2022-05-01, 22:37
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Och det är när folk börjar tänka så som priset sticker iväg upp. Jag skrev 37000 för ett tag sedan för potentiell reversal uppåt. Håller fast vid det. 36-37 är breaking point. Om övertygande säljvolym bryter igenom där så är nästa support ca 28-30. Tills dess är det support.

Btw nyheter har absolut noll och ingen påverkan på priset. Det borde folk ha lärt sig vid det här laget. Det tekniska är alltid kung och kommer så förbli. Försöker man trada nyheter & hype tillhör man de 95% som blir rekt. Eller visst, det kanske har viss påverkan på motsatt sätt än vad retail tror eftersom smart money ser en möjlighet att fylla sina stora positioner i motsatt riktning till vad dumb money gör.

"Bra" nyheter = möjligheter att fylla stora shorts när retail blir bullish, för att fylla stora shorts behöver du mycket köpare

"Dåliga" nyheter = möjligheter att fylla stora longs när retail blir bearish, för att fylla stora longs behöver du många säljare
Dröm vidare.
Citera
2022-05-02, 01:08
Avslutad
Citat:
Och det är när folk börjar tänka så som priset sticker iväg upp. Jag skrev 37000 för ett tag sedan för potentiell reversal uppåt. Håller fast vid det. 36-37 är breaking point. Om övertygande säljvolym bryter igenom där så är nästa support ca 28-30. Tills dess är det support.

Btw nyheter har absolut noll och ingen påverkan på priset. Det borde folk ha lärt sig vid det här laget. Det tekniska är alltid kung och kommer så förbli. Försöker man trada nyheter & hype tillhör man de 95% som blir rekt. Eller visst, det kanske har viss påverkan på motsatt sätt än vad retail tror eftersom smart money ser en möjlighet att fylla sina stora positioner i motsatt riktning till vad dumb money gör.

"Bra" nyheter = möjligheter att fylla stora shorts när retail blir bullish, för att fylla stora shorts behöver du mycket köpare

"Dåliga" nyheter = möjligheter att fylla stora longs när retail blir bearish, för att fylla stora longs behöver du många säljare

Du har fortfarande inte förklarat varför magiska mönster i charten är det enda som spelar någon roll. Återkom när du kan förklara ditt påstående istället för att bara repetera att det är så det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Dröm vidare.

Bra sagt! Detta TA-nonsens = främsta anledningen till mindre aktivitet i denna tråd från min sida numera.
Citera
2022-05-02, 09:01
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalpsih
Precis, det låter som en vettig approach. Slängde just in 30 och avvaktar och slänger in lite till beroende på hur den fortsätter att tippa tror jag. Jag har som regel att inte investera med pengar som jag int heat råd att förlora helt och hållet. Vissa spelar på trav andra köper krypto etc.

Är det btc som gäller 100% för dig eller lockar några andra kryptovalutor också? Ska studera krypto rätt intensivt nu av intresse och kan vara kul att veta om det är någon annan valuta som är het.
Har du pengar över så kolla in #Rainicorn
X15 potential.
Citera
2022-05-02, 09:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Har du pengar över så kolla in #Rainicorn
X15 potential.

Den är ny för mig. Ska forska lite, googlade lite snabbt men tyckte inte finna så mycket matnyttigt. Får göra en seriösare forskning när jag kommer hem… Tack för tips
Citera
2022-05-02, 10:31
Medlem
Gick omx precis ner 7% för att komma tillbaka upp igen eller va fan hände?
Citera
2022-05-02, 11:11
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
BTC går alltid ner under sommaren och som Papper skrev så har inte goda nyheter hjälpt särskilt mycket tidigare detta år, och kommer definitivt inte att få upp kursen under sommarmånaderna (om det inte är något helt outstanding). Nu är det mest en fråga om hur lågt kursen kommer att gå innan det vänder uppåt igen i slutet av Augusti / början av September.

Är inte riktigt lika övertygad om att vi står på kanten till avgrunden som du och pappret tycks vara. Vi har redan sett en kraftig nergång sedan toppen i november, säljarkohorten borde rimligtvis vara kraftigt uttröttad vid det här laget. On-chain syns valar scoopa up coins på dom här prisnivåerna samt att en betydande andel av alla hodl:ers sitter stilla i båten trots geopolitisk oro och turbulens på börsen. Tycker mer och mer att det istället känns som en tilltalande set-up att sopa alla som ligger short av banan samt lämna alla som sitter i cash på sidlinjen utan en position. Är dock medveten om att sommaren i bästa fall tenderar att resultera i att priset konsoliderar sidledes. Men brukar personligen akta mig för att lägga för stor vikt vid den typen av tisrelaterade-faktorer. Det kan ha varit gällandeför dom senaste tre somrarna men mönstret kan lika gärna brytas sommaren 2022. Vem vet?
Senast redigerad av hazenectar 2022-05-02 kl. 11:17.
Citera
2022-05-02, 14:25
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Är inte riktigt lika övertygad om att vi står på kanten till avgrunden som du och pappret tycks vara. Vi har redan sett en kraftig nergång sedan toppen i november, säljarkohorten borde rimligtvis vara kraftigt uttröttad vid det här laget. On-chain syns valar scoopa up coins på dom här prisnivåerna samt att en betydande andel av alla hodl:ers sitter stilla i båten trots geopolitisk oro och turbulens på börsen. Tycker mer och mer att det istället känns som en tilltalande set-up att sopa alla som ligger short av banan samt lämna alla som sitter i cash på sidlinjen utan en position. Är dock medveten om att sommaren i bästa fall tenderar att resultera i att priset konsoliderar sidledes. Men brukar personligen akta mig för att lägga för stor vikt vid den typen av tisrelaterade-faktorer. Det kan ha varit gällandeför dom senaste tre somrarna men mönstret kan lika gärna brytas sommaren 2022. Vem vet?
Vill bara klargöra att jag inte tror vi står vid avgrunden. Tror inte vi går under 30k igen. Någonsin. Tror bara att det kommer dröja innan ny ATH.
Citera
2022-05-02, 15:20
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Du har fortfarande inte förklarat varför magiska mönster i charten är det enda som spelar någon roll. Återkom när du kan förklara ditt påstående istället för att bara repetera att det är så det är.

Bra sagt! Detta TA-nonsens = främsta anledningen till mindre aktivitet i denna tråd från min sida numera.
Därför att det är från dom tekniska nivåerna som priset rör sig mellan.

Du har fortfarande inte förklarat varför nyheter och hype rör priset. Objektivt sätt så är det ju inte så. Gång på gång hör man att nu ska priset pumpa eller dumpa pga nån nyhet men det händer ingenting eller tvärtom.

Men men, folk får fortsätta bli rekt och leva på hopp och hype, inte mitt problem
Citera
2022-05-02, 18:14
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:

Nailed it.

Bra helhetsbild!
Citera
2022-05-02, 18:24
Avslutad
Citat:

Du har fortfarande inte förklarat varför nyheter och hype rör priset. Objektivt sätt så är det ju inte så. Gång på gång hör man att nu ska priset pumpa eller dumpa pga nån nyhet men det händer ingenting eller tvärtom.

Men men, folk får fortsätta bli rekt och leva på hopp och hype, inte mitt problem

Du har fortfarande inte svarat. Förstod du inte frågan? Vad påverkar priset att röra sig mellan de tekniska nivåerna?

Det fundamentala är att marknaden är oerhört hårt ansatt och att BTC klarat sig bra i den stormen. Inget du känner till eller förstår, förstås. Ska jag alltså behöva förklara att folk köper på hype i media och säljer pga detsamma och att det påverkar priset?

Ingen som inte säljer till förlust blir rekt. Bara trams som allt annat som du skriver.
Citera
2022-05-02, 19:09
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Så btc har gått från 0 dollar till 69000 dollar på cirka 13 år. Hur förklarar du den värdeökningen med endast TA? Var det något i grafen det första året som banade väg för en enorm uppgång?

Du håller enbart på med scalping med hög hävstång. Där kan TA hjälpa något. För investeringar på fem års sikt har inte TA någon som helst betydelse. Om du ändå tror det får du gärna svara på en fråga. Vad kommer en bitcoin kosta om fem år enligt din TA?

En till sak som du inte räknat ut är att om dina magiska TA skills skulle bli vedertagna så blir de invaliderade. Det är fakta.
Citera
2022-05-03, 08:43
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Du har fortfarande inte svarat. Förstod du inte frågan? Vad påverkar priset att röra sig mellan de tekniska nivåerna?

Det fundamentala är att marknaden är oerhört hårt ansatt och att BTC klarat sig bra i den stormen. Inget du känner till eller förstår, förstås. Ska jag alltså behöva förklara att folk köper på hype i media och säljer pga detsamma och att det påverkar priset?

Ingen som inte säljer till förlust blir rekt. Bara trams som allt annat som du skriver.
Tror du institutioner och stora konton köper och säljer i blindo? Självklart använder dom sig av TA.

Folk som köper och säljer hype blir i regel rekt. 95% förlorar pengar på marknaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in