Citat:
Ja, det är onekligen ganska ironiskt att de pratar om globalister som styr makthavare och befolkningar som marionettdockor när de själva tycks vara del av en sådan hierarkisk struktur.
Sedan undrar jag, apropå mitt inlägg ovan, hur många av filurerna på Swebbtv som själva har olika psykiatriska diagnoser. Hur pass sannolikt är det t.ex. att Mads Palsvig, med blott en fil. kand. i ekonomi i bagaget, verkligen har rört sig i de kretsar han påstår sig ha gjort, typ Vita huset, och känt Yanet Yellen? Och om Stenlund, med ungefär samma bakgrund, var så förträfflig som analytiker för Swedbank i Ukraina, varför har han då hamnat där han gjort nu? Fick han sparken?
Då anser jag nog en sådan som Patrik Engellau på DgS vara betydligt mer seriös. Och han har bevisligen en mycket diger CV. Han är väl ändå inte styrd av Paulsson (hoppas jag)?
Sedan undrar jag, apropå mitt inlägg ovan, hur många av filurerna på Swebbtv som själva har olika psykiatriska diagnoser. Hur pass sannolikt är det t.ex. att Mads Palsvig, med blott en fil. kand. i ekonomi i bagaget, verkligen har rört sig i de kretsar han påstår sig ha gjort, typ Vita huset, och känt Yanet Yellen? Och om Stenlund, med ungefär samma bakgrund, var så förträfflig som analytiker för Swedbank i Ukraina, varför har han då hamnat där han gjort nu? Fick han sparken?
Då anser jag nog en sådan som Patrik Engellau på DgS vara betydligt mer seriös. Och han har bevisligen en mycket diger CV. Han är väl ändå inte styrd av Paulsson (hoppas jag)?
Har inte jag hängt med i frågan om Swebbtv är "torade". Och jag vet inte men Wilgert pratar ju i denna video om att Svebbtv är under attack. Det skrivs att Swebbtv är styrda av en " sekt " något som Willgert helt avvisar
Lars Bern berättar också om att hans egen blogg är under attack. Där de satt upp en bild på honom. Då satte L Bern upp en bild på sin hund på sin blogg.
Nå om frågan huruvida västvärlden är under attack av globalisterna så kan man ju faktiskt gå till facit. Hur ser det ut i våra västliga länder? Har vi full medbedstämmanderätt över vår politik. Har full kontroll på våra gränser? Eller står gränserna vidöppna? Hur ser befolkningsfrågan ut? Är det svenskar som bor här eller folk från Mellanöstern och Afrika. Har vår polis våldsmonopol eller har utländska klaner och gäng tagit över rättsskipningen. Är vi ett modernt industriland eller ett land på nivån av innan vi i väst skapade nattväktarstaten?
Har vi yttrandefrihet eller är folk rädda att säga vad de tycker för att det strider mot rätt värdegrund. Som om " värdegrunden" hade kommit med några stentavlor. Rätt värdegrund är bara en viss åsikt i ett visst ämne vid en viss tid och inte något överjordiskt.
Senast redigerad av Zned 2022-06-12 kl. 19:19.
Senast redigerad av Zned 2022-06-12 kl. 19:19.