2011-09-04, 00:11
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disktrazan
Angående diskussionen om B.W så var jag på samma förfest som honom den kvällen Helena försvann.
Som jag även berättade för polisen så drack B.W öl plus att han körde från festen i en vit opel.

Det jag undrar över är varför inte killen som B.W var med och även åkte med B.W till statt aldrig
har nämnts i detta forumet ?
Har hört att denna personen var intresserad av Helena och han vistades i Mariestad endast
under ca en halvårs period detta året.
Det var en engelsk kille som pratade svenska med stark brytning och han försvann strax efter Helenas
försvinnande. Ganska kort och småfet kille. . . .

Efter lite efterforskningar har jag fått reda på att han gick under namnet Shane......

Någon borde komma ihåg honom??

JAG kommer i håg honom, han var från Brighton, var en elak jävel samt en schyst man, och det stämmer han hette/heter shane (stavfel ), han var tydligen med vid haiselstadion, när Liverpool mötte ett annat lag, och det blev kravaller, samt flera döda, det ska vara anledningen till att han kom till M_stad, för att slippa åtal, enligt han själv, har för mig att han jobbade på K-fors vid denna tidpunkt, men han bodde nog längre än 6 mån, om det har någon betydelse.
Citera
2011-09-04, 00:13
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
Varför skulle Helena haft med sig speciella diskoskor? Detta rykte verkar inte helt seriöst!
Det har aldrig nämnts något om dansskor, betoning på DANS i ordet dansskor. Nu var det så att det var damen i Götet som hade dansskor i sin uppfiskade väska, inget annat, punkt slut.
Eller dansade hon nonstop inne på Statt, skulle knappast tro det!
Sandalerna som hittades intill stigen, är alldeles utmärkta att dansa-
runt i på ett dansgolv. Jag har haft likadana sandaler själv kan jag upplysa om.

Det låter som om hon hade, ett jättestarkt intresse för dans, när det ska svamlas hit och dit om dessa diskoskor! Om det skulle stämma (vilket det inte gör), så hade detta intresse varit en intressant detalj i utredningen.
Frågan är ju vad du efterfrågar gång på gång igentligen...??. Jenvén med polis hittade enbart en väska -99 i ån tidan och inget innehåll med skor i denna är sagt. Gå tillbaka till radio P4 skaraborg läs texten från Jenvén.
En fråga som ställs är varför Du har hakat upp dig på just skor i väska eller inte och avför det som nonsens, och säger dig veta till 100 att det inte fanns extra skor i väskan ! varför? Lägg fram bevis fakta att det inte fanns ett eller andra par skor med i bilden med väska eller lägg av med snacket.

För övrigt så tror Jag med flera särskilt då de "kvinnliga" som läser tråden svårt tro att man kan dansa en helkväll med de sandaler från Helena som uppvisats i Tv! förr eller senare åker de väl av fötterna i bara farten.. Men tänker inte ta från dig din egen erfarenhet dansa med sandaler som är lika som Helenas eftersom du själv sagt Du gjort det.
Citera
2011-09-04, 00:17
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Angående diskussionen om B.W så var jag på samma förfest som honom den kvällen Helena försvann.
Som jag även berättade för polisen så drack B.W öl plus att han körde från festen i en vit opel.

Det jag undrar över är varför inte killen som B.W var med och även åkte med B.W till statt aldrig
Har hört att denna personen var intresserad av Helena och han vistades i Mariestad endast
Det var en engelsk kille som pratade svenska med stark brytning och han försvann strax efter Helenas

Efter lite efterforskningar har jag fått reda på att han gick under namnet Shane......

Det här var intressant hur kommer det sig du hänger ut detta på tråden nu först?
Citera
2011-09-04, 00:22
Medlem
Sumpings avatar
Den här tråden blir alltmer komisk. Tyvärr.
"Mystiska" bilder om "gravar" dyker upp här på forat. 19 år efter Helenas försvinnande.
Bokstavskombinationer utpekas och uthängs som gärningsmän och skumma gruvhål ombeds utforskas.
Den senaste tiden har vissa lägenheter utpekats som brottsplatser där avloppsledningar skall anmälas till polisen för att efterforskas om eventuella DNA-spår.

Det finns en fjant här på forat som kallar sig Kungkarl12 och som applåderas och påhejas av väldigt många. Tyvärr av några som jag tidigare betraktade som seriösa.
Kommer ni inte ihåg pajasen Refaat El-Sayed? Han var vd för ett företag som hette Fermenta. Alla trodde på honom men ingen förstod vad han sa.

Citera
2011-09-04, 00:32
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
JAG kommer i håg honom, han var från Brighton, var en elak jävel samt en schyst man, och det stämmer han hette/heter shane (stavfel ), han var tydligen med vid haiselstadion, när Liverpool mötte ett annat lag, och det blev kravaller, samt flera döda, det ska vara anledningen till att han kom till M_stad, för att slippa åtal, enligt han själv, har för mig att han jobbade på K-fors vid denna tidpunkt, men han bodde nog längre än 6 mån, om det har någon betydelse.
Men kravallerna på Haiselstadion var ju någon gång 84-85 eller?
Varför skulle En engelsman dra från England först -runt -92 för att slippa åtal?
Var det inte svårt för misstänkta inblandade i misshandel eller dylikt från annat Land få rätt papper för tillfälligt uppehållstillstånd och för att jobba i sverige överhuvudtaget?

Nä, nu får Du förklara.....
Citera
2011-09-04, 00:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Välkommen till Flashback!

Intressant information, skulle nog vilja påstå att denna typ av information du just lämnade, om det nu stämmer, kan vara ett sådant genombrott som tråden behöver.

Var det BW:s bil, den vita opeln?

Denna Shane, när i tiden försvann han från Mariestad?

Angående att han var intresserad av Helena, vet du hur Helena reagerade på det, visste hon ens om det?

Fanns det andra personer på denna förfest som åkte med i bilen?

Såg du BW efter Statt, när de stängde vid 02?
Citera
2011-09-04, 00:51
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
Den här tråden blir alltmer komisk. Tyvärr.
"Mystiska" bilder om "gravar" dyker upp här på forat. 19 år efter Helenas försvinnande.
Bokstavskombinationer utpekas och uthängs som gärningsmän och skumma gruvhål ombeds utforskas.
Den senaste tiden har vissa lägenheter utpekats som brottsplatser där avloppsledningar skall anmälas till polisen för att efterforskas om eventuella DNA-spår.

Det finns en fjant här på forat som kallar sig Kungkarl12 och som applåderas och påhejas av väldigt många. Tyvärr av några som jag tidigare betraktade som seriösa.
Kommer ni inte ihåg pajasen Refaat El-Sayed? Han var vd för ett företag som hette Fermenta. Alla trodde på honom men ingen förstod vad han sa.

Är upp till dig läsa den eller inte. Har Du något bättre förslag hur vi skall klippa Gm? Eller annan arbetsmetod jobba efter så får du gärna presentera den för oss alla andra här på tråden.
Citera
2011-09-04, 01:21
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Är upp till dig läsa den eller inte. Har Du något bättre förslag hur vi skall klippa Gm? Eller annan arbetsmetod jobba efter så får du gärna presentera den för oss alla andra här på tråden.

Jo, men snäll du, det måste väl finnas någon logik i resonemangen.
Skulle Helena hamna i en lägenhet på Bråtengatan och sen bli parterad i ett badkar där?
Och skulle gm åka till Kohagen och lekplatsen och placera ut ringar och skor föra att vilseleda, eller vad menar du?

Som jag sagt tidigare. Jobba på att få polisen att lämna ut adekvat information istället för att slänga ut en massa rövarhistorier. Du bor tydligen i Mariestad och borde ha de möjligheterna.

Citera
2011-09-04, 02:54
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:

Du får gärna pm:a mig och diskutera.
Många andra på tråden med nick finns inte med svar inlägg här ens på tråden! men de har mycket intressanta fakta som de ger mig anonymt per pm jag delger med mig av! Och de är glada och positiva jag kör ut det på tråden och att jag kan vågar ta alla smällar jag får från andra användare. Och jag avslöjar inte mina källor som en viss Dam skall ha sagt här på tråden då meningsvis per pm! Denna Dam vet att så ligger det till. Har väl aldrig sagt att något med mina inlägg på denna tråd härhör från en viss Dam? Jag har källor som denna Dam inte har som är relevanta sammanhanget.Vet att de finns de som av olika skäl inte vill ha pm kontakt med denna Dam eftersom denna sitter bara inne på infon Helena A i stället för ut med det.
Citera
2011-09-04, 10:07
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Frågan är ju vad du efterfrågar gång på gång igentligen...??. Jenvén med polis hittade enbart en väska -99 i ån tidan och inget innehåll med skor i denna är sagt. Gå tillbaka till radio P4 skaraborg läs texten från Jenvén.
En fråga som ställs är varför Du har hakat upp dig på just skor i väska eller inte och avför det som nonsens, och säger dig veta till 100 att det inte fanns extra skor i väskan ! varför? Lägg fram bevis fakta att det inte fanns ett eller andra par skor med i bilden med väska eller lägg av med snacket.

För övrigt så tror Jag med flera särskilt då de "kvinnliga" som läser tråden svårt tro att man kan dansa en helkväll med de sandaler från Helena som uppvisats i Tv! förr eller senare åker de väl av fötterna i bara farten.. Men tänker inte ta från dig din egen erfarenhet dansa med sandaler som är lika som Helenas eftersom du själv sagt Du gjort det.
Ja, detta visste jag.
Det var ju väskan som en fiskare 1998, fiskade upp och tappade som innehöll dansliknande skor.
Stämmer detta?
Ber om ursäkt för detta.
Citera
2011-09-04, 11:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Du får gärna pm:a mig och diskutera.
Många andra på tråden med nick finns inte med svar inlägg här ens på tråden! men de har mycket intressanta fakta som de ger mig anonymt per pm jag delger med mig av! Och de är glada och positiva jag kör ut det på tråden och att jag kan vågar ta alla smällar jag får från andra användare. Och jag avslöjar inte mina källor som en viss Dam skall ha sagt här på tråden då meningsvis per pm! Denna Dam vet att så ligger det till. Har väl aldrig sagt att något med mina inlägg på denna tråd härhör från en viss Dam? Jag har källor som denna Dam inte har som är relevanta sammanhanget.Vet att de finns de som av olika skäl inte vill ha pm kontakt med denna Dam eftersom denna sitter bara inne på infon Helena A i stället för ut med det.

Är lite konfunderad över vad dina kommentarer om Damen har för relevans i relation till det inlägg du citerade, men det vore bra om du länkar till det ställe där Damen ska ha sagt/skrivit att du avslöjar dina källor, eller att du skickar det via PM! Att Damen däremot sagt/skrivit att du för uppgifter vidare, som du lovat att inte göra, det har Damen skrivit. I alla fall i PM (och aldrig fått svar på varför...). Tillit är viktigt! Lovar man något, håller man det! Och märker man att löften inte hålls, så, ja... (Håller man det man lovat, behöver man inte be om förlåtelse sedan... )

Tror förresten säkert att Damen har egna källor, som renderar en hel del. Tror inte heller att Damen "sitter inne" på info, utan "för ut den" - dit den ska, om/när det behövs.

Jag undrar om du någon gång reflekterar över om några postare som du får info ifrån via PM, utnyttjar dig för ev. desinfo, då de vet att det de skickar till dig med största sannolikhet kommer ut i tråden? Kan de finnas personer som vill leda bort misstankar emot sig själva, mot andra i stället? Bara en fundering från mig (och några till, som tagit upp detta i PM).

F ö hoppas jag att disktrazan återkommer till tråden och deltar i diskussionerna.
Citera
2011-09-04, 12:40
Medlem
Citat:

Kan du uppge vart förfesten var?
Hur många personer var med på förfesten?
När du i samband med Helenas försvinnande var i kontakt med polisen, informerade du om denne engelsman ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in