2021-05-20, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Med andra ord kommer man inte få sina bitcoin sålda för 30k dollar per bitcoin.

Just nu får du ju 39 tusen dollar per bitcoin. Vad förstår du inte?
Citera
2021-05-20, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Just nu får du ju 39 tusen dollar per bitcoin. Vad förstår du inte?
Det är mycket med bitcoin jag inte förstår men om du har mer kunskap om det så kan du vara vänlig och upplysa mig.
Citera
2021-05-20, 11:05
Avslutad
Citat:
Det är mycket med bitcoin jag inte förstår men om du har mer kunskap om det så kan du vara vänlig och upplysa mig.

Ja det finns till exempel alltid köpare. Några lyckliga var smarta nog att handla nu av dom mindre lyckliga som sålde i panik under $40 tusen. Stor chans att dessa nivåer aldrig ses igen och nästa botten efter nästa topp ligger på 50+ tusen.
Citera
2021-05-20, 11:07
Avslutad
Citat:
Nu när bitcoin-kursen har minskat och folk vill casha ut så mycket dom kan innan bitcoin sjunker ännu mer så måste det väl ändå finnas köpare för att man ska kunna sälja av sina bitcoins? För jag tänker mig att det är ju omöjligt att sälja av sina bitcoins om det inte finns köpare. Vet inte om jag tänker fel men det är inte så att man går till närmaste bank med sina bitcoins och löser in dem mot pengar. Eller har jag fel?

För att göra det mer tydligt. Säg att jag har 5000 bitcoins och jag vill sälja allesammans. För att kunna få ut pengar för mina bitcoins så måste det finnas någon/några som vill köpa mina bitcoins. Finns det inga köpare så kan jag ej sälja dem. Eller tänker jag fel?

Det finns alltid köpare. Där stoppar nedgången. Oftast inser dem som sålt att det inte gick längre ner och köper tillbaka för ett dyrare pris än dem sålde
Citera
2021-05-20, 14:14
Avslutad
Så tillslut kom Willy Woo med sina kommentarer om det hela (liten tråd)

https://twitter.com/woonomic/status/1395350421187690500?s=20
Citera
2021-05-20, 14:52
Medlem
Haha, oavsett vad vissa säger så är det i ett känsligt läge nu. Bara kolla de stora kanalerna på youtube som ärextremt försiktiga med att dra några slutsatser.

Bitcoin har legat på 50-60k i flera månader innan det slutligen rasade.
Om det rasade pga elon musk eller om det hade gått ner änå låter jag vara osagt men det lustiga är att så många vägrar inse att det kan vara över.

Hade jag inte köpt på 53k usd hade jag absolut inte vågat gå in nu. Nu itter man och kollar charten och folk ska försöka hitta motstånd, men det är mycket möjligt vi bara får se några fejkade utbrytningar och att vi ändå ska ner ner ner.
Citera
2021-05-20, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
men det är mycket möjligt vi bara får se några fejkade utbrytningar och att vi ändå ska ner ner ner.

Stänger vi dagen över 42k så är det mycket som talar på att denna vecka gör en monster bullish candle om vi inte rasar ner igen.
https://learnpriceaction.com/hammer-candlestick-pattern/

Alla som varit rädda för en kapitulation kommer ha fått just detta. Sedan är det upp till var och en om man är på tåget eller om man hoppade av det.
Citera
2021-05-20, 15:37
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Stänger vi dagen över 42k så är det mycket som talar på att denna vecka gör en monster bullish candle om vi inte rasar ner igen.
https://learnpriceaction.com/hammer-candlestick-pattern/

Alla som varit rädda för en kapitulation kommer ha fått just detta. Sedan är det upp till var och en om man är på tåget eller om man hoppade av det.

Vad menar du med "stänger dagen"? Midnatt UTC? EST? Hawaii-tid? Eller när de värsta nattugglorna på amerikanska västkusten stänger av datorn för kvällen?
Citera
2021-05-20, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Vad menar du med "stänger dagen"? Midnatt UTC? EST? Hawaii-tid? Eller när de värsta nattugglorna på amerikanska västkusten stänger av datorn för kvällen?

Egentligen alla tidzoner, men det är väl UTC (våran tid +2 timmar) som folk tittar på främst? Vet inte om New York tid (Wall street) även en en signifikant tidszon.

*edit*
Snabbgooglade:

The question is which time zone different exchanges or data providers use for their charts. TradingView, for example, uses UTC time as their default time zone, so I assume that a new daily candle forms at midnight UTC (London, UK). But could different exchanges perhaps use different time zones for their daily candles, or do they all use UTC? If not, then daily charts would look different on different platforms.

EDIT: I now checked both GDAX and TradingView, and they both produced a new candle at midnight UTC (4 PM PST). So hopefully this means that everyone is doing the same thing. Which, of course, would make sense.
Senast redigerad av se_där... 2021-05-20 kl. 15:46.
Citera
2021-05-20, 15:46
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Egentligen alla tidzoner, men det är väl UTC (våran tid +2 timmar) som folk tittar på främst? Vet inte om New York tid (Wall street) även en en signifikant tidszon.

Det är ju en viss skillnad på Hong Kong och Los Angeles. När det inte finns några öppettider, som för aktiebörser, blir det konstigt att prata om "stängning". När nån stänger öppnar en annan. Tror inte såna resonemang fungerar i krypto alls. Men jag är också extremt skeptisk till teknisk analys överhuvudtaget.
Citera
2021-05-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk

UTC london är väl det som finansvärlden går efter oavsett vart man är ifrån.
Edit: Därför Tradingview har det som standard om man inte ändrar själv.
Citera
2021-05-20, 15:50
Avslutad
Har bitcoin någonsin gjort 45% ökning på 24h någon gång?

12 000 dollar (!) upp på 24 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in