2022-06-16, 15:44
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag har förgäves frågat efter något exempel i västvärlden där aktier konfiskerats men inte fått något. Så sluta sprida den myten.

Om canada fryst 1 miljon konton för oskyldiga sparare så hade jag blivit rädd. Men nu var det bara krypto som jag aldrig köper och därför är jag lugn. Skaffa ett lugnt liv även du.
Precis, i västvärlden. Du hör ju själv att det förekommer. Det finns ingen garanti för att Sverige alltid kommer vara demokratiskt eller att staten bestämmer vilka tillgångar du får ha. Kronofogden kan redan idag beslagta dina aktier om du inte betalar skatt. Riksdagen bestämmer vilken skatt du ska betala.

”Krypto” har inte fryst några tillgångar. Celsius har fryst tillgångar. Varför blandar du ihop dessa? Är USD skit för att Lehman Brothers konkar? Just det, de hade färre än 30k anställda. Inte 130k som du hävdar.
Citera
2022-06-16, 15:45
Avslutad
Citat:
Länk till fakta tack.

Berätta varför du är så fixerad vid statlig frysning, när celsius precis fryst 1 miljon konton vilket aldrig någonsin hänt i väst-bank-världen.

Det är du som påstått att Grekland inte konfiskerade aktier, varsågod att bevisa det. Eller äg ditt misstag så kan vi alla ta dig på större allvar.

Kanada frös som sagt nyligen konton. Det diskuteras i inläggen ovan, börjar du bli utbränd?
Citera
2022-06-16, 15:57
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Precis, i västvärlden. Du hör ju själv att det förekommer. Det finns ingen garanti för att Sverige alltid kommer vara demokratiskt eller att staten bestämmer vilka tillgångar du får ha. Kronofogden kan redan idag beslagta dina aktier om du inte betalar skatt. Riksdagen bestämmer vilken skatt du ska betala.

”Krypto” har inte fryst några tillgångar. Celsius har fryst tillgångar. Varför blandar du ihop dessa? Är USD skit för att Lehman Brothers konkar? Just det, de hade färre än 30k anställda. Inte 130k som du hävdar.
Du är villig att bortse från alla problem med krypto som alldeles nyss bevisats, i miljon och miljard-skala. Samtidigt som du fantiserar fram kommande problem i den vanliga bankvärlden, som aldrig förekommit. Och din slutsats blir krypto?

Jag har aldrig skrivit i en tråd med fler blinda hönor. Då skriver jag ändå i rasisttrådar, SD-trådar och liknande. Jag förstår 100% hur celsius och terra luna kunde stjäla miljarder från blinda hönor.
Citera
2022-06-16, 15:58
Medlem
Citat:
Jag har förgäves frågat efter något exempel i västvärlden där aktier konfiskerats men inte fått något. Så sluta sprida den myten.

Om du lyssnar 2 min in i https://www.bitchute.com/video/UoWwWFPwtiMy/ så säger hon faktiskt ”seize”, inte ”freeze”, så där har du ditt efterfrågade exempel.

Poängen är egentligen att med bankkonton och aktiedepåer är man utlämnad till myndigheternas godtycke. Sina bitcoin däremot äger man verkligen, om man har kontroll över nycklarna.
Citera
2022-06-16, 16:00
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Om du lyssnar 2 min in i https://www.bitchute.com/video/UoWwWFPwtiMy/ så säger hon faktiskt ”seize”, inte ”freeze”, så där har du ditt efterfrågade exempel.

Poängen är egentligen att med bankkonton och aktiedepåer är man utlämnad till myndigheternas godtycke. Sina bitcoin däremot äger man verkligen, om man har kontroll över nycklarna.
Tungt bevis mot världens aktiemarknad, ett ord i en podcast. Samma vecka som CELSIUS FRÖS 1 MILJON KONTON (sista gången jag skriver det jag lovar).
Citera
2022-06-16, 16:01
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Du är villig att bortse från alla problem med krypto som alldeles nyss bevisats, i miljon och miljard-skala. Samtidigt som du fantiserar fram kommande problem i den vanliga bankvärlden, som aldrig förekommit. Och din slutsats blir krypto?

Jag har aldrig skrivit i en tråd med fler blinda hönor. Då skriver jag ändå i rasisttrådar, SD-trådar och liknande.

Du har inte varit så mkt i trådar med religiösa va ? ser många likheter här.
Citera
2022-06-16, 16:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Första gången jag hör argumentet att det är dåligt för miljön att bygga miljövänliga kraftverk...
Det finns inget sådant som "miljövänliga kraftverk", bara mer eller mindre miljöskadliga. Nu behöver vi energi så då får vi bygga de minst skadliga, men det är ingen ursäkt att slösa med energi genom en valuta som Bitcoin.
Citat:
Jag tror dig inte, då du visat dig oärlig i var och varannan poäng.
Jag argumenterade för min sak, du har inga motargument och ingen egen skattning, men det blir väl så om man har bitcoin som religion.
Citat:
Men det är skitsamma, för jag har påvisat hur Bitcoin ändå kan mine:as utan att påverka miljön nämnvärt, snarare tvärtom, ersätta branscher som påverkar miljön negativt.
Nej, det har du inte. Du bara påstår det.

Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det beror på energipriset. Om priset på btc går 50x nu ökar det incitamenten för mining. Men man ska kunna skaka fram 50x mer energi till samma kostnad per energienhet. Det gör man inte. Elen blir dyrare och incitamenten minskar.
Det har du förvisso rätt i, men det är knappast någon reklam för Bitcoin att den skulle få energipriset att skena. I praktiken skulle allt fler stater förbjuda brytning för att inte samhället skulle kollapsa av brist på el till rimligt pris. Bara de mest korrupta stater skulle acceptera att all el gick till en liten kryptoelit.
Citera
2022-06-16, 16:03
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Du har inte varit så mkt i trådar med religiösa va ? ser många likheter här.
Jag får leta upp den ultimata islamist-tråden på FB, nu när jag tränat här. Nog tror jag 3-4 pers i den här tråden hade kunnat självmordsbomba ett bankkontor fyllt med orena aktieägare.
Citera
2022-06-16, 16:03
Medlem
Citat:
Tungt bevis mot världens aktiemarknad, ett ord i en podcast. Samma vecka som CELSIUS FRÖS 1 MILJON KONTON (sista gången jag skriver det jag lovar).

Podcast? Du har inte ens tittat på länken innan du skriver ditt svar.

Diskussionen är därmed avslutad för min del.
Citera
2022-06-16, 16:06
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
I praktiken skulle allt fler stater förbjuda brytning för att inte samhället skulle kollapsa av brist på el till rimligt pris. Bara de mest korrupta stater skulle acceptera att all el gick till en liten kryptoelit.
Det är ju exakt tvärtom, elmarknaden i norra Europa är helt fri och om bitcoin var värt $1M så skulle du inte ha ström i ditt uttag längre, allt skulle gå till mining i Europa.

Energikostnaden är det enda feltänket av den som specade BTC. Han skulle gjort den miljövänlig istället, så hade ytterligare 1M pers varit intresserade och drivit upp kursen. "Jag räddar ju miljön". I övrigt är BTC en lyckad konstruktion och man kan lätt hitta 10 punkter som vardera gör fansen lyriska. Lite som att gilla ett pojkband, finns alltid någon man fastnar för, även om de andra sjunger falskt och är fula.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 17:03.
Citera
2022-06-16, 16:16
Medlem
Barentss avatar
Lite fler ledtrådar kring celsius:
https://decrypt.co/103035/embattled-celsius-ceo-alex-mashinsky-breaks-3-day-silence
CEO ger ett noll-svar som antyder enorma problem. Annars hade han gett mer fakta inte buzzwords.

Jag kan inte detaljerna, står mer i artikeln, kraschade troligen eftersom mycket var backat med steth/eth och som snart fick noll-värde när fler och fler tömde sina konton. Dvs exakta definitionen av ponzi. Jag känner inte till några ponzi som överlevt så nog ser det illa ut. Om celsius skulle öppna skulle sannolikt 95% direkt ta ut sina pengar och det är naturligtvis inte möjligt, hela krypto-marknaden det lilla som är kvar skulle kollapsa under säljtrycket. Så att celsius fryst 1 miljon konton medför alltså mindre tyck neråt på kurserna. När de öppnar blir det mycket värre.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 16:19.
Citera
2022-06-16, 16:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
https://reclaimthenet.org/canada-financial-firms-indirectly-engages-freedom-convoy/
https://www.bitchute.com/video/UoWwWFPwtiMy/M

Jag ser Celsius som skojare av samma typ som vanliga banker, men utan uppbackning av staten, och avråder alltid från att lämna bort sina privata bitcoinnycklar.
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
ang Celsius

https://cryptopotato.com/celsius-network-hires-restructuring-lawyers-after-account-freeze-report/

Celsius Network Hires Restructuring Lawyers After Account Freeze
Känns rätt skakigt va ?

Påståandet från "Barnets" var att Celsius inte hade fryst kontona (vilket hände i bland annat Canada och Ryssland tidigare i år, och händer hela tiden i bankvärlden) utan han påstod att pengarna är borta.
Går man in på Celsius så står det inget om att pengarna är borta, utan att man fryst transaktionerna.

Den som påstår att ingen kommer få sina kryptos tillbaka har bördan att bevisa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in