Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Sorry, jag vet inte vem han är....ev kan jag känna igen honom om jag ser en bild av honom.
// MickeR
Det gäller alltså engelsmannen S***e P*****y, som tydligen bl a var kvinnomisshandlare, fotbollsfan och bekant med en BW (som i sin tur var nära bekant med Helena) som nämnts i tråden. Enligt uppgifter så hade han tydligen "flytt" till Sverige och Mariestad i början på 90-talet för att inte bli inblandad i rättegången mot de brittiska huliganerna på Heyselstadion i Bryssel 1985.
Några frågor till MickeR:
1) Borde du/man inte lagt märke till en engelsman som körde omkring i Mariestad i en högerstyrd Rover och som var ute "i svängen" i Mariestad 1992? Mariestad är väl en tämligen liten stad där alla känner alla?
2) Kan denne S***e ha varit med i skallgångskedjorna? Borde du i så fall visst detta? (Det hade kanske väckt uppseende om en person talade engelska eller kanske bröt på engelska.)
3) Bodde du själv i Mariestad i början på 90-talet och rörde du dig ute i nöjeslivet?
4) Kände du/känner du denne BW?
Vet du om denne BW organiserade skallgångskedja/or efter Helena? Vet du i så fall hur många som ingick?
5) Hur fungerade skallgången? Var det en person (eller Polisen kanske) som höll i det hela eller var det olika personer som tog egna initiativ?
Vet att du höll i någon skallgångskedja men var det så att du var samordnare för alla kedjorna?
Tacksam om du kan svara på någon eller några av frågorna.
Till er andra i tråden: Finns det någon som kan presentera en bild från 90-talet på denne S***e P*****y ?