2011-10-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping

*****klipp*****

Någon måste väl för f-n veta något om denne S***e mer än att han varit i slagsmål och att han körde en högerstyrd Rover.

MickeR, du bodde ju i Mariestad då. Vet du ingenting om honom?

Sorry, jag vet inte vem han är....ev kan jag känna igen honom om jag ser en bild av honom.

// MickeR
Citera
2011-10-22, 22:31
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Sorry, jag vet inte vem han är....ev kan jag känna igen honom om jag ser en bild av honom.

// MickeR

Är en bild av intresse på S.P så varför inte fråga disktrazan? Det var ju 25 års kalas och flertalet var samlade på denna fest och säkert flera som hade kameror med sig på festen och plåtade. Kan disktrazan ha en eller flera bilder månntro? Kanske en å annan okänd för oss andra som drack pilsner eller grogg finns med på bild utöver S.P och B.W? Kanske bilder finns på en eller flera bilar som var parkerade utanför villan? Disktrazan har nog svaret på frågorna och överlämnar det till disktrazan för svar på frågorna från mig och Micke.R.
Citera
2011-10-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Är en bild av intresse på S.P så varför inte fråga disktrazan? Det var ju 25 års kalas och flertalet var samlade på denna fest och säkert flera som hade kameror med sig på festen och plåtade. Kan disktrazan ha en eller flera bilder månntro? Kanske en å annan okänd för oss andra som drack pilsner eller grogg finns med på bild utöver S.P och B.W? Kanske bilder finns på en eller flera bilar som var parkerade utanför villan? Disktrazan har nog svaret på frågorna och överlämnar det till disktrazan för svar på frågorna från mig och Micke.R.

För mej blir det alltmer uppenbart att Börje sitter inne på hemligheterna som alla vill ha svar på ang, Helenas försvinnande, antagligen så har även den andra Börje lika mycket information att ge.
Mvh S
Citera
2011-10-26, 06:15
Medlem
kungkarl12es avatar
[quote=kungkarl12e]http://forumbilder.se/show.aspx?iid=db26201154308f97b

En bild på modell och färg på bil som kan ha haft med försvinnadet göra. Inte sagt att denna bil modell med färg behöver ha med försvinnadet göra överhuvudtaget.

Stirra Er inte blinda på färgen tack.!

Utan kolla Upp modellen med den som kan ha setts vid stadshotellet på natten och 4 personer som frågat efter vägen till fest. Kan vart P.K som vittnat till polis om sett denna bil köra upp mot stockholmsvägen.Varför h*an sagt det står för h*n om det stämmer med verkligheten. Upp till h*n.

Kan de vara en liknande bil med annan färg som "vit eller beige eller röd/orange"som som B.W och S.P [b]OCH [/B]"troligen en eller flera andra passagerare i bilen" körde väg från förfesten radbyn på kvällkvisten? I så fall vid vilken tid på kvällen?
Kanske 00:30 -01:00? eller annan lämplig tidpunkt.?
Disktrazan vet mera! är jag övertygad om.
Tycker disktrazan kan komma med svar till oss andra. Inte hålla det för hemligt för oss andra. Och framförallt inte bara dela med sig av denna info till någon på tråden som tycker det är bäst att denna annan själv håller på infon och inte vill dela med sig utåt. Du gör som du själv vill .!?

Men vad anser du är bäst ur Helenas försvinnade och synpunkt bestämmer DU själv. jag och flera tvingar dig inte. Gör som du vill.
Citera
2011-10-26, 22:00
Medlem
Nu Börjar snaran dras åt kring GM.
Har en fråga till panelen här på FB.
Vad hade Helena för fritidsintressen innan hon Började intressera sej för killar. Dvs i åldern från 11 år och uppåt?
MVH S
Citera
2011-10-26, 23:27
Medlem
Finns det någon här på FB som överhuvudtaget kände Helena?
Ytterligare en fråga;
Vem valde hon ut för att ge sin oskuld till?
Kanske kompisens farsa blev den utvalde eftersom hon dyrkade det han stod för.
Inte ovanligt att unga tjejer tänder på en vuxen person som är 10-20 år äldre och har "det där" .
Kan vara en lärare eller någon annan vuxen person i hennes närhet som hon förfört när hon kände sej mogen för en första kärlekskontakt.
Kanske blev det många sköna stunder med personen ifråga...kanske gled de isär en aning en tid för att, som någon skrev här tidigare, för att träffas på stadshotellet den där kvällen, helt appropå, hon blev ju glad över någon hon träffade där påstås det ju i denna tråd.
Mvh S
Citera
2011-10-27, 16:43
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlok
Finns det någon här på FB som överhuvudtaget kände Helena?
..... Mvh S

Ja, finns det överhuvudtaget någon här på FB som bodde och rörde sig i Mariestad i början på 90-talet. Bortsett från sign MickeR.
Det verkar inte så.

Citera
2011-10-27, 17:20
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR

// MickeR

Det gäller alltså engelsmannen S***e P*****y, som tydligen bl a var kvinnomisshandlare, fotbollsfan och bekant med en BW (som i sin tur var nära bekant med Helena) som nämnts i tråden. Enligt uppgifter så hade han tydligen "flytt" till Sverige och Mariestad i början på 90-talet för att inte bli inblandad i rättegången mot de brittiska huliganerna på Heyselstadion i Bryssel 1985.

Några frågor till MickeR:

1) Borde du/man inte lagt märke till en engelsman som körde omkring i Mariestad i en högerstyrd Rover och som var ute "i svängen" i Mariestad 1992? Mariestad är väl en tämligen liten stad där alla känner alla?
2) Kan denne S***e ha varit med i skallgångskedjorna? Borde du i så fall visst detta? (Det hade kanske väckt uppseende om en person talade engelska eller kanske bröt på engelska.)
3) Bodde du själv i Mariestad i början på 90-talet och rörde du dig ute i nöjeslivet?
4) Kände du/känner du denne BW?
Vet du om denne BW organiserade skallgångskedja/or efter Helena? Vet du i så fall hur många som ingick?
5) Hur fungerade skallgången? Var det en person (eller Polisen kanske) som höll i det hela eller var det olika personer som tog egna initiativ?
Vet att du höll i någon skallgångskedja men var det så att du var samordnare för alla kedjorna?

Tacksam om du kan svara på någon eller några av frågorna.

Till er andra i tråden: Finns det någon som kan presentera en bild från 90-talet på denne S***e P*****y ?

Citera
2011-10-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ja, finns det överhuvudtaget någon här på FB som bodde och rörde sig i Mariestad i början på 90-talet. Bortsett från sign MickeR.
Det verkar inte så.

Utifrån vissa specifika svar om händelser platser osv, kan jag (som bodde i mariestad under 60-70-80-90-00 talet) med säkerhet säga att det finns flera Mariestadsbor eller föredetta Mariestadsbor i tråden.
Citera
2011-10-27, 19:37
Medlem
Citat:
Det gäller alltså engelsmannen S***e P*****y, som tydligen bl a var kvinnomisshandlare, fotbollsfan och bekant med en BW (som i sin tur var nära bekant med Helena) som nämnts i tråden. Enligt uppgifter så hade han tydligen "flytt" till Sverige och Mariestad i början på 90-talet för att inte bli inblandad i rättegången mot de brittiska huliganerna på Heyselstadion i Bryssel 1985.

Några frågor till MickeR:

1) Borde du/man inte lagt märke till en engelsman som körde omkring i Mariestad i en högerstyrd Rover och som var ute "i svängen" i Mariestad 1992? Mariestad är väl en tämligen liten stad där alla känner alla?
2) Kan denne S***e ha varit med i skallgångskedjorna? Borde du i så fall visst detta? (Det hade kanske väckt uppseende om en person talade engelska eller kanske bröt på engelska.)
3) Bodde du själv i Mariestad i början på 90-talet och rörde du dig ute i nöjeslivet?
4) Kände du/känner du denne BW?
Vet du om denne BW organiserade skallgångskedja/or efter Helena? Vet du i så fall hur många som ingick?
5) Hur fungerade skallgången? Var det en person (eller Polisen kanske) som höll i det hela eller var det olika personer som tog egna initiativ?
Vet att du höll i någon skallgångskedja men var det så att du var samordnare för alla kedjorna?

Tacksam om du kan svara på någon eller några av frågorna.

Till er andra i tråden: Finns det någon som kan presentera en bild från 90-talet på denne S***e P*****y ?

Om du bemödar dig med att läsa eller söka i tråden kommer du att få svar på ALLA dina frågor ovan.
Lite jobbigt när samma saker skall ältas om och om igen
Citera
2011-10-27, 20:20
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Utifrån vissa specifika svar om händelser platser osv, kan jag (som bodde i mariestad under 60-70-80-90-00 talet) med säkerhet säga att det finns flera Mariestadsbor eller föredetta Mariestadsbor i tråden.

Utmärkt, då kan du kanske berätta lite om vad du vet om engelsmannen SP.

Och framför allt:
Vad har du för intryck av honom? Kan han möjligtvis ha någon inblandning i Helenas försvinnade?

Citera
2011-10-28, 08:13
Medlem
Hejsan!

Hittade några äldre klipp om försvunna Helena Andersson.

Kanske det kan vara intressant för vissa personer med inblick i fallet:http://svtplay.se/v/2304391/forsvunna_helena_andersson

Ledsen om det har postats tidigare.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in