2022-06-16, 15:20
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Hej mr "inga fiat valutor har krashat":
https://www.bnnbloomberg.ca/banks-freeze-millions-in-convoy-funds-under-trudeau-edict-1.1727032

Varför har du så mycket åsikter om något du inte förstår?

Celsius har bara pausat uttag och insättningar. Eller har du länk som du kan backa upp dina påståenden med?
"Convoy funds", det var alltså personer som finansierade något som Canada ansåg brottsligt som fick konton frysta efter domstolsprövning. Inte de som var med i demonstrationen. Finns inga kopplingar till mig och avanza.

Rätt kul att canadas frysta pengar för 200 pers "är borta" enligt dig. Men celsius 1 miljon konton är bara "pausade". Eller frysta som det heter.

Jag har redan länkat till artiklar som visar att celsius riskat bort mycket av pengarna. Du kommer inte att få tillbaka allt, kanske ingenting. Du har skygglappar på och är överoptimistisk. En förutsättning för att äga BTC.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 15:25.
Citera
2022-06-16, 15:22
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
https://reclaimthenet.org/canada-financial-firms-indirectly-engages-freedom-convoy/
https://www.bitchute.com/video/UoWwWFPwtiMy/M

Jag ser Celsius som skojare av samma typ som vanliga banker, men utan uppbackning av staten, och avråder alltid från att lämna bort sina privata bitcoinnycklar.
Så även du tycker att canadas frysning av 200 konton via domstol är ètt större brott än celsius frysning av 1 miljon konton för helt oskyldiga?
Citera
2022-06-16, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Så även du tycker att canadas frysning av 200 konton via domstol är ètt större brott än celsius frysning av 1 miljon konton för helt oskyldiga?

Celsius har gjort bort sig. Att ett land fryser sina medborgares konton är skrämmande.
Citera
2022-06-16, 15:30
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Du blir bara mer och mer förvirrad ju längre dagen lider.

Att en domstol fryser eller beslagtar din egendom är kanske ok om det är rättssäkert och legitimt. I många länder finns inte den möjligheten.

Rätt vad det är kanske du betecknas som skyldig av staten och får dina aktier beslagtagna. Det må vara osannolikt men det är fullt möjligt.

Varför har du snöat in dig på celsius och använder det synonymt med btc? Lehman Brothers hade även SEK. Är SEK skit då?
Citera
2022-06-16, 15:31
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Celsius har gjort bort sig. Att ett land fryser sina medborgares konton är skrämmande.
Så det är skrämmande det celsius har gjort? Dvs kryptovärlden har skrämmande inslag? Är det 5000 gånger mer skrämmande? Det är 5000 fler drabbade.

Tänkte du även förra veckan att celsius var skrämmande, eller har du ändrat dig? Kan du ändra dig mer eller var det sista gången?

Ser att BTC fortsätter att sjunka idag, nu $21224.
Citera
2022-06-16, 15:33
Medlem
Citat:

Via domstol?

Kanadas frysning av konton för fredliga demonstranter och givare är förstås mycket värre. Om vi inte hade bitcoin, vill säga, som gör att problemet är av övergående art.

Celsius är i det stora hela positivt, i det att man avskräcker folk att framdeles lämna bort nycklarna till sina besparingar.

Exemplet Kanada är i och för sig också positivt, i den mån det lär folk att de ska flytta en del av tillgångarna till bitcoin.
Citera
2022-06-16, 15:35
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du blir bara mer och mer förvirrad ju längre dagen lider.

Att en domstol fryser eller beslagtar din egendom är kanske ok om det är rättssäkert och legitimt. I många länder finns inte den möjligheten.

Rätt vad det är kanske du betecknas som skyldig av staten och får dina aktier beslagtagna. Det må vara osannolikt men det är fullt möjligt.

Varför har du snöat in dig på celsius och använder det synonymt med btc? Lehman Brothers hade även SEK. Är SEK skit då?
Jag har förgäves frågat efter något exempel i västvärlden där aktier konfiskerats men inte fått något. Så sluta sprida den myten.

Om canada fryst 1 miljon konton för oskyldiga sparare så hade jag blivit rädd. Men nu var det bara krypto som jag aldrig köper och därför är jag lugn. Skaffa ett lugnt liv även du.
Citera
2022-06-16, 15:37
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Via domstol?

Kanadas frysning av konton för fredliga demonstranter och givare är förstås mycket värre. Om vi inte hade bitcoin, vill säga, som gör att problemet är av övergående art.

Celsius är i det stora hela positivt, i det att man avskräcker folk att framdeles lämna bort nycklarna till sina besparingar.

Exemplet Kanada är i och för sig också positivt, i den mån det lär folk att de ska flytta en del av tillgångarna till bitcoin.
Så det är bra om 1 miljon blir av med sina BTC, de var ändå dumskallar. Bra att veta. Jag håller med på ett sätt men hade velat sätta dit celsius juridiskt. Men det är säkert omöjligt eftersom allt är oreglerat. Den som satte in pengar på celsius har troligen skrivit under ett kontrakt "när du sätter in pengarna är de våra". Sådant som gamla rövarbaroner höll på med tills världen blev reglerad. Celsius och krypto som terra luna är vikingatiden.
Senast redigerad av Barents 2022-06-16 kl. 15:40.
Citera
2022-06-16, 15:39
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Han sade tex att 0.75 ser han som en ovanligt hög höjning och att han inte kan se att det kommer komma högre höjningar än så i framtiden. Det uttalandet var inte inprisat även om själva 0.75 höjningen var inprisad (och varför tex Bitcoin gått ner från 34k till 21k senaste dagarna).

När inflationssiffrorna kom här om veckan och var högre än förväntat, så prisade marknaderna direkt in denna 0.75 höjning. Det blir nog en sell the rumor buy the news på detta kommande dagar, gissar jag. Marknaderna kommer nog stiga lite nu.
Klockren analys
Citera
2022-06-16, 15:41
Avslutad
Citat:
Jag har förgäves frågat efter något exempel i västvärlden där aktier konfiskerats men inte fått något. Så sluta sprida den myten.

Om canada fryst 1 miljon konton för oskyldiga sparare så hade jag blivit rädd. Men nu var det bara krypto som jag aldrig köper och därför är jag lugn. Skaffa ett lugnt liv även du.

Grekland konfiskerade alla medborgares tillgångar över ett visst värde inklusive aktier eller hävdar du fortsatt något annat? Bevisa det isf med källor.

BTC är fortsatt det enda som skyddar mot statlig frysning av konton och/eller konfiskering av tillgångar. BTC på privat plånbok med privata nycklar. Därför är BTC alltid värt en investering, i synnerhet nu under dipp.
Citera
2022-06-16, 15:41
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Klockren analys
Om man alltid skriver att BTC går uppåt så kanske man har rätt 50% av gångerna. Och de andra glömmer det selektiv minnet bort.
Citera
2022-06-16, 15:42
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Grekland konfiskerade alla medborgares tillgångar över ett visst värde inklusive aktier eller hävdar du fortsatt något annat? Bevisa det isf med källor.

BTC är fortsatt det enda som skyddar mot statlig frysning av konton och/eller konfiskering av tillgångar. BTP på privat plånbok med privata nycklar. Därför är BTC alltid värt en investering, i synnerhet nu under dipp.
Länk till fakta tack.

Berätta varför du är så fixerad vid statlig frysning, när celsius precis fryst 1 miljon krypto-konton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in