Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Första gången jag hör argumentet att det är dåligt för miljön att bygga miljövänliga kraftverk...
Det finns inget sådant som "miljövänliga kraftverk", bara mer eller mindre miljöskadliga. Nu behöver vi energi så då får vi bygga de minst skadliga, men det är ingen ursäkt att slösa med energi genom en valuta som Bitcoin.
Citat:
Jag tror dig inte, då du visat dig oärlig i var och varannan poäng.
Jag argumenterade för min sak, du har inga motargument och ingen egen skattning, men det blir väl så om man har bitcoin som religion.
Citat:
Men det är skitsamma, för jag har påvisat hur Bitcoin ändå kan mine:as utan att påverka miljön nämnvärt, snarare tvärtom, ersätta branscher som påverkar miljön negativt.
Nej, det har du inte. Du bara påstår det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Papper1512
Det beror på energipriset. Om priset på btc går 50x nu ökar det incitamenten för mining. Men man ska kunna skaka fram 50x mer energi till samma kostnad per energienhet. Det gör man inte. Elen blir dyrare och incitamenten minskar.
Det har du förvisso rätt i, men det är knappast någon reklam för Bitcoin att den skulle få energipriset att skena. I praktiken skulle allt fler stater förbjuda brytning för att inte samhället skulle kollapsa av brist på el till rimligt pris. Bara de mest korrupta stater skulle acceptera att all el gick till en liten kryptoelit.