2011-09-04, 12:53
Medlem
Angående den vita opeln så tror ja inte att den var B.W´s bil.
Jag är osäker på om några andra åkte med bilen till stan men
vet att bw samt "shane" åkte ner ihop.
Vet inte när han försvann från stan för det var ingen jag
personligen umgicks med men såg honom ibland på Biljardcafét i M-stad.
Huruvida han var intresserad av Helena ska jag låta vara osagt för det
är information jag bara hört av andra personer. Vet ej personligen om han
ens kände Helena.
Jag träffade ej B.W efter statt då jag var kvar på förfesten hela kvällen.
Var inte nere på stan den aktuella kvällen.
Citera
2011-09-04, 13:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disktrazan
ens kände Helena.

Stort tack för dina svar.

Antar att du inte vet vems bilen var, eller känner du till någon i BW:s krets som hade en sådan bil?

Kan bilen ha varit stulen annars?

Vet inte hur väl du kände BW, men många misstänkte att han kunde vara inblandad, hade du dessa misstankar och var det i såfall något speciellt som dessa grundade sig i.
Citera
2011-09-04, 16:08
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Är lite konfunderad över vad dina kommentarer om Damen har för relevans i relation till det inlägg du citerade, men det vore bra om du länkar till det ställe där Damen ska ha sagt/skrivit att du avslöjar dina källor, eller att du skickar det via PM! Att Damen däremot sagt/skrivit att du för uppgifter vidare, som du lovat att inte göra, det har Damen skrivit. I alla fall i PM (och aldrig fått svar på varför...). Tillit är viktigt! Lovar man något, håller man det! Och märker man att löften inte hålls, så, ja... (Håller man det man lovat, behöver man inte be om förlåtelse sedan... )

Tror förresten säkert att Damen har egna källor, som renderar en hel del. Tror inte heller att Damen "sitter inne" på info, utan "för ut den" - dit den ska, om/när det behövs.

Jag undrar om du någon gång reflekterar över om några postare som du får info ifrån via PM, utnyttjar dig för ev. desinfo, då de vet att det de skickar till dig med största sannolikhet kommer ut i tråden? Kan de finnas personer som vill leda bort misstankar emot sig själva, mot andra i stället? Bara en fundering från mig (och några till, som tagit upp detta i PM).F ö hoppas jag att disktrazan återkommer till tråden och deltar i diskussionerna.

Min fetmarkering:

Naturligtvis reflekterar jag på postare med info och är selektiv med materialet.
Alla initialer med namn jag hängt ut och teorier har Du del själv sparat i bagaget och även lagt ut det till viss del på tråden vilka som diskuteras för närvarande och jag sticker väl inte ut i mängden med de namnen?

Tror Du disktrasan skulle hänga ut den info om B.W om Vi inte hade tryckt på rätt knappar(info ut på tråden) sista tiden? Ta en funderare på det Du. Disktrasan har ju själv sagt varför denna info inte funnits på tråden sedan tidigare! Kanske den infon finns sedan tidigare i ditt bagage? vad vet jag.
Men det återstår se om den info från Disktrasan är korrekt i längden vilket jag med flera hoppas! I såfall kan den infon vara en avgörande pusselbit. Så hoppas disktrasan delar med sig av sina tankar och iaktagelser den kvällen/natten till andra här på tråden öppet, kanske det kan ge en kedjereaktion?
Citera
2011-09-04, 18:44
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
Den här tråden om Helena Anderssons försvinnande startades för 4½ år sedan och man kan nog med fog säga att alla trådens "privatspanare" och "spekulanter" står och stampar på samma ställe som i trådstarten i februari 2007.............

Hårda ord men visst ligger det väl en del i dom. Jag tror iofs att tråden inte var speciellt stor o känd den första tiden, o det kanske den förresten inte är nu heller. Desto fler som känner till tråden ju större är ju givetvis chansen att fler små lr stora pusselbitar i mysteriet faller på plats m.h.a bidrag från trådfolk.

Det kanske därför vore en bra idé om några M-stads folk gjorde reklam för tråden på något lämligt sätt. Förutom på nätet så kanske i lokalblaskor, anslag på anslagstavlor o dyl. o givetvis sprida det verbalt. Det är som sagt inte alls säkert att alla som vet något i fallet är medvetena om trådens existens (kanske inte ens om Flashback ö.h.t) o möjligheten till anonymitet.

KK12 pratar om danskreggad bil som trankärrsvittnet ska ha sett. Såg hon verkligen att den va danskreggad? Ingenting om modell, färg, storlek??

Disktrazan hade ju lite ny kul info. Var hölls denna förfest där BW o Shane deltog? Vems va bilen?Hittade förresten en bild på en Shane som gillar sponken, men tror inte det är samma.

http://www.google.se/imgres?q=shane+macgowan&hl=sv&sa=X&rlz=1T4ACPW_sv_ __SE406&tbm=isch&prmd=ivnsol&tbnid=eRo0nYUi2r0TGM: &imgrefurl=http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1572549/Shane-MacGowan-could-steal-X-Factor-spot.html&docid=1VEHP5y1DHpDoM&w=300&h=400&ei=nqNj TqCWONGRswb1oJWgCg&zoom=1&iact=rc&dur=593&page=1&t bnh=153&tbnw=115&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:13,s :0&tx=67&ty=37&biw=1366&bih=615
Citera
2011-09-04, 19:33
Medlem
YngveFrejs avatar
Intressegrupp om Helena på Facebook, http://www.facebook.com/group.php?gid=114630281895890&v=wall&_fb_noscript= 1

Någon som är medlem på Facebook och har lust, att sprida denna tråd bland-
medlemmarna i intressegruppen?
Citera
2011-09-04, 20:29
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masonperry
Nu har jag försökt få lite grepp om resonemanget här, jag bodde & är uppvuxen i staden..
Det jag försöker/tror mej minnas är att en viss B.W (som omnämnts flera ggr tidigare) vid den tiden ägde/körde en röd/orange gammal Opel Kadett, kan tyvärr inte få bort honom från de mest troliga gärningsmännen.. han hade även tillgång till båt i närheten..

Detta inlägg från i vintras -11 är intressant med tanke på den diskussion som just nu råder.
Kanske var bilen opel kadetten vit? Eller har Disktrazan minns fel färg på bil?
Du säger att B.W hade tillgång till båt i närheten? vilken båtbrygga/plats var?

Återkom gärna på tråden och ge svar! Du har ju inte skrivit sedan i vintras.
Citera
2011-09-04, 20:43
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disktrazan
ens kände Helena.
Denna shane har jag fått uppgifter på Bodde på Viktoriagatan 16 B Mariestad -1990 så han har ju haft gått om tid och smälta in i Mariestads sociala nätverk fram till -92.

Har också en fråga om Du kommer ihåg om B.W var intresserad av Jakt eller hade jägarexamen.
Har ju även ställt frågan om båt och brygga i tidigare inlägg, kan du komma med svar på det också skulle det vara tacksamt.
Citera
2011-09-04, 21:59
Medlem
YngveFrejs avatar
Var håller Shane hus i dag? Karlstad, Brigthon, eller var?
Hoppas på mer info.
Citera
2011-09-04, 23:54
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
Var håller Shane hus i dag? Karlstad, Brigthon, eller var?
Hoppas på mer info.

Shoreham!
shany po*f*ey finns på fejjan Facebook men ingen bild på han.
Mer info tyder på han bott så långt tillbaka som -87 Mariestad men det ska väl vara osakt tillvidare.
Det som är intressant är vilka han har som Svenska vänner på facebook från Mariestad.
Har någon bild på shany så pm mig den.
Citera
2011-09-05, 07:23
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Shoreham!
Mer info tyder på han bott så långt tillbaka som -87 Mariestad men det ska väl vara osakt tillvidare.
Det som är intressant är vilka han har som Svenska vänner på facebook från Mariestad.

Kanske en dum fråga, men för att vara på den säkra
sidan, så undrar jag om det är
det brittiska Shoreham-by-sea som avses?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Shoreham-by-Sea
Senast redigerad av YngveFrej 2011-09-05 kl. 07:30.
Citera
2011-09-05, 17:08
Medlem
Citat:
Shoreham!

Länk?
Citera
2011-09-05, 17:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Shoreham!

Vilka bokstäver är mörkade med "*"?

Skulle vilja kolla upp honom lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in