2022-06-16, 16:18
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Påståandet från "Barnets" var att Celsius inte hade fryst kontona (vilket hände i bland annat Canada och Ryssland tidigare i år, och händer hela tiden i bankvärlden) utan han påstod att pengarna är borta.
Går man in på Celsius så står det inget om att pengarna är borta, utan att man fryst transaktionerna.

Den som påstår att ingen kommer få sina kryptos tillbaka har bördan att bevisa det.
Läs mitt förra inlägg, det finns troligen inga pengar kvar om alla skulle ta ut samtidigt eftersom krypto fullständigt skulle krascha inklusive BTC pga säljtrycket. Och celsius har gamblat pengarna på något som kraschar ännu mer än BTC, så avsett kan ni inte få tillbaka 100% av insatsen. Min gissning, lika god som någons, är att detta är på terra luna-nivå och pengarna är borta. De var ändå bara digitala. Skulle haft säkerhet och reglering. Visst ja, det är exakt det man avskyr om man köper BTC.

BTC nu $20933.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 16:24.
Citera
2022-06-16, 16:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är ju exakt tvärtom, elmarknaden är helt fri och om bitcoin var värt $1M så skulle du inte ha ström i ditt uttag längre, allt skulle gå till mining i Europa.
Tror du på det? Det skulle komma speciallagar direkt, tipstelefon och polistillslag mot misstänkta. All handel med bitcoin förbjuden osv.
Citat:
Energikostnaden är det enda feltänket av den som specade BTC. Han skulle gjort den miljövänlig istället, så hade ytterligare 1M pers varit intresserade och drivit upp kursen.
Allt elskrot som genereras är ett nästan lika stort om än mindre omtalat problem. Det är dock inte enkelt att hitta ett alternativ. Bitcoin baseras på "proof of work", det är själva kostnaden som ger säkerhet. Man jobbar på "proof of stake" som kan vara mindre slösaktigt, men det var inte påtänkt när Bitcoin skapades och är betydligt svårare att få säkert.
Citat:
I övrigt är BTC en lyckad konstruktion och man kan lätt hitta 10 punkter som vardera gör fansen lyriska.
Det är just det, fansen är lätta att glädja, det är vi andra som tittar mer på nackdelarna också, typ begränsningen i antal transaktioner Bitcoin kan hantera.
Citera
2022-06-16, 16:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Läs mitt förra inlägg, det finns troligen inga pengar kvar om alla skulle ta ut samtidigt eftersom krypto fullständigt skulle krascha inklusive BTC pga säljtrycket. Och celsius har gamblat pengarna på något som kraschar ännu mer än BTC.
Varför skulle det inte finnas kvar? Har dom stulits eller vad?

Inte en enda gång har du backat upp dina befängda påstående med en någorlunda trovärdig källa. Du sitter ju för fan bara och spekulerar.
Citera
2022-06-16, 16:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så även du tycker att canadas frysning av 200 konton via domstol är ètt större brott än celsius frysning av 1 miljon konton för helt oskyldiga?
Det var DU som påstår att banker inte fryser konton. Jag bara motbevisade dig med ett av många exempel på varför DU återigen har fel.
Citera
2022-06-16, 16:26
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Tror du på det? Det skulle komma speciallagar direkt, tipstelefon och polistillslag mot misstänkta. All handel med bitcoin förbjuden osv.
Jag tror inte på det. I december och januari var det precis att Skåne fick el, eftersom tyskarna köpte så mycket. Om det blir en kall vinter så kommer de att frysa i SKåne och tyskarna betala genom näsan. Det bli ingen reglering där, även (s) hatar reglering på just el-området av okänd anledning. Annars kunde man lätt bestämt att Sverige fick el först, sedan får Tyskland köpa resten.
Citera
2022-06-16, 16:27
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Påståandet från "Barnets" var att Celsius inte hade fryst kontona (vilket hände i bland annat Canada och Ryssland tidigare i år, och händer hela tiden i bankvärlden) utan han påstod att pengarna är borta.
Går man in på Celsius så står det inget om att pengarna är borta, utan att man fryst transaktionerna.

Den som påstår att ingen kommer få sina kryptos tillbaka har bördan att bevisa det.

Jag vet det, men tycker inte du att det verkar luta åt att det kommer att sluta med att pengar är borta för Kunderna?
Citera
2022-06-16, 16:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Jag vet det, men tycker inte du att det verkar luta åt att det kommer att sluta med att pengar är borta för Kunderna?
Jag vet att det är en möjlighet, men att det verkar luta åt det hållet håller jag inte med om baserat på det vi vet idag.

Jag avvaktar tills det kommer mer riktig information innan jag drar förhastade slutsatser.

Vet förövrigt om flera som orkat startat en process och fått tillbaka sina pengar den vägen.
Citera
2022-06-16, 16:29
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Varför skulle det inte finnas kvar? Har dom stulits eller vad?

Inte en enda gång har du backat upp dina befängda påstående med en någorlunda trovärdig källa. Du sitter ju för fan bara och spekulerar.
Läs någon av mina länkar kanske? Dina pengar är bortspelade av celsius på sämre krypto-produkter än BTC och det avslöjades just nu för att många ville ta ut pengarna i kraschen (ponzi). I terra luna-fallet så tog skaparen Do Kwon 4 miljarder och drog. Du drar inga slutsater av det?
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 16:32.
Citera
2022-06-16, 16:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Läs någon av mina länkar kanske?
Var det någon annan än denna du länkade, där Mashinsky säger:
"@CelsiusNetwork team is working non-stop. We’re focused on your concerns and thankful to have heard from so many. To see you come together is a clear sign our community is the strongest in the world. This is a difficult moment; your patience and support mean the world to us."

https://decrypt.co/103035/embattled-celsius-ceo-alex-mashinsky-breaks-3-day-silence

Citat:
I terra luna-fallet så tog Do Kwon 4 miljarder och drog. Du drar inga slutsater av det?
Vad har terra luna med saken att göra? Trodde vi diskuterade Celsius?
Citera
2022-06-16, 16:33
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Var det någon annan än denna du länkade, där Mashinsky säger:
"@CelsiusNetwork team is working non-stop. We’re focused on your concerns and thankful to have heard from so many. To see you come together is a clear sign our community is the strongest in the world. This is a difficult moment; your patience and support mean the world to us."

https://decrypt.co/103035/embattled-celsius-ceo-alex-mashinsky-breaks-3-day-silence

Vad har terra luna med saken att göra? Trodde vi diskuterade Celsius?
Jag drar allt som har med krypto över en kam. Ännu har jag inte motbevisats att det är fel, alla har gemensamt att de är digitala och nya vilket är samma sak som värdelösa i mina ögon. Om just BTC överlever 2022-2023 så kan jag ändra mig.

OMXS30 under 1900 idag, första gången sedan corona-dippen, snart dags att köpa aktier. Om ni kan få loss era krypto.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 16:37.
Citera
2022-06-16, 16:36
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Du är villig att bortse från alla problem med krypto som alldeles nyss bevisats, i miljon och miljard-skala. Samtidigt som du fantiserar fram kommande problem i den vanliga bankvärlden, som aldrig förekommit. Och din slutsats blir krypto?

Jag har aldrig skrivit i en tråd med fler blinda hönor. Då skriver jag ändå i rasisttrådar, SD-trådar och liknande. Jag förstår 100% hur celsius och terra luna kunde stjäla miljarder från blinda hönor.
Vilka problem med ”krypto” menar du? Du blandar väl ändå inte ihop krypto, btc och Celsius? Är USD skit för att Lehman Brothers konkar? Just det, de hade färre än 30k anställda. Inte 130k som du hävdar.

Jag ser absolut ett värde i en tillgång som inte kan frysas eller konfiskeras, förutsatt att man förvarar sina nycklar säkert. Man har möjligheten att låta en betrodd tredje part förvara nycklarna. Helt frivilligt.
Citera
2022-06-16, 16:36
Avslutad
Citat:
Så det är skrämmande det celsius har gjort? Dvs kryptovärlden har skrämmande inslag? Är det 5000 gånger mer skrämmande? Det är 5000 fler drabbade.

Tänkte du även förra veckan att celsius var skrämmande, eller har du ändrat dig? Kan du ändra dig mer eller var det sista gången?

Ser att BTC fortsätter att sjunka idag, nu $21224.

Nej jag skiter I vad Calsius gör som är ett företag man inte kan lita på. Men när länder börjar diktera vem som ska få ha sina tillgångar i fred då jävlar har det gått för långt och jag litar inte en sekund på att ha pengar hos tredjepart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in