till 12 veckor (vilket är standard i många andra länder i Europa), och detta gör en del kvinnor väldigt upprörda. Jag förstår inte varför. I USA bestämde högsta domstolen nyligen att alla stater själva ska få bestämma sina lagar kring abort (vilket har stöd från konstitutionen), och detta gör också en massa kvinnor upprörda. Om en kvinna nu så gärna vill ha en massa sex utan att använda preventivmedel (eller om de mot alla odds skulle bli gravida ändå) finns det ju stater där de får lov att mörda sina barn, som tex New York och California. Om du som kvinna nu tvunget vill mörda ditt barn, borde detta inte vara något man gör några gånger varje år, utan snarare en väldigt tragisk engångs-företeelse. Jag tycker verkligen inte om den här normaliseringen av att mörda sina barn, och det säger väldigt mycket om vart vi som civilisation är på väg.
Citera
2022-06-27, 15:07
Medlem
Citat:
Bestämmer riksdan var jag ska bo bara för att riksdan har fattar beslut om saker som rör boenden t ex strandrätter, fastighetsskatter, marknadshyror, ränteavdrag etc?

Är du handikappad? Riksdagen bestämmer över din kropp och ditt liv. De kan göra abort olagligt, tatuering olagligt, förbjuda det ena eller det andra eller förstöra din framtid. De kan ta bort din rösträtt och de kan ta ditt liv. Bara svälj pillret, riksdagen äger din kropp och ditt liv.
Citera
2022-06-27, 15:11
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Är du handikappad? Riksdagen bestämmer över din kropp och ditt liv. De kan göra abort olagligt, tatuering olagligt, förbjuda det ena eller det andra eller förstöra din framtid. De kan ta bort din rösträtt och de kan ta ditt liv. Bara svälj pillret, riksdagen äger din kropp och ditt liv.
De kan försöka förbjuda allt, men eftersom vi har fria val åker såna som F! och MP ut igen ganska snabbt.
För vad står det i regeringsformen?
All makt utgår ifrån folket.

Och nej, vi har inte dödsstraff i Sverige.
Tyvärr.

Din bild av frihet är väldigt ungdomlig.
Du är inte en dag över 20, va?
Citera
2022-06-27, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
De kan försöka förbjuda allt, men eftersom vi har fria val åker såna som F! och MP ut igen ganska snabbt.
För vad står det i regeringsformen?
All makt utgår ifrån folket.

Och nej, vi har inte dödsstraff i Sverige.
Tyvärr.

Din bild av frihet är väldigt ungdomlig.
Du är inte en dag över 20, va?

Dödsstraff går att återinföra. Gör riskdagen abort olagligt och straffbart med många år i fängelse, hur mycket bestämmer kvinnan då över sin egen kropp? Du kan få fängelse för att röka en blomma eller äta en svamp, du kan bli tvångsomhändertagen ifall du misslyckas med ett självmord.

Du bestämmer inte över din egen kropp, det gör uppenbarligen riksdagen.

Du är inte en dag övet 15 va?
Citera
2022-06-27, 15:24
Citat:
Som i alla andra fall är det åklagaren som har bevisbördan. Inget unikt för detta.

Du hade ju ingen statistik över utfört våld utan endast om anmälningar och dömda. Detta styrker alltså inget om du inte vet mörkertalen för respektive kön.
Resultatet av ett gravtest taget bakom en låst dörr är naturligtvis omöjligt för en åklagare att kunna uttala sig om. Meningslös lag.

Jag har inga uppgifter annat än att statistiken är representativ och därmed pålitlig. Du säger dig veta att den inte är representativ, att mörkertalen för just kvinnor är stort. Det enda jag vill är att du redovisar källa på det.
Citera
2022-06-27, 15:26
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Fria val, någon? Folkets representanter, någon?

Jag visste inte att vi hade blivit Nordkorea.
Citera
2022-06-27, 15:27
Medlem
Alla som är emot abort bör praktisera i länder där kvinnor tvingas föda barn tills kroppen inte orkar mer.

För preventivmedel är ibte tillåtet och abort är mord.

Dom borde med egna ögon se alla överfulla barnhem, dom borde få se hur illa oönskade barn far i verkligheten.

Det barn som hade sluppit lida om abort var möjligt.

Kvinnor som dör pga illegala aborter.

Jag är tacksam att som kvinna får födas i ett land där abort än är kvinnans beslut att ta.
Citera
2022-06-27, 15:28
Medlem
Citat:
Fria val, någon? Folkets representanter, någon?

Jag visste inte att vi hade blivit Nordkorea.

Vi bor inte i en diktatur, men trots det så bestämmer uppenbarligen riksdagen över din kropp. Detta klarar du inte att bemöta. Abort regleras i lag, alltså bestämmer riksdagen, inte individen. Om abort blir olagligt och straffbart, hur mycket bestämmer kvinnan då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in