2022-02-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Jag har flyttat till en liten by och det lutar sig mer åt att den är en klåfingrig brevbärare det rör sig om. Har nämligen beställt från 2 olika vendors och inget har kommit fram.

Inrikes brev skall aldrig ta mer än 2 arbetsdagar (vet att flesta har VDU och att det kan lite längre tid).

Dock så undrar jag om man kan ringa Postnord och kolla om de har några brev i mitt namn, då i någon postcentral. Eller är det för stor risk att gå den vägen?

Har hellre ej fått mitt brev efter 2 veckor..
Citera
2022-02-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beeepi2020
Har hellre ej fått mitt brev efter 2 veckor..

Låt mig gissa, fs4?
Citera
2022-02-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gingan
Låt mig gissa, fs4?

Nä AT faktisk..
Citera
2022-02-18, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gingan
Låt mig gissa, fs4?
FS4 och AT är båda helt gröna.
Citera
2022-02-19, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-03-01
FS4 och AT är båda helt gröna.
Du kan inte hävda att fs4 och AT är helt gröna då det är flera säljare och det såklart förekommer selektiv scamming.
Citera
2022-02-19, 03:31
Medlem
Leveranstiderna beror ju på också, bor du helt öde med 1km till närmsta granne så är det klart du kan få vänta lite längre. Men ibland är det helt fucked up, sett recensioner där folk påstår att det tagit 2-3 veckor. 1 vecka kan man väl köpa som max, men 2-3? Strejkar postnordspersonalen ibland eller vad är grejen?
Citera
2022-02-19, 12:38
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenclown
Vad skulle hända om brevinkastet är för tunt , sånt här som är i entrén i lägenheter istället för på dörren ? Hamnar då paketet hos ex Ica eller Willys och är då risken att paketet åker fast större ?
Har inte alla sånna brevlådor i entren (om det är en sån stor låda med alla i husets brevlådor i) så dom kan öppna upp hela skåpet så det är helt öppet?
Citera
2022-02-19, 19:51
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Tusen tack! 🙌

En annan grej, på beställningar på AT så kommer ett alternativ upp tillslut: Extend Auto-Fe, vad menas? Nån som vet?

Du förlänger escrow, alltså pengarna släpps inte automatiskt.
Citera
2022-02-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Du förlänger escrow, alltså pengarna släpps inte automatiskt.

Kostar det extra att göra så?
Citera
2022-02-19, 23:57
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Kostar det extra att göra så?

Jag tror inte det. Borde stå annars ?
Citera
2022-02-20, 05:19
Medlem
Är lite förvirrad angående PGP nycklar, alltså när man ska skriva in sin address.

1. Kopierar säljarens public key som kan se ut såhär

Citat:
-----BEGIN PGP PUBLIC KEY BLOCK-----

(massa random characters)
-----END PGP PUBLIC KEY BLOCK-----

2. Stoppar in hela texten ovan i första boxen på https://www.igolder.com/PGP/encryption/
3. Skriver in min address i den andra boxen
4. Trycker på encrypt, och kopierar allt i den tredje boxen
5. Klistrar in *allt* från den tredje boxen som jag kopierat till Archetyp's "box" där det står "Shipping details ..."

Har jag tänkt rätt här?
Citera
2022-02-20, 14:06
Medlem
jesussugers avatar
Kvaliten på rökat verkar vara kasst, 2 polare testade att beställa från 2 olika säljare och båda fick som dom själv sa " totalt värdelöst man kunde lika bra plockat gräs från baksidan"

Ni som har problem att inte få det så är det post nord som strular. Beställde en sak "inte knark" och det tog 2 veckor innan jag fick det. När jag kontaktade post nord så sa dom att dom hade missat att skjuta av mitt paket och det va därför det tog sin tid.
Senast redigerad av jesussuger 2022-02-20 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in