2022-06-27, 03:46
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Vi har inte rätt till det, och att säga nej till vård är inte samma sak som att kräva abort.
Att säja nej till att utsättas för risker är bredare än vård. Du har självklart rätt att sälja nej om din arbetsgivare t ex kräver att du kör bil obältad eftersom du har rätt att bestämma om din kropp ska utsättas för risken att bli skadad i en krock. På samma sätt har en kvinna rätt att bestämma om hennes kropp ska utsättas för risken att skadas under en graviditet o förlossning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
De är ju kontentan så att säga. Du är en produkt av ett samhälle som preliminerar idioter. Jag hoppas din genus institution brinner ner. Och att västvärlden kan resa sej ur den medeltid som du och andra träskallar dragit över oss.

I din troll logik ja...men inte hos någon annan.
Jag har gett dig betydlgit fler argument för min sak än du någonsin kunnat skita ur dig.

Du klarar dock inte bemöta dem med annat än skit. Är bara att konstatera.

Jag äger ingen "genusinstitution".
och vi lever inte i någon "medeltid".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Eget liv och eget liv. Det är som en parasit som hade dött tämligen omgående om det hamnat utanför värden. Delar allt med värden. Så något fullvärdigt liv/människa är det inte. Gällande abort bestämmer kvinnan över sin egen kropp och därmed fostrets kropp, iaf fram till vecka 18.

Med tanke på att detta regleras genom lag så betyder ju det att kvinnan inte alls bestämmer, utan regeringen.
Citera
2022-06-27, 03:47
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Pyttefnatt kista blir det och ett jäkla meck få fatt i den befruktade äggcellen...
Alla tamponger o bindor får gås igenom med mikroskop
Citera
2022-06-27, 03:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du TYCKER det ja. Men floskeln har inget med frågan att göra. Det är det som påpekas i TS, för det är helt enkelt inte sant.

Vad du egentligen säger är: "jag tycker att en kvinnas rätt att bestämma över sitt egna liv väger tyngre än fostrets rätt till liv(fram till x antal veckor)".

Du får gärna tycka att det är en floskel, jag tycker inte att det är en floskel. Det framgick tydligt.

Precis.
Citera
2022-06-27, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att säja nej till att utsättas för risker är bredare än vård. Du har självklart rätt att sälja nej om din arbetsgivare t ex kräver att du kör bil obältad eftersom du har rätt att bestämma om din kropp ska utsättas för risken att bli skadad i en krock. På samma sätt har en kvinna rätt att bestämma om hennes kropp ska utsättas för risken att skadas under en graviditet o förlossning.

Med tanke på att aborträtten regleras genom lagstiftning så betyder det att kvinnan inte alls bestämmer, utan regeringen. Nu blandar du även äpplen och päron men bilbälte är annars en god poäng du tar upp till varför du inte bestämmer över din egna kropp. Lag på bilbälte i förarsätet är enbart för att skattepengar inte ska gå åt till din vård och för att du ska kunna jobba och betala skatt. Alltså är det staten och regeringen som äger din kropp och ditt liv. Tyvärr.
Citera
2022-06-27, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du får gärna tycka att det är en floskel, jag tycker inte att det är en floskel. Det framgick tydligt.

Precis.

Handlar inte om att tycka. Det är det, vilket jag visat och du håller med. Men du lever i dina känslor istället för verkligheten
Citera
2022-06-27, 03:50
Medlem
Citat:
(FB) Argumentet att kvinnor går rätt till sin egen kropp

Här skrev du så?
Så vadå?

den jag svarar på ger mig ett argument varför man inte får "mörda barn"
( för man vet inte vad det man aborterar nu "kunde bli") OM det inte aborterades.

Vet du vad alla dina triljoners triljoner av spermier kunde bli OM de fått lov möta en äggcell i fyllan?

nä just det...precis samma argument går alltså använda kring könsceller.

alltså ett tämligen idiotiskt argument.
¨
behöver du fasen att jag gör en meta liknelse för att du ska fatta detta?
Citera
2022-06-27, 03:51
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Nej det är nog du som är dum om det är så du tolkar det.

Många kvinnor som får missfall blir mycket ledsna och känner att de har förlorat sitt barn. Du kan ju ringa till dem och säga hur fel de har eftersom det inte stämmer med dina autistiska definitioner
Skyll inte på mig för att ditt resonemang inte håller för en logisk slutledning.

Att kvinnor ”känner” något ändrar inte det faktum att det är skillnad i utvecklingsstadierna. Det är inte ett barn som förloras vid ett missfall.
Citera
2022-06-27, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Alla tamponger o bindor får gås igenom med mikroskop

samt avloppet....blir svettigt...

Betänk alla döda "barnlik", som ligger i avloppen.
Citera
2022-06-27, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så vadå?

den jag svarar på ger mig ett argument varför man inte får "mörda barn"
( för man vet inte vad det man aborterar nu "kunde bli") OM det inte aborterades.

Vet du vad alla dina triljoners triljoner av spermier kunde bli OM de fått lov möta en äggcell i fyllan?

nä just det...precis samma argument går alltså använda kring könsceller.

alltså ett tämligen idiotiskt argument.
¨
behöver du fasen att jag gör en meta liknelse för att du ska fatta detta?

Barn, foster och spermier/ägg är tre helt olika saker. Det var allt jag skrev.
Citera
2022-06-27, 03:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Med tanke på att detta regleras genom lag så betyder ju det att kvinnan inte alls bestämmer, utan regeringen.

Tja, regeringen lagstiftade om 'fri' abort fram till vecka 18. Så om en kvinna bestämmer sig för att göra abort så är hon fri att göra det (innan vecka 18).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in