2022-06-27, 07:57
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Ja eller hur! De är ju medlemmar i den inre kärnan och borde sett och hört massor samt att hade varit intressant att veta varför de är ointressanta

Ja, om vi kallar den "inre kärnan" för EM-huset , så kan vi säga att jag har kommit till insikt om att det fanns en än mer "inre kärna " i detta hus. Den innersta mörka kärnan bestående av de på riktigt garvade och risktagande elementen: BW och SP . De andra var endast skolpojkar och lärjungar om man så vill till dessa. Alltså som jag har fått konstatera efter en väldigt lång "undersökning" av dessa bröderna O. så finns det och har aldrig funnits något dokumenterat våldskapital av något slag. De som var med dessa var ju att de kunde så bra sättas in ett i GW -scenario, men utan konkret bevisning

Men byggt på endast indicier utan konkret bevisning som jag har lagt fram i tidigare inlägg, men jag har ändå drivit denna teori framåt i brist på något som har pekat mot dem. Jag ber bröderna O om ursäkt för detta besvär. Detta är vanliga grabbar med gott rykte och företag., när jag tänker på det mer , hur skulle dessa kunna leva på helt friktionsfritt om de var inblandade utan att något skulle läcka ut ? Det blir märkligt. Greensky visade på denna psykologi tidigt och det är vettigt och riktigt.

Alltså SP är ju framförallt BWs vän i denna skara och jag skulle nog vilja säga "enbart", får jag en klar uppfattning av. Tar man bort BW ur denna skara skulle aldrig SP umgås med de andra, alldeles för olika.

I dessa två grabbar finns våldskapitalet, framförallt ett väldigt starka misstankar om dokumenterad kvinnomisshandel särskilt då denne SP. Men ledare för denna grupp är BW och hans chaufför och ständiga följeslagare var SP vid denna tid . Som tidigare yrkeshuligan är han van att ta orde,r är min ide med denne man, han har det i blodet : våld, kravaller , "gatuspringa" och att som dessa "firmor" gör: tänka i militära taktiska banor. Som jag har skrivit i tidigare inlägg så tycker jag att brottet har nästan lite av en "militärisk operation" över sig i dess utförande. Rått och kallt undanskaffande av kroppen. Undanskaffande av kroppen- GM har bindning till offret.

Jag har sagt det förut (men gick i från det när jag testade GW-scenario på bröderna O.) att dessa GM bör ha haft en fastslagen historia och erfarenhet av grovt våld samt en nedsatt empatisk förmåga (även om så vara fallet: nedsatt av droger t e x amfetamin). Det blir ändock otroligt att helt vanliga killar skulle göra ett "misstag" en natt ta en kvinna av daga, föra bort kroppen , paketera den och dumpa den med båt i Vänern och sedan leva vidare ett fint svensson -liv som inget ha hänt. Nej, det blir mycket märkligt.

Jag anser att vi nu endast har två personer kvar som är intressanta för gärningen: BW och SP. Båda har gränslösa personligheter med stort våldskapital. Minst en utav dem måste ha en väldig bra kännedom om brottsplatsen , för att känna till att de kan lösgöra en eka som de kan "låna" en kort stund från Helenas bostadsområdes småbåtshamn. Den enda person menar jag som kan känna till denna och veta vilka båtar som finns där på förhand, av alla de personer som kan vara av intresse för gärningen är just det, BW. Tänk på den korta tidsrymd de har att göra sig av med kroppen innan alla vaknar till på morgonkvisten.

Han seglade och var mycket båtintresserad och kände Helenas syster Ulrika mycket väl, samt var bäste vän med en annan seglingsintresserad som bodde i samma område som Helena: Henr*k J*ngert. BW har ju varit där nere flera gånger och i riktningen rakt upp inte långt bort på Dillö finns ju BWs föräldrars sommarstuga.
Citera
2022-06-27, 09:05
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja, om vi kallar den "inre kärnan" för EM-huset , så kan vi säga att jag har kommit till insikt om att det fanns en än mer "inre kärna " i detta hus. Den innersta mörka kärnan bestående av de på riktigt garvade och risktagande elementen: BW och SP . De andra var endast skolpojkar och lärjungar om man så vill till dessa. Alltså som jag har fått konstatera efter en väldigt lång "undersökning" av dessa bröderna O. så finns det och har aldrig funnits något dokumenterat våldskapital av något slag. De som var med dessa var ju att de kunde så bra sättas in ett i GW -scenario, men utan konkret bevisning

Men byggt på endast indicier utan konkret bevisning som jag har lagt fram i tidigare inlägg, men jag har ändå drivit denna teori framåt i brist på något som har pekat mot dem. Jag ber bröderna O om ursäkt för detta besvär. Detta är vanliga grabbar med gott rykte och företag., när jag tänker på det mer , hur skulle dessa kunna leva på helt friktionsfritt om de var inblandade utan att något skulle läcka ut ? Det blir märkligt. Greensky visade på denna psykologi tidigt och det är vettigt och riktigt.

Alltså SP är ju framförallt BWs vän i denna skara och jag skulle nog vilja säga "enbart", får jag en klar uppfattning av. Tar man bort BW ur denna skara skulle aldrig SP umgås med de andra, alldeles för olika.

I dessa två grabbar finns våldskapitalet, framförallt ett väldigt starka misstankar om dokumenterad kvinnomisshandel särskilt då denne SP. Men ledare för denna grupp är BW och hans chaufför och ständiga följeslagare var SP vid denna tid . Som tidigare yrkeshuligan är han van att ta orde,r är min ide med denne man, han har det i blodet : våld, kravaller , "gatuspringa" och att som dessa "firmor" gör: tänka i militära taktiska banor. Som jag har skrivit i tidigare inlägg så tycker jag att brottet har nästan lite av en "militärisk operation" över sig i dess utförande. Rått och kallt undanskaffande av kroppen. Undanskaffande av kroppen- GM har bindning till offret.

Jag har sagt det förut (men gick i från det när jag testade GW-scenario på bröderna O.) att dessa GM bör ha haft en fastslagen historia och erfarenhet av grovt våld samt en nedsatt empatisk förmåga (även om så vara fallet: nedsatt av droger t e x amfetamin). Det blir ändock otroligt att helt vanliga killar skulle göra ett "misstag" en natt ta en kvinna av daga, föra bort kroppen , paketera den och dumpa den med båt i Vänern och sedan leva vidare ett fint svensson -liv som inget ha hänt. Nej, det blir mycket märkligt.

Jag anser att vi nu endast har två personer kvar som är intressanta för gärningen: BW och SP. Båda har gränslösa personligheter med stort våldskapital. Minst en utav dem måste ha en väldig bra kännedom om brottsplatsen , för att känna till att de kan lösgöra en eka som de kan "låna" en kort stund från Helenas bostadsområdes småbåtshamn. Den enda person menar jag som kan känna till denna och veta vilka båtar som finns där på förhand, av alla de personer som kan vara av intresse för gärningen är just det, BW. Tänk på den korta tidsrymd de har att göra sig av med kroppen innan alla vaknar till på morgonkvisten.

Han seglade och var mycket båtintresserad och kände Helenas syster Ulrika mycket väl, samt var bäste vän med en annan seglingsintresserad som bodde i samma område som Helena: Henr*k J*ngert. BW har ju varit där nere flera gånger och i riktningen rakt upp inte långt bort på Dillö finns ju BWs föräldrars sommarstuga.
Varför tar du för givet att Helenas kropp har tagits om hand för slutförvaring redan under natten då hon försvann? Det räcker ju med att gömma kroppen för att sedan göra sig av med den på lämpligt sätt och ställe. Om hon ens blev dödad under natten. Även det är ju ett antagande.
Citera
2022-06-27, 09:10
Medlem
IB03s avatar
Citat:
En tanke jag har är om det kunde vara Sh*nes bil som Carina såg. I tråden står det att han skulle ägt en högerstyrd Rover. Jag har kollat upp olika Rover bilar . Om hans Rover skall passa in som den som Carina såg bör det vara denna halvkombi modell som är mycket lik en Ford Sierra i fronten och påminner mer om Celican i bak än vad Sierran faktiskt gör. Denna modell heter : Rover 820 SE och jag kollade på 1988 års modell.

Ja, det gick lite fort med bilmodellen , denna blev fel alldeles för stor. Jag är ganska säker på vad det var för bil som Carina såg på cyckelbanan 3.30 och killarna vid Hällristningsvägen. Jag ska citera ur Lotte Dalgårds bok "Mardrömmen i Mariestad" om killarnas vittnesmål:

"I rapporten från det ena vittne från den 17 juni 1992 står de bl a : Omkring halv tre på natten körde en vit bil in på cykelvägen från Ekuddenområdet, efter fem till femton minuter körde bilen tillbaka upp på cykelvägen mot Ekudden- området igen .Billyktorna var av men som vittnet uppfattade det så var positionsljuset tänt i förarhytten.

Vittnet uppfattar bilen som vit eller ljusfärgad, den var kantig och förmodligen av en äldre modell. Bilens bakände var rak och inte rundad som dom modernare modellerna. Det var en halvkombi. Han uppfattar bilen som något längre än en Golf eller en Mazda 323. Bilens bakände liknade en Toyota Celica av äldre modell. Han kan inte säga vilket bilmärke det var. Kanske
en Honda."

Denna bil som det är frågan om och som SP troligt är ägare av bör då istället vara en Rover av 200- serien (Mk2) alltså den produktionsserien som var den andra som gjordes mellan 1989-1995, halvkombi varianten som var baserad helt hållet på Honda Concerto. Precis alltså som det diskuterades förut i tråden om Saab 600 och Lancia Delta. Alltså bilen Saab-Lancia.

Denna Rover är alltså i princip en Honda. Allt detta finns att läsa om på Wikipedia och Roverklubben bl a. Vi pratar alltså om en Rover modell som bör vara 214, 215 eller 216. Det finns en mängd bilder på dessa på nätet och bilmodellen är väldigt lik en Ford Sierra i fronten och från sidan. Men den är betydligt kantigare bak till på bagageluckan och är helt rak i bakänden med mer "fyrkantigare" bakljus. Bilen ger ett äldre intryck än den är i verkligheten skulle jag vilja säga. Jag är dålig på att lägga upp länkar , men denna bil är lätt att hitta.

Lottes redogörelse av killarnas vittnesmål är mycket mer detaljerad än det som P4-dokumentären återger av killarna. Lotte läser alltså mer direkt i polisrapporten medans P4 tror jag bara intervjuvar killarna i samband med produktion av serien och återger vad de säger. Vad de här 2017 kommer ihåg om händelsen.

Det som skiljer är också att i P4-dokumentären säger man att bilen hade ljuset på, bara. Alltså man får uppfattningen om helt klart att bilen strålkastare var tända. Och inte som i Lotte Dalgårds : Bilens strålkastare var släckta och det var tänt i förarhytten istället.

Min tanke rent spontant är ju att Lotte läser rakt ur rapporten och får med mycket mer detaljer samt det faktum att killarna förhördes ju av Polisen i mer direkt anslutning till försvinnandet och då bör denna version vara mycket mer korrekt.

Jag tänker också att om du för bort en död eller döende kvinna i en bil, vill du inte vara så diskret som möjligt, alltså bör du släcka strålkastarna är min tanke. Mördarens psykologi att inte bli sedd. Sedan en annan sak om denna bil hade tonade rutor som den hade som Carina såg och vad jag tror så är den bil som killarna såg absolut samma bil.

Så om du släcker strålkastarna och det är bra mörkt ute vid denna tid och du har tonande rutor i bilen kan det stänga ute allt för mycket ljus så att du uppfattar det som att du behöver ha mer ljus ändock. Då tänder du lampan inne i bilen, möjligt.

Om man kunde få takrails på denna modell som extrautrustning bör dock undersökas närmare. Detta har jag inte ännu kunnat klarlägga.
Citera
2022-06-27, 09:27
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disktrazan
Angående diskussionen om B.W så var jag på samma förfest som honom den kvällen Helena försvann.
Som jag även berättade för polisen så drack B.W öl plus att han körde från festen i en vit opel.

Det jag undrar över är varför inte killen som B.W var med och även åkte med B.W till statt aldrig
har nämnts i detta forumet ?
Har hört att denna personen var intresserad av Helena och han vistades i Mariestad endast
under ca en halvårs period detta året.
Det var en engelsk kille som pratade svenska med stark brytning och han försvann strax efter Helenas
försvinnande. Ganska kort och småfet kille. . . .

Efter lite efterforskningar har jag fått reda på att han gick under namnet Shane......

Någon borde komma ihåg honom??

Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
JAG kommer i håg honom, han var från Brighton, var en elak jävel samt en schyst man, och det stämmer han hette/heter shane (stavfel ), han var tydligen med vid haiselstadion, när Liverpool mötte ett annat lag, och det blev kravaller, samt flera döda, det ska vara anledningen till att han kom till M_stad, för att slippa åtal, enligt han själv, har för mig att han jobbade på K-fors vid denna tidpunkt, men han bodde nog längre än 6 mån, om det har någon betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Men kravallerna på Haiselstadion var ju någon gång 84-85 eller?
Varför skulle En engelsman dra från England först -runt -92 för att slippa åtal?
Var det inte svårt för misstänkta inblandade i misshandel eller dylikt från annat Land få rätt papper för tillfälligt uppehållstillstånd och för att jobba i sverige överhuvudtaget?

Nä, nu får Du förklara.....

Citat:
Ursprungligen postat av disktrazan
Angående den vita opeln så tror ja inte att den var B.W´s bil.
Jag är osäker på om några andra åkte med bilen till stan men
vet att bw samt "shane" åkte ner ihop.
Vet inte när han försvann från stan för det var ingen jag
personligen umgicks med men såg honom ibland på Biljardcafét i M-stad.
Huruvida han var intresserad av Helena ska jag låta vara osagt för det
är information jag bara hört av andra personer. Vet ej personligen om han
ens kände Helena.
Jag träffade ej B.W efter statt då jag var kvar på förfesten hela kvällen.
Var inte nere på stan den aktuella kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Shoreham!
shany po*f*ey finns på fejjan Facebook men ingen bild på han.
Mer info tyder på han bott så långt tillbaka som -87 Mariestad men det ska väl vara osakt tillvidare.
Det som är intressant är vilka han har som Svenska vänner på facebook från Mariestad.
Har någon bild på shany så pm mig den.

Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
Det gäller alltså engelsmannen S***e P*****y, som tydligen bl a var kvinnomisshandlare, fotbollsfan och bekant med en BW (som i sin tur var nära bekant med Helena) som nämnts i tråden. Enligt uppgifter så hade han tydligen "flytt" till Sverige och Mariestad i början på 90-talet för att inte bli inblandad i rättegången mot de brittiska huliganerna på Heyselstadion i Bryssel 1985.

Några frågor till MickeR:

1) Borde du/man inte lagt märke till en engelsman som körde omkring i Mariestad i en högerstyrd Rover och som var ute "i svängen" i Mariestad 1992? Mariestad är väl en tämligen liten stad där alla känner alla?
2) Kan denne S***e ha varit med i skallgångskedjorna? Borde du i så fall visst detta? (Det hade kanske väckt uppseende om en person talade engelska eller kanske bröt på engelska.)
3) Bodde du själv i Mariestad i början på 90-talet och rörde du dig ute i nöjeslivet?
4) Kände du/känner du denne BW?
Vet du om denne BW organiserade skallgångskedja/or efter Helena? Vet du i så fall hur många som ingick?
5) Hur fungerade skallgången? Var det en person (eller Polisen kanske) som höll i det hela eller var det olika personer som tog egna initiativ?
Vet att du höll i någon skallgångskedja men var det så att du var samordnare för alla kedjorna?

Tacksam om du kan svara på någon eller några av frågorna.

Till er andra i tråden: Finns det någon som kan presentera en bild från 90-talet på denne S***e P*****y ?

Jag återaktualiserar dessa inlägg om Sh*ne här. Märk att han han verkade ha kommit till Sverige som 21 åring och gift sig alltså redan under 1986 , efter Heyseltragedin 1985. Giftermål , svenskt medborgarskap ?

Jag läste på nätet om att Heysel- rättegångarna i Belgien inleddes 1989 och flera engelsmän dömdes och antagligen inte bara Liverpool- fans utan rena National Front- knutna element "(yrkeshuliganer") baserade i London och södra delarna av England. Det behöver absolut inte vara så att Sh*ne bara kunde vara Liverpool-supporter för att se matchen menar jag , särskilt inte om han verkade komma från Brighton -trakten.
Citera
2022-06-27, 10:11
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ja, det gick lite fort med bilmodellen , denna blev fel alldeles för stor. Jag är ganska säker på vad det var för bil som Carina såg på cyckelbanan 3.30 och killarna vid Hällristningsvägen. Jag ska citera ur Lotte Dalgårds bok "Mardrömmen i Mariestad" om killarnas vittnesmål:

"I rapporten från det ena vittne från den 17 juni 1992 står de bl a : Omkring halv tre på natten körde en vit bil in på cykelvägen från Ekuddenområdet, efter fem till femton minuter körde bilen tillbaka upp på cykelvägen mot Ekudden- området igen .Billyktorna var av men som vittnet uppfattade det så var positionsljuset tänt i förarhytten.

Vittnet uppfattar bilen som vit eller ljusfärgad, den var kantig och förmodligen av en äldre modell. Bilens bakände var rak och inte rundad som dom modernare modellerna. Det var en halvkombi. Han uppfattar bilen som något längre än en Golf eller en Mazda 323. Bilens bakände liknade en Toyota Celica av äldre modell. Han kan inte säga vilket bilmärke det var. Kanske
en Honda."

Denna bil som det är frågan om och som SP troligt är ägare av bör då istället vara en Rover av 200- serien (Mk2) alltså den produktionsserien som var den andra som gjordes mellan 1989-1995, halvkombi varianten som var baserad helt hållet på Honda Concerto. Precis alltså som det diskuterades förut i tråden om Saab 600 och Lancia Delta. Alltså bilen Saab-Lancia.

Denna Rover är alltså i princip en Honda. Allt detta finns att läsa om på Wikipedia och Roverklubben bl a. Vi pratar alltså om en Rover modell som bör vara 214, 215 eller 216. Det finns en mängd bilder på dessa på nätet och bilmodellen är väldigt lik en Ford Sierra i fronten och från sidan. Men den är betydligt kantigare bak till på bagageluckan och är helt rak i bakänden med mer "fyrkantigare" bakljus. Bilen ger ett äldre intryck än den är i verkligheten skulle jag vilja säga. Jag är dålig på att lägga upp länkar , men denna bil är lätt att hitta.

Lottes redogörelse av killarnas vittnesmål är mycket mer detaljerad än det som P4-dokumentären återger av killarna. Lotte läser alltså mer direkt i polisrapporten medans P4 tror jag bara intervjuvar killarna i samband med produktion av serien och återger vad de säger. Vad de här 2017 kommer ihåg om händelsen.

Det som skiljer är också att i P4-dokumentären säger man att bilen hade ljuset på, bara. Alltså man får uppfattningen om helt klart att bilen strålkastare var tända. Och inte som i Lotte Dalgårds : Bilens strålkastare var släckta och det var tänt i förarhytten istället.

Min tanke rent spontant är ju att Lotte läser rakt ur rapporten och får med mycket mer detaljer samt det faktum att killarna förhördes ju av Polisen i mer direkt anslutning till försvinnandet och då bör denna version vara mycket mer korrekt.

Jag tänker också att om du för bort en död eller döende kvinna i en bil, vill du inte vara så diskret som möjligt, alltså bör du släcka strålkastarna är min tanke. Mördarens psykologi att inte bli sedd. Sedan en annan sak om denna bil hade tonade rutor som den hade som Carina såg och vad jag tror så är den bil som killarna såg absolut samma bil.

Så om du släcker strålkastarna och det är bra mörkt ute vid denna tid och du har tonande rutor i bilen kan det stänga ute allt för mycket ljus så att du uppfattar det som att du behöver ha mer ljus ändock. Då tänder du lampan inne i bilen, möjligt.

Om man kunde få takrails på denna modell som extrautrustning bör dock undersökas närmare. Detta har jag inte ännu kunnat klarlägga.

Vilken bilmodell har positionsljus i förarhytten?
Citera
2022-06-27, 11:17
Medlem
Citat:
Denna Rover är alltså i princip en Honda. Vi pratar alltså om en Rover modell som bör vara 214, 215 eller 216. Det finns en mängd bilder på dessa på nätet och bilmodellen är väldigt lik en Ford Sierra i fronten och från sidan. Men den är betydligt kantigare bak till på bagageluckan och är helt rak i bakänden
Den är väldigt lik en Ford Sierra vid första anblick! Fullt rimligt att Carina skulle kunna missta den för en sådan och helt förståligt att hon inte kunde hitta en likadan vid "vallningen" på stan då det antagligen bara fanns en i Mariestad.
Bra iakttagelse. Någon borde visa Carina lite bilder på Rovers, lämpligen polisen.
Citera
2022-06-27, 11:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

en Honda."

En Rover av 200-serien passar mycket bra in på beskrivningen, det skulle kunna vara rätt bil.

Finns det någon uppgift om färgen på SP's bil?

EM-huset i Krontorp och dom som bodde/ vistades där i juni -92 är högintressanta. Det finns som sagt olika tänkbara konstellationer som man bör titta närmare på.

Facebook incidenten får inte heller glömmas bort, den är märklig och kan ev. säga något!
MK tog alltså bort "EM-bilden" på sig själv, MO och BW från juni -92. Om det gjordes p.g.a. att bilden fick stor uppmärksamhet här på Flashback 2018 så kan det indikera att MK har koll på Helena-tråden eller att han har blivit tipsad om att bilden på trion har diskuterats här.
Bilden dök även upp på BW's Facebook men då i redigerad form med MK bortklippt.

Jag tror att dom 2-3 gärningsmännen återfinns i gänget som festade i EM-huset dvs. BW, MK, SP, MO och DO Det gäller bara att hitta rätt konstellation. Mannen med pilotglasögon kan ev. ha blivit vittne till händelsen om han och HA var i sällskap.

Men kanske ändå att BW (den sista som pratade med HA?) SP (med tanke på bilen) och MK (bortklippt på bilden av BW för att dölja deras koppling i juni -92?) är dom hetaste kandidaterna. Bröderna O passar bra in på GW's GM, ev i sällskap med BW?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-27 kl. 12:18.
Citera
2022-06-27, 12:23
Medlem
Citat:

Absolut, du har nog kommit något på spåren här! För mig är alla teorier och scenarion av värde och det finns möjlighet för det mesta! BW är min GM nr 1 och det finns en stor sannolikhet att det är en till men har t.om börjat fundera på fall det kanske ytterligare var en till i bilen men som kanske hade en passiv roll/en roll efter att hon blivit bragd om livet, någon som bara hjälpte till att föra bort kroppen (bara en gissning/ teori jag har just nu) just pga av att det är så många som har konstigt beteende och framförallt konstiga uttalanden kring Helens försvinnande.. Tex PU och KM (Mycket talar emot KM, hela hans beteende ifrån förfesten, klängde på Helena etc). sen finns det ju BWs "sambo" MK, jag tänker att det kanske finns en möjlighet att BW och MK körde tillsammans den kvällen då de bor ihop?

Men visst, ser man till individen, så har dessa båda herrar mindre bra charm-egenskaper om man säger så! Inget jag läst om dem har varit något positivt liksom... Så vilka är kapabla till våld?- Ja störst chans att leta här.. Gränsöverskridande beteende och det hade förklarat varför de så snabbt tog beslutet att göra sig av med kroppen efter att det skett istället för att få panikångest och springa därifrån. Hade även förklarat deras förmåga att hålla tyst och inte tjalla på varandra då de stod varandra nära och båda har "Tjuvheder" (ingen golar).

Däremot så har de mest haft tur, jag tror inte det var speciellt bra paketering eller så väl genomförd aktion egentligen utan bara att sannolikheten att detta skulle ske är så otroligt liten, tror som sagt att det var en väldigt oplanerad gärning och därmed en oplanerad aktion att göra sig av med kroppen. Troligtvis så har hon blivit dumpad i Vänern på grund av allt letade med hundar och skallgångskedjor. Det är svårare att gömma och gräva ner en kropp än man kan tro, samt att som du säger; Tiden är inte på GMs sida.

Men jag tänker även så här; Varför skulle SP följa med BW på kvällen? Han bodde väl rätt centralt? Varför skulle han haka på BW när festen/krogen var stängd? Kvällen var väl slut typ.. Hade Helena satt sig i bilen med SP där? Hon kände väl inte riktigt honom.. samt vad vet vi om SPs förehavanden efter Stadt? Enligt han själv osv..
Problemet med BW är ju att han har ett alibi efter Stadt (vi kan absolut spekulera i fall det är falskt, vilket mycket talar för men man får inte glömma att det finns individer som har väldigt svårt med just alibi). Sånt försöker jag ha i åtanke också! Samt att om hon inte åkte med BW, då faller väl scenariot då bara SP var kompis med BW? Och Helena inte skulle hoppa in ensam med SP..så SP håller väl bara om BW är en av GM

Samt vet vi var BW hamnade till sist? Dvs var vaknade han upp? I EM-huset? Eller sommarstugan? Var han med MK på morgonen? Sånt hade ju definitivt haft en betydande roll för tex tidslinjen.

Som jag varit inne på tidigare så är problemet med detta fall att det finns så många scenarion som skulle kunna stämma..

Ensam okänd GM för Helena (CL)
Ensam GM som följde efter Helena (Mannen med Pilotglasögon/KM)
Helena fick skjuts av GM och bråk uppstod (Troligtvis BW, om du frågar mig personligen)
Helena fick skjuts av GMs (Troligtvis BW med partner; Här finns det flera potentiella medhjälpare; PU, MK, SP, KM?).
Sen finns det ytterligare scenarion där hon fått skjuts av någon av dessa förutom BW. Tex MK och PU etc etc. Där handlade det väl mer om relationen mellan individerna som ökar och sänker sannolikheten.
Citera
2022-06-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
En Rover av 200-serien passar mycket bra in på beskrivningen, det skulle kunna vara rätt bil.

Finns det någon uppgift om färgen på SP's bil?

EM-huset i Krontorp och dom som bodde/ vistades där i juni -92 är högintressanta. Det finns som sagt olika tänkbara konstellationer som man bör titta närmare på.

Facebook incidenten får inte heller glömmas bort, den är märklig och kan ev. säga något!
MK tog alltså bort "EM-bilden" på sig själv, MO och BW från juni -92. Om det gjordes p.g.a. att bilden fick stor uppmärksamhet här på Flashback 2018 så kan det indikera att MK har koll på Helena-tråden eller att han har blivit tipsad om att bilden på trion har diskuterats här.
Bilden dök även upp på BW's Facebook men då i redigerad form med MK bortklippt.

Jag tror att dom 2-3 gärningsmännen återfinns i gänget som festade i EM-huset dvs. BW, MK, SP, MO och DO Det gäller bara att hitta rätt konstellation. Mannen med pilotglasögon kan ev. ha blivit vittne till händelsen om han och HA var i sällskap.

Men kanske ändå att BW (den sista som pratade med HA?) SP (med tanke på bilen) och MK (bortklippt på bilden av BW för att dölja deras koppling i juni -92?) är dom hetaste kandidaterna. Bröderna O passar bra in på GW's GM, ev i sällskap med BW?

Där slog du nog huvudet på spiken!🙏👌
Citera
2022-06-27, 13:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
BWs "sambo" MK, jag tänker att det kanske finns en möjlighet att BW och MK körde tillsammans den kvällen då de bor ihop?

Ja så kan det också vara. MK var ju enligt uppgift på stadt den aktuella kvällen.

Vad vet man om MK egentligen?
Det verkar finnas väldigt lite info om honom.

Vad hade MK för bil i juni -92?
Jag utgår ifrån att han hade en.

GW: "Det är han som kör" - kan det vara MK han syftar på här?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-06-27 kl. 13:37.
Citera
2022-06-27, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja så kan det också vara. MK var ju enligt uppgift på stadt den aktuella kvällen.

Vad vet man om MK egentligen?
Det verkar finnas väldigt lite info om honom.

Vad hade MK för bil i juni -92?
Jag utgår ifrån att han hade en.

GW: "Det är han som kör" - kan det vara MK han syftar på här?

Ja absolut! Och bodde han och BW tillsammans och BW var den som gillade fest så är han Festprissen liksom! Medan bästa vännen och sambon är den som kör runt sin polare. Make sense eller..
Citera
2022-06-27, 13:44
Medlem
[quote=Pudelfrillan|80698868]

Här är ju svaret på gåtan liksom! Hitta rätt konstellation men känns som att detta är pjäserna på brädet!👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in